eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPadł mi akumulator ...Re: Padł mi akumulator ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Filip <q...@q...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Padł mi akumulator ...
    Date: Tue, 14 Feb 2012 23:43:02 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <jheo1u$6ba$1@news.task.gda.pl>
    References: <jg66il$ltv$1@news.dialog.net.pl> <jggm68$3ck$1@inews.gazeta.pl>
    <jggq1f$nf8$1@news.vectranet.pl> <jggrv6$kvb$1@inews.gazeta.pl>
    <jggtct$39q$1@news.vectranet.pl> <jhe9uq$dnr$5@news.task.gda.pl>
    <jhedpb$5h3$1@news.vectranet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-235-129.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1329259390 6506 89.69.235.129 (14 Feb 2012 22:43:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Feb 2012 22:43:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.26) Gecko/20120129
    Thunderbird/3.1.18
    In-Reply-To: <jhedpb$5h3$1@news.vectranet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434517
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-14 20:47, Krzysztof 45 pisze:

    >> Jeśli spadek nastąpił do 9,4V to nie jest to duży spadek, tylko normalny.
    > Zdrowy aku rano na klemach ma średnio 12,6V. Napiecie przy rozruchu
    > spada do 9,4V i dla Ciebie to
    > jest normalne?

    Oczywiście, bo napięcie nie ma nic wspólnego z pojemnością akumulatora.
    A chwilowy spadek na skutek dużego poboru ma prawo wystąpić. I na pewno
    miernikiem cyfrowym tego nie zauważysz. Oscyloscop podłącz, to pogadamy
    o chwilowym spadku.

    > U mnie 6 szt. świeć żarowych i rozruch 6 cylindrów nie dopuści do spadku
    > napięcia poniżej 11,5V przy -15-20stC.

    U mnie 6 szt. świec żarowych i rozruch 6 cylindrów dopuści do spadku
    takiego, jaki powinien wystąpić.

    > W innych autach z mniejszymi
    > silnikami i akumulatorami miałem tak samo.

    1.9 i 4 gary, roczny akumulator i spadek do 9,5V na voltomierzu podczas
    kręcenia jest rzeczą naturalną.

    >>> Sprawdź przy okazji jeszcze wszystkie kable masowe
    >> Uważaj, bo będzie miał w super stanie kable masowe.
    > A może ze starości są utlenione?

    A jak ma to sprawdzić? Rozpruwając przewód? Nawet nie wysili się, żeby
    odkręcić go i sprawdzić jego oporność. Ponad to oporność też nie ma nic
    do tego, jeśli styk jest w granicach 25% z całej powierzchni stykowej.
    Miejsce styku jest najgorszym problemem.

    >>> oraz styki na rozruszniku
    >> I po co?
    > A tak, dla zasady. Na alternatorze tez do sprawdzenia. Wszystko sie
    > sprawdza i szuka przyczyny.

    A prąd płynie jak w samochodzie?

    >>> Sprawdź jeszcze na alternatorze jakie masz ładowanie.
    >> No przecież podał.
    > Co podał? Na klemach czy na alternatorze? Bo juz nie chce mi się szukać.

    Podał prąd ładowania akumulatora, to powinno wystarczyć!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: