eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel AmperaRe: Opel Ampera
  • Data: 2012-04-10 00:12:47
    Temat: Re: Opel Ampera
    Od: The_EaGle <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-04-09 13:10, BartekK pisze:


    >... W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
    > moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy
    > mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da
    > się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił
    > tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.

    Silnik elektryczny może mieć właściwie dowolną moc...a na pewno znacznie
    większą niż największy silnik spalinowy w samochodzie.
    Tak więc ani moc ani moment nie jest problemem. Silniki elektryczne w
    samochodach są sterowane za pomocą falowników w związku z tym mogą
    pracować z dużym momentem zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach.

    Problem wysokiej prędkości wiąże się z generowaniem dużej mocy przez
    dłuższy czas co oczywiście dla silnika elektrycznego nie jest żadnym
    problemem. Niestety dużym problemem jest dla akumulatorów i zasięg
    takiego auta które podróżowało by z prędkością non stop np 180km/h.
    Druga sprawa to wydajność prądowa długotrwała z akumulatorów. Samochody
    elektryczne zwykle jeżdżą wolno wiec tak projektuje się ich zasilanie
    aby optymalnie rozładowywały aku przy odpowiednim prądzie ponieważ
    pojemność aku nie jest stała. Zmienia się w zależności od wielu
    czynników m.in od prądu ładowania i rozładowywania.

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: