-
Data: 2012-04-09 19:20:31
Temat: Re: Opel Ampera
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-04-09 16:28, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad...
>> On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
>>
>>> BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w
>>> lokomotywach spalinowych?
>>
>> Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
>> elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
>> porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
>> więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)
>
> Ale nie musi być manewrowa, może być pasażerska.
>
>
http://pl.wikipedia.org/wiki/SU46 chociażby ;)
Pozdrawiam !
PS:
Żebyś nie musiał klikać:
2250KM silnik
1450kW prądnica
225kW silniki trakcyjne :)
SU46 to dwukabinowe 6-osiowe lokomotywy o układzie Co'Co' z przekładnią
elektryczną. Źródłem mocy jest wysokoprężny czterosuwowy silnik
spalinowy zbudowany w oparciu o daleko idącą modyfikację konstrukcyjną
silnika kolejowego firmy FIAT typu W2112SSF o mocy 1655 kW (2250 KM),
który napędza prądnicę główną GP-846 B1 (napięcie znamionowe - 725 V,
prąd znamionowy - 2000 A, moc ciągła - 1450 kW, prędkość obrotowa - 1500
obr/min, wzbudzanie - szeregowo-bocznikowo-obce, masa - 4350 kg),
współpracującą ze wzbudnicą typu BA-72U (prod. - Dolmel Wrocław,
napięcie znamionowe - 190 V, prąd - 45 A, prędkość obrotowa wirnika -
1500 obr/min, wzbudzanie - obce (ok. 10 A), masa - 230 kg) i zasilającą
elektryczne silniki trakcyjne LSm-493 (moc - 225 kW, prąd przy
obciążeniu ciągłym - 334 A (max. 565 A), napięcie robocze - 725 V (max.
850 V), prędkość obrotowa znamionowa - 553 obr/min (max. - 2260
obr/min), zapotrzebowanie powietrza chłodzącego - 66 m?/min, masa - 1890
kg). Ponieważ do rozruchu konieczne jest osiągnięcie temperatury silnika
+40° C, lokomotywa wyposażona jest w opalany olejem napędowym
podgrzewacz wody do nagrzewania kadłuba silnika, oleju oraz chłodnicy
powietrza ładującego[1]. Jako źródła prądu użyto zasadowych akumulatorów
niskooporowych typu SJ-200 o napięciu 90 V[2].
Lokomotywa mogła przechodzić przez łuki o minimalnym promieniu 100 m.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.12 23:14 BartekK
- 10.04.12 00:12 The_EaGle
- 10.04.12 00:21 The_EaGle
- 10.04.12 07:24 Czarek Daniluk
- 10.04.12 08:45 megrims
- 10.04.12 10:03 J.F
- 13.04.12 22:35 The_EaGle
- 14.04.12 01:36 kogutek
- 14.04.12 01:47 kogutek
- 14.04.12 08:42 J.F.
- 14.04.12 12:42 kogutek
- 17.04.12 08:35 Tadeusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=