  • Data: 2012-04-09 14:20:13
    Temat: Odp: Odp: Opel Ampera
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad..
    .

    > Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
    > takiego zestawu. Bo to trzeba dodać do już istniejacej masy spalinowego

    Nie jestem przekonany, czy do doładowywania akumulatorów nie wystarcza
    jednak dużo mniejszy, lżejszy (i słabszy) silnik spalinowy.
    W końcu nie musi pracować dobrze w pełnym zakresie obrotów, nie potrzeba mu
    skrzyni biegów i sprzęgła, wałów napędowych czy innych elementów
    przeniesienia napędu, to wszystko waży i to pewnie całkiem sporo w
    porównaniu nawet do kilku silników elektrycznych umieszczonych przy kołach.

    > No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę

    Nie wiem dokładnie jak jest z Amperą, ale trzeba pamiętać że to ma być auto
    elektryczne, a silnik spalinowy jest dodatkiem, pozwalającym przedłużyć
    przebieg na prądzie, a nie mającym zapewnić drugie źródło napędu.

    > (typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach
    > to mówi się trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrócimy proporcje
    > mocy.

    Dokładnie tak chyba powinno być.
    BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach
    spalinowych?