  • 1. Data: 2010-09-21 11:16:20
    Temat: POZAMIATANE
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Adobe announces Photoshop Elements 9:

    The Auto-Analyzer takes the work out of finding the best shots by automatically
    searching a user's collection of photos and assigning a tag based on quality,
    such as lighting, focus or contrast.

  • 2. Data: 2010-09-22 03:29:32
    Temat: Re: POZAMIATANE
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > automatically searching a user's collection of photos and assigning a tag
    > based on quality, such as lighting, focus or contrast.

    Widzisz, w zajawkach Photoshopa CS5 pokazywali, jakie to nowe automatyczne
    narzedzia korekcji zdjec beda. Jak pieknie sie wycina niechciane obiekty
    itp, a jak sprobowalem tego w praktyce to szkoda nawet czasu i powrot to
    Heal/Clone tool natychmiastowy ;)
    Dlatego tez z dystansem trzeba podchodzic do automatycznej
    analizy/rozpoznawania/korekcji obrazu, przynajmniej jeszcze przez jakis
    czas...

    pzdr
    /JR

  • 3. Data: 2010-09-22 09:20:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl> wrote:

> [...]
    > Dlatego tez z dystansem trzeba podchodzic do automatycznej
    > analizy/rozpoznawania/korekcji obrazu, przynajmniej jeszcze przez

    Od razu zaznaczam, że nie śledzę nowości softwareowych i być może
    wyważam otwarte drzwi, ale mi już od dawna brakuje obliczeniowego
    wsparcia dla wskazania najostrzejszego zdjęcia w serii, a widzę na to
    dość łatwą metodę.

    Obecnie radzę sobie chałupniczo - porównując rozmiary plików, co się
    nie sprawdza już chociażby przy bracketingu, zmiennej czułości
    (niekompresowalny szum), albo mocno ruchliwym temacie. Dlatego
    przydałoby się, aby program sam analizował obraz szukając obszaru
    najwyższej ostrości (bo ja wiem? jakieś 3-5% powierzchni?), a dopiero
    wynik ostrości tego szczytowego obszaru porównywał pomiędzy klatkami.

    Aaa, no i w zajawkach aparatów też czasem widziałem jakieś wbudowane
    "best shot selector", ale w końcu nie wiem jak to się sprawdza w
    praktyce i na jakiej zasadzie miałoby działać.

    No ale jak ja mam się znać, jak ja zdjęć w domu nie obrabiam... ;-)

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 4. Data: 2010-09-22 09:43:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Aaa, no i w zajawkach aparatów też czasem widziałem jakieś wbudowane
    > "best shot selector", ale w końcu nie wiem jak to się sprawdza w praktyce

    Miał coś takiego Nikon Coolpix 995. Ustawiało się ten tryb i po ustawieniu
    kadru przytrzymywało spust migawki. Aparat wykonywał serię zdjęć (o długości
    zależnej od czasu przytrzymania spustu z ograniczeniem do max 10 szt) i
    zapisywał na karcie tylko jedno najostrzejsze. Używałem tego przy makro i
    faktycznie działało - procent zjęć poruszonych i z nietrafioną ostroscia był
    po włączeniu tej funkcji znacząco mniejszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)