-
1. Data: 2011-10-30 17:23:01
Temat: Octavia I analiza błędów VAG
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś czasu auto
łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas przyspieszania. Poniżej
błędy z VAG:
Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.lbl
Control Module Part Number: 038 906 012 HA
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0740SG 4922
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 73430
Additional Info: TMBDG41U558790796 SKZ7Z0D2711307
VCID: 56A88406DE5D4BAC
5 Faults Found
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
P1538 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-00 - -
18065 - A/C System Input/Output: Short to Plus
P1657 - 35-10 - - - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
P3005 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 1 1 0 0 1
N75 wymineiony na nowy (oryginał) N109 również (zanmiennik) J360 nie mogę
zlokalizować zeby się mu przyjrzeć (gdzie on się może znajdować ?). Po
skasowaniu błędów wyłączeniu i włączeniu zapłonu nie wracają one samoczynnie od
razu tylko po jakimś czasie tzn. wystarczy że pojadę tarsę
kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów podlączę VAGa i błędy znów są (nie zawsze
wszystkie 5 od razu) Sztanga turbiny chodzi luźno więc zapieczone kierownice bym
wykluczał. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pzdr
Piotrek
-
2. Data: 2011-10-30 23:38:56
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
> Witam
> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i
odcięcie paliwa. Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny
numer ale chyba coś w okolicy 109.
Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po kilku
sekundach?
Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2011-10-30 23:44:57
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
> Witam
> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie
trybu awaryjnego.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
4. Data: 2011-10-31 00:30:43
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:j8kjm8$d09$1@news.onet.pl...
> W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
>> Witam
>> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
>> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
>> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
> Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i odcięcie
> paliwa.
testowałem zawór odcięcia paliwa VAGiem i działa poprawnie więc przekaźnik chyab
też jest sprawny
Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny
> numer ale chyba coś w okolicy 109.
do świec jest chyba osobny czy się mylę ? tego 109 nie mogę znaleźć ale poszukam
jakiejś serwisówki
> Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po kilku
> sekundach?
nie auto odpala i chodzi normalnie nigdy nie gaśnie samo z siebie
> Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.
hmm przyjrzę się im ale dziwne auto ma 6 lat dopiero i juz by masy były kiepskie
?
Pzdr
Piotrek
-
5. Data: 2011-10-31 00:34:50
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:j8kk1g$dv7$1@news.onet.pl...
> W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
>> Witam
>> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
>> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
>> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
> A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie trybu
> awaryjnego.
hmmm nie wyobrażam se tego za bardzo bo musiałbym wszędzie laptopa ze sobą wozić
i czekać aż się tryb awaryjny włączy logi 3,8,11 zrobione jakieś 2 tygodnie
temu:
Grupy: 008 -
http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59114.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59115.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59116.html
Pzdr
Piotrek
-
6. Data: 2011-10-31 09:08:03
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: redi <s...@o...pl>
> 19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
>
To na 99% jest jakaś usterka w układzie dogrzewania silnika, takie trzy
świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z silnika mniej więcej pod
pompą VAC.
pozdr.
Radek
-
7. Data: 2011-10-31 11:39:52
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-31 00:34, X-Man pisze:
> "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
> news:j8kk1g$dv7$1@news.onet.pl...
>> W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
>>> Witam
>>> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
>>> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
>>> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
>> A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie
>> trybu awaryjnego.
>
> hmmm nie wyobrażam se tego za bardzo bo musiałbym wszędzie laptopa ze
> sobą wozić i czekać aż się tryb awaryjny włączy logi 3,8,11 zrobione
> jakieś 2 tygodnie temu:
Te wyglądają na wzorowe.
Dobrze by było jakbyś jednak złapał logi w chwili usterki, obstawiam że
będzie problem z wystarczającą ilością powietrza tylko fajnie by było
zobaczyć w jakiej pozycji wówczas jest EGR i aktuator od turbo.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2011-10-31 11:46:25
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-31 00:30, X-Man pisze:
> "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
> news:j8kjm8$d09$1@news.onet.pl...
>> W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
>>> Witam
>>> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
>>> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
>>> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
>> Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i
>> odcięcie paliwa.
>
> testowałem zawór odcięcia paliwa VAGiem i działa poprawnie więc
> przekaźnik chyab też jest sprawny
>
> Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny
>> numer ale chyba coś w okolicy 109.
>
> do świec jest chyba osobny czy się mylę ? tego 109 nie mogę znaleźć ale
> poszukam jakiejś serwisówki
Od świec jest właśnie przekaźnik "109" OIDP odcina on również zawór N109
na pompie.
>> Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po
>> kilku sekundach?
>
> nie auto odpala i chodzi normalnie nigdy nie gaśnie samo z siebie
Hmm poszukaj tej 109 dobrze się przyjrzyj czy nie widać syfu, jakiejś
śniedzi w okolicy tego przekaźnika, rozbierz go i zobacz czy styki w
środku są w dobrym stanie.
>> Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.
>
> hmm przyjrzę się im ale dziwne auto ma 6 lat dopiero i juz by masy były
> kiepskie ?
Jak miało jakiegoś dzwonka czy ktoś je np nadgorliwie mył karcherem pod
maską to i owszem.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
9. Data: 2011-10-31 14:50:05
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:
> Te wyglądają na wzorowe.
Wzorowe ? Jak nie do końca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.
X-Man,
logi pokazują że autko nie jest zdrowe.
Z kanału 008 wynika że komp tnie wymaganą dawkę ON. Maksymalnie masz 38,4
mg/suw a powinno być ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i
dawka nie powinna spadać poniżej 39 mg w wyższej partii obrotowej a u ciebie
spada. Wskazuje to na niedomagania przepływomierza (ale czytaj niżej! ),
który źle mierzy powietrze. Cóź z tego że grupie 003 jest strumień masy
powyżej 850 mg (choć od 3400 obr/min spada).
Ponadto jak już jesteśmy w grupie 003 to widać że od 1800 do 2500 przepływka
pokazuje za duży strumień.
W połączeniu z grupą 011, która pokazuje że w ww. zakresie turbo
przeładowuje. Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawdź czy sztanga
od gruszki pracuje płynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od tej sztangi
nie jest skorodowana. Proponuje przegonić auto do wysokich prędkości obr. na
najlepiej najwyższych mozliwie biegu (no ale wiadomo ograniczenia prędkości
więc trzeba bacznie uważać - nie zachęcam cię do łamania przepisów tylko
proponuje rozwiążanie problemu). Jeśli butowanie nie pomoże to trzeba
wyczyścić turbo. Albo wpierw lepiej sprawdzić wszystkie wężyki
podciśnieniowe do sterowania turbem (idące do tej "gruszki") i konieczenie
zawór N-75.
Pozdr.
Bugatti
-
10. Data: 2011-10-31 16:12:25
Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
news:j8m94m$7ue$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:
>> Te wyglądają na wzorowe.
> Wzorowe ? Jak nie do końca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.
> X-Man,
> logi pokazują że autko nie jest zdrowe.
> Z kanału 008 wynika że komp tnie wymaganą dawkę ON. Maksymalnie masz 38,4
> mg/suw a powinno być ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i
> dawka nie powinna spadać poniżej 39 mg w wyższej partii obrotowej a u
> ciebie spada. Wskazuje to na niedomagania przepływomierza (ale czytaj
> niżej! ), który źle mierzy powietrze. Cóź z tego że grupie 003 jest
> strumień masy powyżej 850 mg (choć od 3400 obr/min spada).
> Ponadto jak już jesteśmy w grupie 003 to widać że od 1800 do 2500
> przepływka pokazuje za duży strumień.
> W połączeniu z grupą 011, która pokazuje że w ww. zakresie turbo przeładowuje.
> Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawdź czy
> sztanga od gruszki pracuje płynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od
> tej sztangi nie jest skorodowana. Proponuje przegonić auto do wysokich
> prędkości obr. na najlepiej najwyższych mozliwie biegu (no ale wiadomo
> ograniczenia prędkości więc trzeba bacznie uważać - nie zachęcam cię do
> łamania przepisów tylko proponuje rozwiążanie problemu). Jeśli
> butowanie nie pomoże to trzeba wyczyścić turbo. Albo wpierw lepiej
> sprawdzić wszystkie wężyki podciśnieniowe do sterowania turbem (idące
> do tej "gruszki") i konieczenie zawór N-75.
OK no więc tak żeby wszystko było jasne: sztanga turbiny chodzi lekko -
sprawdzane kilkakrotnie, zawór N75 wymieniony na nowy, EGR jest odłączony (w
przyszłosci mam go zaślepić) poprzez zaślepienie przewodu podciśnienia, wtryski
niedawno wstawione z końcówkami 0.216 (nie wiem czy to jakoś by mogło wpływac na
dawkę paliwa ale raczej powinna byc większa i zdecydowanie na nowych wtryskach
auto ma więcej mocy), katalizator wycięty, żadna z powyższych modyfikacji raczej
nie ma wpływu na te błędy bo pokazywały się one już wcześniej z różną
częstotliwością. Tak czy inaczej mam już zregenerowana turbinę która leży w
kartonie i czeka na montaż więc chyba wtedy przy okazji wymienię wąż
podciśnienia z turbo do N75, przeczyszczę przepływkę i posprawdzam masy i zrobię
nowe logi. Dzięki za rzeczową odpowiedź jak bym wiedział że siedzisz w temacie
to na b3d bym dał posta :P
Pzdr
Piotrek