eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel AmperaRe: Opel Ampera
  • Data: 2012-04-09 19:20:31
    Temat: Re: Opel Ampera
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-04-09 16:28, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad...
    >> On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
    >>
    >>> BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w
    >>> lokomotywach spalinowych?
    >>
    >> Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
    >> elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
    >> porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
    >> więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)
    >
    > Ale nie musi być manewrowa, może być pasażerska.
    >
    >
    http://pl.wikipedia.org/wiki/SU46 chociażby ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Żebyś nie musiał klikać:

    2250KM silnik
    1450kW prądnica
    225kW silniki trakcyjne :)
    SU46 to dwukabinowe 6-osiowe lokomotywy o układzie Co'Co' z przekładnią
    elektryczną. Źródłem mocy jest wysokoprężny czterosuwowy silnik
    spalinowy zbudowany w oparciu o daleko idącą modyfikację konstrukcyjną
    silnika kolejowego firmy FIAT typu W2112SSF o mocy 1655 kW (2250 KM),
    który napędza prądnicę główną GP-846 B1 (napięcie znamionowe - 725 V,
    prąd znamionowy - 2000 A, moc ciągła - 1450 kW, prędkość obrotowa - 1500
    obr/min, wzbudzanie - szeregowo-bocznikowo-obce, masa - 4350 kg),
    współpracującą ze wzbudnicą typu BA-72U (prod. - Dolmel Wrocław,
    napięcie znamionowe - 190 V, prąd - 45 A, prędkość obrotowa wirnika -
    1500 obr/min, wzbudzanie - obce (ok. 10 A), masa - 230 kg) i zasilającą
    elektryczne silniki trakcyjne LSm-493 (moc - 225 kW, prąd przy
    obciążeniu ciągłym - 334 A (max. 565 A), napięcie robocze - 725 V (max.
    850 V), prędkość obrotowa znamionowa - 553 obr/min (max. - 2260
    obr/min), zapotrzebowanie powietrza chłodzącego - 66 m?/min, masa - 1890
    kg). Ponieważ do rozruchu konieczne jest osiągnięcie temperatury silnika
    +40° C, lokomotywa wyposażona jest w opalany olejem napędowym
    podgrzewacz wody do nagrzewania kadłuba silnika, oleju oraz chłodnicy
    powietrza ładującego[1]. Jako źródła prądu użyto zasadowych akumulatorów
    niskooporowych typu SJ-200 o napięciu 90 V[2].

    Lokomotywa mogła przechodzić przez łuki o minimalnym promieniu 100 m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: