  • 101. Data: 2013-12-08 14:00:48
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale na jakiej podstawie, jak nie ma nakazu, który pozwalałby na karanie
    > debili uważających inaczej?

    A co za problem zamiast nakazu dopisać przepis który nakładałby kare za
    blokowanie ruchu spowodowane nieodpowiednim ogumieniem?

    > Niezbędny do karania.
    > Nie chodzi tu o karanie za spowodowanie korka, bo to już za późno,

    Nie do końca.
    Kara przeciez ma równiez działanie prewencyjne.
    Oczywiście jeżeli jest odpowiednio wysoka.

    > debil
    > korek już spowodował, tylko o masowe karanie debili zanim spadnie śnieg
    > (czyli np. od początku listopada jak znalazł).
    > Zresztą jedno nie wyklucza drugiego.

    Bez sensu. Chcesz dać policji kolejne narzędzie do zamordyzmu. Będa się
    cieszyć.
    Ale nic dobrego z tego nie wyjdzie.

    Zreszta pytał cie juz ktos i zdaje sie nie odpowiedziałes (sorry jezeli tak
    a ja nie doczytałem):
    - czy weźmiesz odpowiedzialnośc za to, ze nakaz zostanie wprowadzony a po
    opadach sniegu nic sie nie zmieni i okaze sie ze to jedna w sporej czesci
    wina "niezgrabnych" kierowców?

    Przy czwartkowych opadach opony zimowe wiele by Poznaniowi nie pomogły. Bo
    problemem nie był śnieg tylko lód. Ledwo zjechałem z górki w koziegłowach
    jadac 3 na godzine, takie było oblodzenie. Miejscami 20km/h na płaskim to
    był maks.

    Swoja droga zdaje sie, ze tym razem służby niestety nie posypały przed
    opadem.
    Widział ktoś?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 102. Data: 2013-12-08 14:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Czyli debili powodujących korki mimo posiadania zimowych opon nie
    > karamy? Ciekawa koncepcja.

    A za co chcesz ich karac? Za snieg? Za lód? Jak maja odpowiednie ogumienie
    a i tak nie da sie jechac szybciej niz 10 czy 20 km/h to jak maja jechac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 103. Data: 2013-12-08 14:10:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 08 Dec 2013 13:00:48 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Bez sensu. Chcesz dać policji kolejne narzędzie do zamordyzmu. Będa się
    > cieszyć.

    a równocześnie debil chwali się łamaniem ograniczeń prędkości.

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 104. Data: 2013-12-08 14:41:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-12-08 11:02, Cavallino wrote:

    > Kiedyś próbowałem, ale więcej niż 10 km/h nie dało się bezpiecznie
    > jechać, więc wybiłem sobie ze łba takie pomysły, a przy okazji wiem
    > dlaczego większość tak się wlecze na śniegu.

    Naprawdę dramatyzujesz - da się spokojnie 40 po śniegu jechać (a w
    zasadzie na ogół dałoby się, gdyby było gdzie). Testowałem w piątek
    letnie - trochę się slizgał, ale niespodzianek nie było, zresztą zimówki
    też się slizgały;)

    Shrek.

  • 105. Data: 2013-12-08 14:59:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-08 14:00, Budzik pisze:

> [...]
    > opadach sniegu nic sie nie zmieni i okaze sie ze to jedna w sporej czesci

    Ależ odpowiedział. Odpowiedział, że pytający (ja) należy do tej grupy
    idiotów, którzy w ogóle nie powinni zabierać głosu w tym wątku.

    --
    MN

  • 106. Data: 2013-12-08 15:09:44
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 08 Dec 2013 13:02:17 +0100, Cavallino wrote:

    > Względnie może auto masz czterośladowe i nawet o tym nie wiesz.
    > Jaką ma przeszłość?
    > Czy jakiekolwiek opony zimowe zachowywały się na nim lepiej?

    Przeszłość nieznana jak większości złomwozów z tego okresu. A tak serio,
    mam go od trzech lat i o takie sprawy jak zawieszenie, układ hamulcowy i
    zbierzność mocno dbam. W końcu od tego zależy ostatecznie bezpieczeństwo.
    Generalnie auto prowadzi się bardzo dobrze, nie ściąga go w żadną stronę
    ani podczas jazdy ani przy hamowaniu. Mogę puścić kierownicę i przejechać
    spokojnie ze 200m na prostej drodze bez potrzeby korekty toru jazdy.
    Wszystko potwierdza się na przeglądach, co jak na auto z 1997r wcale nie
    jest regułą. Tylko przyczepność na navigatorach woła po pomstę do nieba :(

    Tomek

  • 107. Data: 2013-12-08 15:28:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Dec 2013 12:42:00 +0100, J.F. napisał(a):

    > Hm, ciekawe. Ja chwale, Cavallino chwali, a Ty ganisz.
    > Taka roznica subiektywnych odczuc, czy sa tak roznej jakosci ?
    > Bo jakos nie chce mi sie wierzyc ze to od rozmiaru zalezy.
    > Z roznych fabryk, z roznych krajow ?

    Ja zajeździłem już ładnych parę kompletów różnych Dębic (Navigatory i różne
    Frigo) i wrażenie mam takie że one szybko tracą właściwości, które są
    niezłe jak opona jest nowa.

    Frigo to najlepsza niekolcowana opona na śnieg - na łeb bije wszystkie inne
    zimówki, z najdroższymi włącznie.
    Ale to pod warunkiem że jest w miarę nowa - bo z każdym zużytym milimetrem
    bieżnika robi się wyraźnie gorzej.

    Droższe opony innych marek z kolei całkiem nieźle trzymają parametry nawet
    jak bieżnik ma już 5 czy 6mm, kiedy Frigo nadaje się tylko do tego żeby je
    dobić na treningu.

  • 108. Data: 2013-12-08 15:41:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Rozumiem, ze według ciebie nie ma takich warunków na drodze, które
    > wymagają
    > jazdy 20km/h?

    Są, gołoledź na przykład.
    A nie każdy opad śniegu, który powoduje że nawierzchnia nie jest czarna

  • 109. Data: 2013-12-08 15:44:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > Ale to chodzi o to, aby taka podstawe prawną stworzyć:
    > pada snieg - nie wolno ci jezdzic z samochodem na oponach letnich.

    Nie zgadzam się, to już za późno, bo szanse na wyegzekwowanie takiego zakazu
    są ŻADNE.
    Zakaz ma działać wyprzedzająco, masz w ogóle nie móc wyjeżdżać na letnich
    oponach w okresie, w którym śnieg MOŻE padać.
    Tak, żebyś nie próbował mimo wszystko wrócić do domu na letnich.

    > Przyjechałes do pracy, spadl snieg, ups, niestety dziś wracasz taksówką.

    Jedziesz sobie jak gdyby nigdy nic, zaczyna padać śnieg i co?
    I śmigło, stanie jeden baran z drugim na drodze i będzie stał czekając jak
    stopnieje, albo przyjedzie ktoś i go wyciągnie pod górkę.
    Trzeba odebrać debilom szansę na coś takiego i zamandatować ich ZANIM ten
    śnieg zacznie padać.

  • 110. Data: 2013-12-08 15:47:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > a i tak nie da sie jechac szybciej niz 10 czy 20 km/h to jak maja jechac?

    Zależy, jeśli jednak da się spokojnie jechać szybciej, to trzeba ich również
    karać, za blokowanie ruchu.
    Brak umiejętności jazdy na śliskim, również jest powodem dla którego NIE
    NALEŻy wyjeżdżać gdy jest ślisko.

    Tyle że wtedy już kara nie z przepisu o oponach, a o nim dyskutujemy.