  • 1. Data: 2010-10-20 18:58:36
    Temat: PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
    Od: MK <6...@i...pl>

    Witam,

    szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z
    telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło
    o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą tzn.
    ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja
    byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak
    samo po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE
    i nie mogłem dziś nigdzie w regulaminach operatora ani w Ustawie Prawo
    Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii
    taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

    Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
    płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
    (co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
    ostateczną wersję.

    Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
    skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
    nazwy OPa. Z góry dzięki

    pozdrawiam, MK

  • 2. Data: 2010-10-20 19:26:07
    Temat: Re: PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonan=?ISO-8859-2?Q?e_po=B3=B1czenia_przychodz=B1ce?=
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    MK wrote:
    > Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
    > płatne

    Było płatne do pewnego momentu. Teraz wszyscy opowie w UE chyba
    przekierowują (nie wiem czy to wymuszone) za darmo na pocztę.

    > albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
    > (co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
    > ostateczną wersję.

    Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może miałeś
    jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?

    > Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
    > skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
    > nazwy OPa. Z góry dzięki

    Komentując: Marne szanse.

    Jakub

  • 3. Data: 2010-10-20 19:47:09
    Od: MK <6...@i...pl>

    > Z kwoty opłaty na fakturze wynika dokładnie, co się stało. A może miałeś
    > jakieś przekierowanie niestandardowe jeszcze?

    Bez ustawionych przekierowań, tylko poczta. Numer to pre-paid, jest
    tylko billing elektroniczny, wspomniane połączenia są widoczne jak
    wszystkie inne wychodzące na nr dzwoniący.

  • 4. Data: 2010-10-20 22:56:35
    Temat: Re: PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwyk=?ISO-8859-2?Q?onan=3D=3FISO-8859-2=3FQ=3Fe=5Fpo=3DB3=3DB1czenia=5Fprzyc?==?ISO-8859-2?Q?hodz=3DB1ce=3F=3D?=
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    MK wrote:
    > Bez ustawionych przekierowań, tylko poczta.

    Poczta jest przekierowaniem.

    > Numer to pre-paid, jest
    > tylko billing elektroniczny, wspomniane połączenia są widoczne jak
    > wszystkie inne wychodzące na nr dzwoniący.

    Znaczy twój numer ABC i w billingu masz połączenia wychodzące płatne
    dokładnie na ten numer ABC?

    Jakub

  • 5. Data: 2010-10-21 06:34:26
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja
    > byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak samo
    > po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE

    Zero szans, pewnie operatorzy przed tym słabo ostrzegają ale w Plusie mnie
    poinformowano żeby wyłączyć przekierowania poczty głosowej przed wyjazdem za
    granicę bo jest to taryfikowane jak odebranie rozmowy za granicą nawet jeśli
    poczta jest odsłuchiwana po powrocie.
    Piotr

  • 6. Data: 2010-10-21 12:57:32
    Temat: Re: PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane polaczenia przychodzace
    Od: MK <6...@i...pl>

    > Znaczy twój numer ABC i w billingu masz połączenia wychodzące płatne
    > dokładnie na ten numer ABC?

    NIe nie... te połączenia, które do mnie przychodziły i za które mnie
    skasowali są widoczne jako połączenia wychodzące na nr-y, z których do
    mnie dzwoniono.

  • 7. Data: 2010-10-21 13:51:34
    Temat: Re: PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwyk=?ISO-8859-2?Q?onane_polaczenia_przychodzace?=
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    MK wrote:
    > NIe nie... te połączenia, które do mnie przychodziły i za które mnie
    > skasowali są widoczne jako połączenia wychodzące na nr-y, z których do
    > mnie dzwoniono.

    I teraz pytanie: odrzucałeś te połączenia? I w poczcie głosowej nie było
    śladu? Ile trwały?

    Jakub

  • 8. Data: 2010-10-21 14:39:37
    Od: MK <6...@i...pl>

    I teraz pytanie: odrzucałeś te połączenia? I w poczcie głosowej nie było
    > śladu? Ile trwały?

    Nie nie odrzucałem, nie miałem telefonu w ręku gdy one nadchodziły. A co
    do Poczty - po pierwszych trzech naliczonych połączeniach przychodzących
    zawiesiłem przekierowania na pocztę (zaznaczam, że mimo tego opłaty były
    później i tak naliczane za nieodebrane połączenia), po powrocie do kraju
    z powrotem aktywowałem i skrzynka jest pusta

    Moje poczucie niesprawiedliwości wynika z tego, że połączenie nie było
    zestawiane, a ja byłem skubany z $$$. tak jak ktoś wcześniej zauważył -
    ktoś kto dzwonił do mnie z PL łączył się ostatecznie z numerem polskim,
    nawet jeśli został przekierowany na PG. No i cała sytuacja po rzekomym
    anulowaniu przekazów jest dla mnie nieporozumieniem.

    pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
    MK

  • 9. Data: 2010-10-21 22:17:02
    Temat: Re: PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwyk=?ISO-8859-2?Q?=3D=3FISO-8859-2=3FQ=3Fonane=5Fpolaczenia=5Fprzychodzace=3F?==?ISO-8859-2?Q?=3D?=
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    MK wrote:
    > Nie nie odrzucałem, nie miałem telefonu w ręku gdy one nadchodziły.

    Czyli zadziałało przekierowanie "gdy nie odbiera". Czy to przekierowanie
    TEŻ wyłączyłeś?

> [...]
    > tego opłaty były później i tak naliczane za nieodebrane połączenia), po
    > powrocie do kraju z powrotem aktywowałem i skrzynka jest pusta

    Jeżeli wyłączyłeś WSZYSTKIE przekierowania (i miałeś taką możliwość, bo
    nie wszędzie da sie to zrobić z telefonu) i po tej dacie nadchodzące
    połączenia były przekierowane (zapisałeś sobie datę wykonania operacji
    wyłączania przekierowań i sprawdziłeś, że rzeczywiście to działa, a
    następnie sprawdziłeś daty i godziny tych niepoprawnie naliczonych
    połączeń) to jest podstawa do reklamacji, potrzebujesz jedynie... dowodu,
    że wykonałeś w danym dniu i i danej godzinie to co kazał operator, a on
    to potem odwrócił wbrew twojej woli.
    Generalnie... życzę szczęścia.

> [...]
    > nawet jeśli został przekierowany na PG. No i cała sytuacja po rzekomym
    > anulowaniu przekazów jest dla mnie nieporozumieniem.

    Zaraz, to było zestawiane, czy nie? Co w takim razie słyszał abonent?
    jeżeli cokolwiek innego, niż dźwięk wybierania, to połączenie zostało
    zestawione i pobierana mogła być opłata.

    Jakub

  • 10. Data: 2010-10-22 17:43:57
    Od: MK <6...@i...pl>

    > Czyli zadziałało przekierowanie "gdy nie odbiera". Czy to przekierowanie
    > TEŻ wyłączyłeś?

    Wiesz co, nie pamiętam dokładnie co miałem powłączane przed, ale w mailu
    na moje żale konsultant odpisał, żebym zawiesił przekierowania, co też
    zrobiłem. Wydaje mi się, że w domyśle chodziło o wszystkie przekierowania.

    Rozumiem wobec tego, że jeśli dzwoniący słyszał coś po hiszpańsku (byłem
    w Ameryce Płd), to operator miał prawo mnie naliczyć? Postaram się
    dogadać z osobami, które do mnie dzwoniły.