    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: POZAMIATANE
    Date: Wed, 22 Sep 2010 10:20:11 +0100

    "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl> wrote:

    > Widzisz, w zajawkach Photoshopa CS5 pokazywali, jakie to nowe
    > automatyczne narzedzia korekcji zdjec beda. Jak pieknie sie wycina
    > niechciane obiekty itp, a jak sprobowalem tego w praktyce to szkoda
    > nawet czasu i powrot to Heal/Clone tool natychmiastowy ;)
    > Dlatego tez z dystansem trzeba podchodzic do automatycznej
    > analizy/rozpoznawania/korekcji obrazu, przynajmniej jeszcze przez
    > jakis czas...

    Od razu zaznaczam, że nie śledzę nowości softwareowych i być może
    wyważam otwarte drzwi, ale mi już od dawna brakuje obliczeniowego
    wsparcia dla wskazania najostrzejszego zdjęcia w serii, a widzę na to
    dość łatwą metodę.

    Obecnie radzę sobie chałupniczo - porównując rozmiary plików, co się
    nie sprawdza już chociażby przy bracketingu, zmiennej czułości
    (niekompresowalny szum), albo mocno ruchliwym temacie. Dlatego
    przydałoby się, aby program sam analizował obraz szukając obszaru
    najwyższej ostrości (bo ja wiem? jakieś 3-5% powierzchni?), a dopiero
    wynik ostrości tego szczytowego obszaru porównywał pomiędzy klatkami.

    Aaa, no i w zajawkach aparatów też czasem widziałem jakieś wbudowane
    "best shot selector", ale w końcu nie wiem jak to się sprawdza w
    praktyce i na jakiej zasadzie miałoby działać.

    No ale jak ja mam się znać, jak ja zdjęć w domu nie obrabiam... ;-)

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ladakhNAwp.pl