  • 1. Data: 2013-12-06 14:09:13
    Temat: płyn bp zamarza na szybach
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Czy to jest normalne, że płyn bp zamarza od razu
    na szybie ? Pryskam, przez 2 sekundy jest super
    widoczność a potem robi się biało. Nie wiem jakie są temperatury
    ale na pewno nie ma żadnych niesamowitych mrozów. Auto
    w środku jest już maksymalnie nagrzane, dmuchamie na
    szybe włączone. Nie testowałem innych płynów bo musze
    niestety kupować na bp.

    Tu ktoś miał podobny problem:

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,89432751,89432751,
    Zimowy_plyn_do_spryskiwacza_BP_Prestige_zamarza_.htm

  • 2. Data: 2013-12-06 14:13:31
    Temat: Re: płyn bp zamarza na szybach
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...peru>

    Dnia 2013-12-06 14:09, Użytkownik - chochlik_drukarski napisał::
> [...]
    >
    > Tu ktoś miał podobny problem:
    >
    > http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,89432751,89432751,
    Zimowy_plyn_do_spryskiwacza_BP_Prestige_zamarza_.htm

    Jakaś tandeta. Skoro już musisz, to kup u nich ćwiartkę denaturatu i
    dolej do zbiornika.
    Będzie trochę śmierdziało, ale nie zamarznie.
    --
    http://www.youtube.com/watch?v=joujh2jLL1A

  • 3. Data: 2013-12-06 14:47:46
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 6 grudnia 2013 14:09:13 UTC+1 użytkownik chochlik_drukarski napisał:
    > Witam. Czy to jest normalne, �e p�yn bp zamarza od razu
    >
    > na szybie ? Pryskam, przez 2 sekundy jest super
    >
    > widoczno�� a potem robi si� bia�o. Nie wiem jakie s� temperatury
    >
    > ale na pewno nie ma �adnych niesamowitych mroz�w. Auto
    >
    > w �rodku jest ju� maksymalnie nagrzane, dmuchamie na
    >
    > szybe w��czone. Nie testowa�em innych p�yn�w bo musze
    >
    > niestety kupowaďż˝ na bp.
    >

    > Tu ktoďż˝ miaďż˝ podobny problem:
    >

    > http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,89432751,89432751,
    Zimowy_plyn_do_spryskiwacza_BP_Prestige_zamarza_.htm

    Fizyka się kłania. Płyn to mieszanina kilku cieczy o różnej lotności. Woda slabo
    paruje w niskich temperaturach. Ponizej zera zamarza i sublimuje. Etanol paruje dużo
    szybciej od wody i nie zamarza w ujemnych temperaturach jakich można się w Polsce
    spodziewać. Jak szyba nie jest ciepła to najpierw odparuje etanol i zostanie cienka
    warstwa wody która zamarznie. Producenci plynów dodają do swoich mieszanin trochę
    glikolu. Glikol tworzy warstwę pomiędzy szybą i wodą z płynu. Mieszanka z glikolem ma
    mniejszą tendencję do zamarzania wody jak odparuje z niej etanol.

  • 4. Data: 2013-12-07 18:55:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-06 14:09, chochlik_drukarski pisze:
    >Nie testowałem innych płynów bo musze
    > niestety kupować na bp.

    Nie kłam, nie musisz. Po prostu należysz do tych, którzy ani grosza nie
    wydadzą prywatnie, bo się im "należy" od firmy.

    Mam pełno takich znajomych. Jaja się zaczęły, gdy 40-latki potraciły
    służbowe samochody (kryzys) i nagle żyć nie umieją. Zakup samochodu
    przerasta ich emocjonalnie.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-12-07 19:12:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin N wrote:

    > Nie kłam, nie musisz. Po prostu należysz do tych, którzy ani grosza
    > nie wydadzą prywatnie, bo się im "należy" od firmy.

    Ale po co maja wydawać własne jak nie muszą?

    > Mam pełno takich znajomych. Jaja się zaczęły, gdy 40-latki potraciły
    > służbowe samochody (kryzys) i nagle żyć nie umieją. Zakup samochodu
    > przerasta ich emocjonalnie.

    Ty masz chyba jakiś kompleks utraconego samochodu służbowego :-)
    A porównanie zakupu płynu do spryskiwaczy z zakupem samochodu
    jest trochę naciąganym przykładem pokazania braku decyzyjności
    (u Twoich znajomych).

  • 6. Data: 2013-12-07 19:14:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-07, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Ale po co maja wydawać własne jak nie muszą?

    No to niech nie wydaje i sie meczy albo tlumaczy sie szefowi po co mu
    byl denaturat na fakture.

> [...]
    > A porównanie zakupu płynu do spryskiwaczy z zakupem samochodu
    > jest trochę naciąganym przykładem pokazania braku decyzyjności

    Przeciez nie o to mu chodzilo i nic tu nie porownywal.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-12-07 19:26:02
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 06.12.2013, 14:09, chochlik_drukarski pisze:
> [...]
    > w środku jest już maksymalnie nagrzane, dmuchamie na
    > szybe włączone. Nie testowałem innych płynów bo musze

    Straszne. Bylo kupic w Auchan. 4l za 5 zl. Nie zamarza.

  • 8. Data: 2013-12-07 19:28:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-07, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    > Straszne. Bylo kupic w Auchan. 4l za 5 zl. Nie zamarza.

    Nie widzisz, ze musi kupowac na BP?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-12-07 19:31:13
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Ja kupuję najtańszy zimowy, jaki jest dostępny w markecie. Te 7-10zł jakoś nie
    rujnuje mi budżetu, a że mam podgrzewane spryskiwacze, to nie widzę różnicy. Chociaż
    kiedyś kupiłem płyn w Lidlu i ten faktycznie zamarzał na szybie, mimo że nie był
    najtańszy i miał być do -20, a nie radził sobie przy -10.
    Markeciaki nie mają tej przypadłości.

  • 10. Data: 2013-12-07 19:32:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-07, Przemek <p...@g...com> wrote:
> [...]
    kiedyś kupiłem płyn w Lidlu i ten faktycznie zamarzał na szybie, mimo że nie był
    najtańszy i miał być do -20, a nie radził sobie przy -10.

    Ale strasznie wala, nie sa tak pachnace jak markowe ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200