  • 181. Data: 2012-06-28 17:49:39
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2012, quent wrote:

    > http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Od-1-lipca-alkotes
    ty-obowiazkowe-we-Francji,wid,14711037,wiadomosc.htm

    Swoją drogą, albo redaktor sam nie korzystał z alkotestu przed pisaniem,
    albo francuscy paramentarzyści wykazują się brakiem logiki nie mniejszym
    niż nasi.
    Oni już zdaje się podobne kwiatki mają.
    Cytuję:
    "obowišzek posiadania sprawnego, nieużywanego alkotestu"
    Zaznaczyć: NIEUŻYWANEGO.
    "W zamyœle francuskiego prawodawcy obowišzek ten ma na celu uczynić
    kierowców bardziej odpowiedzialnymi i zachęcać ich do samokontroli po
    konsumpcji alkoholu"

    Przecież to będzie działać tak samo jak ichni przepis o zapobieganiu
    włóczęgostwu: kto nie ma iluś tam pieniędzy przy sobie, może zostać
    zatrzymany za włóczęgostwo.
    No to włóczędzy mają przy sobie zawsze dokładnie tę kwotę i nie
    ma mowy, żeby nawet w razie konieczności coś za te pieniądze kupić,
    bo to groziłoby aresztem.

    Skoro kierowca użyje alkotestu, to będzie zagrożony mandatem,
    więc nie będzie używał.
    Wersję wożenia paczki alkotestów wykluczam :>
    (proste: jak ktoś chce używać, to sobie kupuje i dziś, a jak
    jest bezmyślny, to na 100% nie będzie miał "zapasu", tak
    samo jak dziś - ktoś, kto może by i sprawdził, ale nie ma
    czym).

    pzdr, Gotfryd

  • 182. Data: 2012-06-28 17:57:40
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > rate (per million car-years) in 1999-2003 was for drivers of 4-wheel drive
    > cars and people carriers. Toy and Hammit (2003) also found using USA crash
    > data that SUVs, vans, and pickups offer more protection to their occupants
    > than other passenger cars. This was most pronounced for pickups, with
    > drivers of pickups facing one third of the risk of serious injury of car
    > drivers. While vehicle mass and crash severity contribute to the apparent
    > occupant safety, other vehicle characteristics associated with body type
    > (e.g., the stiffness and height of the underlying structure of the

    Pytanie o kontekst żródła cytowanego w pracy. W tym wątki pojawiały się dane
    wskazujące na podobne bezpieczeństwo SUV-ów i innych samochodów. W kolizjach
    nie ma wątpliwości, że mały samochód zostanie zmiażdżony. SUV ma dużą szansę
    na wywrotkę (zresztą nie tylko w wyniku kolizji), która w Londynie nie
    zachodzi zbyt często (pewnie ze względu na małą prędkość ruchu.:

    6. Are occupants of SUVs more at risk than occupants of non-SUVs of being
    involved in overturning collisions?

    SUV occupants were more at risk than occupants of non-SUVs of being involved
    in overturning collisions in London. The risk of overturning was greatest
    for drivers of large SUVs (their cars overturned for 21% of occupants who
    were killed or seriously injured) and least for the medium (4.7%) and
    small/medium passenger cars (5.6%). However, the risk of a car overturning
    in a collision in London is lower than for Great Britain as a whole; 6.4% of
    car occupants who were killed or seriously injured in London were injured
    when their cars overturned, compared with 15% for Great Britain. This may be
    because London road network is predominantly urban and low speed or due to
    car fleet differences.

    http://www.lbl.gov/Science-Articles/Archive/assets/i
    mages/2002/Aug-26-2002/SUV-report.pdf

    CONCLUSIONS

    1. Midsize and Large Cars. The safest midsize and large cars (Avalon, Camry,
    and Accord)

    are as safe as the safest SUV (Suburban); average midsize and large cars are
    just as safe

    as the average SUV. However, SUVs impose a greater risk on drivers of other
    vehicles

    than do all types of cars. The combined risk of the average SUV (129) is
    about 30%

    higher than that for the average large car (100) and 25% higher than that
    for the average

    midsize car (105), while the safest SUV (Suburban, 111) has at least a 40%
    higher

    combined risk than the three safest midsize and large cars (Avalon, 63;
    Camry, 72; and

    Accord, 79).

    2. Subcompact and Compact Cars. The safest subcompact (Civic and Jetta) and
    compact

    (626 and Altima) car models are as safe to their drivers as the average SUV
    (see Figures

    2 and 3, and Table A5 in the appendix). When one considers the combined
    risk, including

    those killed in the other vehicle in two-vehicle crashes, then the safest
    subcompact and

    compact models are actually safer than the average SUV. Moreover, the
    combined risk

    for the average subcompact or compact car

    Dominik zwrócił uwagę, iż tyczyło sie to starych pojazdów. Zamieszczone
    wyniki innych badań wskazują na podobne bezpieczeństwo w samochodach
    ososbowych i suv-ach.

    Powtórzę zatem jeszcze mój wniosek: suv dając złudę bezpieczeństwa, nie
    pozostawia szans współudziałowcom kolizji.

  • 183. Data: 2012-06-28 18:06:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Mało opłacalne - co oznacza przecież małe zainteresowanie taką ofertą.

    Tak właśnie.

    > Na wolnym rynku rządzi klient, który decyduje jakie oferty mają
    > na nim być a jakie nie.

    No to tłumaczę Ci jak komu dobremu: ja *CHCĘ* sobie kupić OC
    działające "tak jak samochodowe", ale na rower.
    Nie mogę.
    Nie ma!

    > Zgadza się i możliwe, że w kilku przypadkach taka obowiązkowe ubezp. chronią
    > dobrze własność prywatną

    O czym piszesz?
    "W kilku przypadkach"?
    Masz na myśli przypadki liczone tak:
    - obowiązkowe ubezpieczenie pojazdów silnikowych, jedna sztuka

    Tak?

    No i na deser w sumie tylko tyle: przyznajesz, że jednak
    "chronią dobrze".

    > ale ilość przymusowych ubezpieczeń w PL jest komopletnie przesadzona

    Za to brak regulacji prowadzi wprost do niedostępności.

    Zważ, na co zwracam uwagę - rozwiązaniem problemu o którym
    piszę nie musiałoby być obowiązkowe ubezpieczenie, lecz
    obowiązek oferowania ubezpieczenia.
    I bardzo proszę bez wersji "to ubezpieczyciele dają oferty 10x droższe".
    Dziś też mogliby dawać (10x droższe), a nie dają nic.

    > Ja się nie łudzę, że ubezpieczenie rowerowe nie będzie na WR zawierało takich
    > sum na straty osobowe jakie dziś gwarantuje państwo.

    Że jak?
    Państwo dziś nie gwarantuje
    <baczność>!

    NIC!

    <spocznij>

    > Dziś bezpieczeństwo przedkłada się nad wolność a ludzi traktuje się jak
    > bezrozumne bydło, które nie potrafi same o siebie zadbać.

    No to tłumaczę po dobroci: chciałbym o siebie zadbać.
    I nie mam jak.

    Ubezpieczenie majątkowe chroniące przed mocniejszym "szarpnięciem
    kabzą" niby można zawrzeć, ale co z tego, skoro mnie nie przeraża
    bardziej prawdopodobna (ale o niewielkiej wartości, bo realnie
    małe są szanse na spowodowanie szkody wyższej niż nowy
    samochód osobowy) szkoda majątkowa, ale nisko prawdopodobna,
    naprawdę groźna szkoda osobowa (z rentą) to już poważny problem.

    > Nie bez znaczenia jest fakt, że przymusowe ubezp. nie spełniają w ogóle
    > funkcji edukacyjnej a wręcz demoralizują, i co ważne a często nie zauważane
    > powodują wzrost cen na ubezpieczane dobra/usługi.

    Większość tych wad można usunąć odpowiednią konstrukcją, zapewniającą
    tylko częściowe ubezpieczenie "niskoszkodowe", które często jest
    również "wysokoprawdopodobne".
    Czyli obowiązkowe ubezpieczenie na szkody przekraczające np.
    trzykrotność średniego wynagrodzenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 184. Data: 2012-06-28 19:25:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2012, quent wrote:

    > Aby COKOLWIEK się zmieniło trzeba zmienić prawo
    [...]
    > Poczekam, aż może Gotfryd coś napisze

    Chyba nie ma czego pisać.
    W miarę jak się wielokrotnie analizuje przyczyny różnych zdarzeń
    i zachowań, to praktycznie zawsze wychodzi, choć raz w mniejszym
    a raz większym stopniu, właśnie to co wyżej: prawo.
    Tyle, że nie tylko "litera".
    I teraz siąść i płakać: przy "głupiej literze" poprawienie
    skuteczności egzekucji prawa może przynieść więcej szkody niż
    pożytku :]
    Dochodzi sprawa "okazjonalności" prawa.
    IMVHO, przykładowo, tragiczne jest to, że budowle "EURO 2012"
    stawiano w oparciu o specustawy.
    Dlaczego tragiczne, skoro dzięki temu udało się to i owo zbudować?
    Ano dlatego, że dało się *TYLKO* to. Reszta "musi trwać" i basta.

    BTW:
    > a tego nie dokona się zalesiając.

    Do zalesiania też trzeba coś zrobić z prawem :]
    (na dzień dobry spytać, czy zakaz wycinania nie jest aby powodem
    do niezalesiania).
    A skoro już przy tym OT jesteśmy, zalesianie jest jedną z rzeczy
    którą PRLowi udało się przynajmniej w części i miejscami zrobić.
    Mam na myśli choćby "zielony pierścień" wokół GOP, ale zdaje się
    nie tylko (Polska przez cały koniec XX wieku należała do europejskich
    ewenementów z przyrostem powierzchni lasów).
    W zamian, kraje zachodniej Europy żądają od Polski żeby należycie
    dbała o te rzadkie w Unii obszary :P

    pzdr, Gotfryd

  • 185. Data: 2012-06-28 19:53:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-06-2012 23:13, quent pisze:
    > To ma być to złote rozwiązanie, które ma uzdrowić gospodarkę?
    > ROTFL

    ROTFL - jaką gospodarkę? Gospodarka to szereg ograniczeń i zobowiązań.
    Po co ci gospodarka na wolności w szałasie?

    --
    Pozdr.

  • 186. Data: 2012-06-28 19:54:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2012, quent wrote:

    > A dziś jak zabije to co? Nie rozumiem...

    Poszkodowani mogą uzyskać odszkodowanie od ubezpieczyciela,
    który nadal "żyje" (jako osoba prawna).
    W Twojej wersji, o ile sprawca nie był przynajmniej "wyższą klasą
    średnią" z majątkiem w postaci domu lub mieszkania (nie obciążonego
    długami!) rodzina odrzuca spadek i poszkodowani mogą iść
    z roszczeniami na drzewo.

    > To NIE jest kwestia tego jak działają!

    Akurat tu można się nie zgodzić.
    Jak najbardziej jest, co spróbuję wykazać.

    > Chodzi o to, że człowiek mniej się przejmuje gdy prowadzi widząc, że jest
    > za(u)bezpieczony po zęby.

    Owszem, nie sposób zaprzeczyć.
    To jest argument za wprowadzeniem obowiązkowego regresu z tytułu
    *częściowego* ubezpieczenia, a nie zniesienia obowiązkowego OC.
    To drugie (jednak) bardziej uderzałoby w ofiary niż w sprawcę.

    Co ciekawsze, na .samochody już były posty chętnych np. na AC
    ze znacznie wyższym "udziałem własnym", czyli wskazujące na
    podobnie działający mechanizm (a skoro od czasu do czasu
    jakieś dane statystyczne się pojawiają i wynika z nich, że
    łącznie właśnie "stłuczki parkingowe" stanowią gro AC,
    dawałoby to znaczne obniżenie składek).

    I tak BTW, owe posty dobitnie wskazują gdzie można sobie
    wsadzić "rynek" - ubezpieczyciele, skupiając się na skubaniu
    "masowego klienta", mają w czterech literach interes
    tych zainteresowanych, przekonanych o własnej małej
    szkodowości i zainteresowanych wersją z odpowiedzialnością
    bezpośrednią dla relatywnie wysokich szkód.
    Całkiem tak, jak przy ubezpieczeniu OC roweru - co z tego,
    że chciałbym, nie ma (potencjalnym krytykantom przypominam:
    nie ma "tak jak dla samochodu", a nie w ogóle!)

    Podsumowując, z tez które wysuwasz, wprost wynika, że dla OC
    komunikacyjnego powinien wręcz istnieć zakaz 100% ubezpieczenia,
    raczej w strukturze "5000 z własnej kieszeni, 30% dla kwoty
    szkody ponad 5000 zł i później degresywnie coraz mniej",
    ale działający przez regres.
    Oczywiście, w efekcie nie mogący się wykazać majątkiem
    wystarczającym do łatwej egzekucji tych przykładowych
    "realnych 20 000" maksymalnego regresu płaciliby więcej,
    co też trzeba mieć na uwadze.

    Ale zaprzecza to tezie, jakoby to jak działają ubezpieczenia
    nie miało nic do tego, jakie powodują skutki :)
    DZISIEJSZE rzeczywiście, skutkują tak jak piszesz
    (między innymi, bo dla odmiany pomijasz interes poszkodowanych)

    pzdr, Gotfryd

  • 187. Data: 2012-06-28 21:22:34
    Od: quent <x...@x...com>

> [...]
    > Dlaczego tragiczne, skoro dzięki temu udało się to i owo zbudować?
    > Ano dlatego, że dało się *TYLKO* to. Reszta "musi trwać" i basta.

    Dziś co i rusz zmienia się przepisy (np przy okazji euro o którym
    wspominasz) aby to i owo załatwić - to narzędzie w rękach rządu do
    załatwiania okazjonalnych kwestii. Nie nazywałbym tego prawem ;-)

    Podobnie ze specustawami ma się sprawa specjalnych stref ekonomicznych.
    Dlaczego są tylko w niektórych miejscach? Pytanie retory.
    Jeśli SSE to coś dobrego to niech obejmie teren całego kraju, jeśli coś
    złego to po co się je tworzy? ;-)

    www.elipsa.info

  • 188. Data: 2012-06-28 21:26:11
    Od: quent <x...@x...com>

> [...]
    > jest bezmyślny, to na 100% nie będzie miał "zapasu", tak
    > samo jak dziś - ktoś, kto może by i sprawdził, ale nie ma

    Ja już nawet nie chcę analizować tego czy to jest logiczne czy nie.
    Jak mocno zniewolone musi być to społeczeństwo, że nie burzy im się krew
    w żyłach na wieść o takich pomysłach władzy.

    www.elipsa.info

  • 189. Data: 2012-06-28 21:54:17
    Od: quent <x...@x...com>

    > Za to brak regulacji prowadzi wprost do niedostępności.

    Chodzi o ubezp. emerytalne, zdrowotne - tu przymus należałoby
    bezwzględnie znieść.

    > Że jak?
    > Państwo dziś nie gwarantuje
    > <baczność>!
    >
    > NIC!
    >
    > <spocznij>

    Mam namyśli ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny.

> [...]
    > samochód osobowy) szkoda majątkowa, ale nisko prawdopodobna,
    > naprawdę groźna szkoda osobowa (z rentą) to już poważny problem.

    No to już wiem o co Ci chodzi.
    Nie ma dziś takiej polisy.
    Czy byłaby na WR - nie mam pojęcia.
    Jeśli jest faktycznie tak mało prawdopodobna to może i nie być co mnie
    ani trochę nie dziwi.

> [...]
    > również "wysokoprawdopodobne".
    > Czyli obowiązkowe ubezpieczenie na szkody przekraczające np.

    Pomysły można testować...
    Jednak skutek jest taki, że ludzie jeżdżą coraz bardziej
    nieodpowiedzialnie - to należałoby zmienić a obowiązkowe OC wychowuje
    coraz to więcej takich lekkoduchów

    www.elipsa.info

  • 190. Data: 2012-06-29 10:39:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-28 13:27, quent pisze:

    > Norwegię trzeba pominąć bo oni bogactwo zawdzięczają wiadomo czemu.

    A dlaczego, są kraje nie socjalistyczne, mające jeszcze większe zasoby
    bogactw naturalnych i wcale tak fajnie statystyczny Kowalski czy inny
    Ahmed nie ma.

    > Francja ma dziś wzrost gosp. na poziomie błędu statystycznego. Poza tym
    > stoi u progu kryzysu. W ciągu ostatnich kilku lat zamknięto ok. 1000

    Kraj rozwinięty nie musi mieć dużego wzrostu gospodarczego, wystarczy,
    że nie ma spadku. Wówczas ludzie żyją na podobnym poziomie.

    A co do tych 1000, to może sprawdź ile w tym przemysłu a ile
    jednoosobowych firm pracujących na tzw. samozatrudnieniu. Sam napisałeś,
    że wzrost jest zachowany więc nie jest tak źle.

    > Niemcy stały się potęgą [...]
    > Mogły sobie pozwolić w kocńu na socjalizm ale jak wiadomo i tam dziś już
    > nastroje społeczne są nieciekawe, wzrost gosp. od lat stoi na poziomie
    > 2,5% - to jest cienizna ale jednocześnie jest to wynik ROZBUCHANEJ
    > polityki socjalnej, HARTZ-ów różnych itp.
    > Tak samo jak we francji, niemcy niedługo będą zmuszone do zmiany kursu.

    Ale ciągle wzrost jest, oraz bardzo wysokie standardy życia. Dlaczego
    nie chciałbyś tam mieszkać? Dlatego, że robiąc to samo co w polsce
    dostajesz wielokrotność a dodatkowo w sklepie za wszystko płacisz mniej,
    czy są jakieś inne powody? A może dlatego, że Państwo jest nastawione
    frontem do obywatela a nie dupą?

    > Szwajcaria.
    > Około 50 proc. depozytów w szwajcarskich bankach pochodzi od klientów
    > zagranicznych.

    Bla bla bla. To chciałbyś mieszkać w tym socjalistycznym kraju czy nie?

    > Ale pomijając to wszystko nie interesuje mnie mieszkanie w innym kraju,
    > choć zapewne lepiej się w nich żyje.
    > Tu się urodziłem i zależy mi na naszym kraju.

    Co za dziecinny frazes. Nie chce aby mi było dobrze, bo to nie pasuje do
    mojej ideologii.

    > Wolności gosp. też nie ma.
    > Bolszewicy zrujnowali ten kraj na wiele pokoleń.

    Tak czy inaczej jest system niesocjalistyczny, pasuje czy nie?

    > W polsce nie ma socjalizmu - ehh

    Problem w tym, że do końca nie wiesz czym jest socjalizm. Traktujesz to
    jako pojęcie używane przez Korwina ale tego nie rozumiesz. Francja,
    Niemcy ba nawet Korea maja ustrój, gdzie Państwo wspiera rozwój...
    Państwa. Nie pozwala na panoszenie się dzikiego kapitalizmu.

    Czym się kończą deregulacje to możesz zaobserwować na przykładzie
    malutkiej Islandii. Kilka sprytnych deregulacji doprowadziło kraj do
    bankructwa.

    W Polsce, nie możemy mówić o państwie socjalistycznym, państwowa kasa
    nie wspiera lokalnego przemysłu tylko wyprowadza kasę na zewnątrz, a
    swój przemysł tępi jak może (patrz mechanizmy budowy polskich autostrad).

    > Zdaje się, że to w PL mamy najwięcej w europie regulowanych zawodów - to
    > oczywiście oznaka wolności gospodarczej ;-) Sorry nie wiem jak to
    > skomentować nawet.

    No właśnie super argument. W Polsce masz np. ok 10 rodzajów przewodników
    turystycznych, każdy jest wpisany jako osobny zawód. W innym kraju jest
    to wrzucone do jednego worka. Czyli liczba regulowanych zawodów jest
    dokładnie taka sama. Ale można mówić, toć to 10 razy więcej. Tak właśnie
    działa manipulacja, której się poddajesz.

    Ciągle czekam na przykład kraju niesocjalistycznego gdzie chciałbyś
    mieszkać. Oczywiście czysto teoretycznie.

    A.