-
11. Data: 2012-04-20 17:02:00
Temat: Re: Chiptuning
Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>
W dniu 2012-04-20 16:50, WW pisze:
>>> Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
>>> bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?
>>
>> A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są
>> przeguby, skrzynia, sprzęgło?
>
>
> Rozmawiałem z kolegą, który pracuje w przemyśle motoryzacyjnym, nie w
> Polsce, i on twierdzi, że często dławi się moc silnika, aby po
> liftingu skierować do sprzedaży silnik "większej mocy".
> Oba silniki mają te same bebechy i przeniesienie napędu.
> Po drugie, w wielu miejscach dopasowują mapę wtrysków do konkretnego
> silnika znacznie zwiększając jego efektywność.
> Poza tym, to że silnik ma większą moc nie znaczy, że musisz jeździć z
> pedałem w podłodze. Jeśli moc silnika się zwiększy a zachowasz swój
> styl jazdy, to spadnie spalanie.
To prawda. Spadło spalanie o 1l w Mondku po chipie. Moc i moment były,
kiedy jej potrzebowałem, ale na co dzień jeździłem jak dawniej, więc i
spalanie spadło. Po chipie lałem tylko lepszy olej i jak zalecał Ford
nie co 20.000km, tylko co 15.000 km.
--
Kacper Potocki
s...@d...pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891
-
12. Data: 2012-04-20 18:36:36
Temat: Re: Chiptuning
Od: to <t...@i...pl>
begin anacron
> Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
> krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
> 2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
> takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.
No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
13. Data: 2012-04-20 18:54:51
Temat: Re: Chiptuning
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
> No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
> momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.
Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni się od mocy i ile jest
sytuacji kiedy wykorzystuje się maksymalnie moment generowany przez silnik?
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
14. Data: 2012-04-20 19:06:07
Temat: Re: Chiptuning
Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>
W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
> begin anacron
>
>> Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
>> krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
>> 2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
>> takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.
> No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
> momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.
>
ale ile frajdy da kierującemu :) bezcenne ...
--
Kacper Potocki
s...@d...pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891
-
15. Data: 2012-04-20 20:47:42
Temat: Re: Chiptuning
Od: to <t...@i...pl>
begin Czeslawek
> Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni się od mocy i ile jest
> sytuacji kiedy wykorzystuje się maksymalnie moment generowany przez
> silnik?
Tak, ale Ty chyba tego nie wiesz, biorąc pod uwagę kontekst Twojego
głupiego pytania.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
16. Data: 2012-04-20 20:57:49
Temat: [OT] Re: Chiptuning
Od: Dykus <d...@s...wp.pl>
Witam,
W dniu 2012-04-20 15:46, Tata pisze:
> Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
> terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?
A tak w ogóle, to skąd się biorą takie "lepsze" mapy do ECU? Mam na
myśli poważnie firmy zajmujące się chip tuningiem.
Ktoś wykrada z laboratorium? Czy może są jakieś wielkie firmy, które
testują silniki na hamowaniach? Czy może rzeczywiście są spece, którzy
potrafią to odczytać i poustawiać to wszystko tak, aby uzyskać lepsze
parametry? Może byle Pan Henio ze swoją hamownią za 50 tys. zł jest w
stanie sobie poprawić mapy?
Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
zapłonu...? Zawsze myślałem, że to są setki godzin prób i testów na
hamowniach u producenta, aby uzyskać jakieś optymalne wyniki (rozumiem,
że będące pewnym kompromisem) a tu się okazuje, że, że wielu może, skoro
tyle map i to praktycznie do każdego silnika...
Z drugiej strony, sterowniki są chyba dosyć podobne, więc może i
oprogramowanie też...?
--
Pozdrawiam,
Dykus.
-
17. Data: 2012-04-20 21:39:24
Temat: Re: [OT] Re: Chiptuning
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>
W dniu 2012-04-20 20:57, Dykus pisze:
> Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
> czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
> też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
> kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
> cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
> zapłonu...? Zawsze myślałem, że to są setki godzin prób i testów na
> hamowniach u producenta, aby uzyskać jakieś optymalne wyniki (rozumiem,
> że będące pewnym kompromisem) a tu się okazuje, że, że wielu może, skoro
> tyle map i to praktycznie do każdego silnika...
Tuning boxy czy nawet samoróbki z rezystorem wystarczą aby podnieść moc
turbodiesla o >=20% więc to wcale nie jest taka ekstremalnie
skomplikowana technologia kosmiczna. Szczytują oryginalne mapy,
zwiększają ciśnienie doładowania, kąt wtrysku,czasy otwarcia
wtryskiwaczy... i to w uproszczeniu tyle.
-
18. Data: 2012-04-20 22:01:31
Temat: Re: [OT] Re: Chiptuning
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:
> Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
> czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
> też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
> kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
> cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
> zapłonu...?
Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka którą dość swobodnie
można regulować ciśnienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
przyrost mocy.
Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
tuning.
Dobre mapy, od kiepskich będą się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będą
płynne, przy mniejszych obciążeniach (jeżeli klientowi zależy) można
zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.
Taki lepszy tuner patrząc w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.
-
19. Data: 2012-04-20 22:02:42
Temat: Re: Chiptuning
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 20 Apr 2012 15:46:10 +0200, Tata wrote:
> Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
> terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili? Wymagana stacjonarna
> hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). Proszę
> o namiary adresowe i telefoniczne.
http://strefatuningu.pl/
-
20. Data: 2012-04-20 22:20:03
Temat: Re: Chiptuning
Od: to <t...@i...pl>
begin Potocki Passion & Adventure
> ale ile frajdy da kierującemu :) bezcenne ...
Nie przeczę. ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway