    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 28 Jun 2012 18:06:01 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    <jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl> <js465o$8g5$1@node2.news.atman.pl>
    <js77ln$42n$1@inews.gazeta.pl>
    <wtdgw86j7vam$.cxh3d89iqbug.dlg@40tude.net>
    <js7baa$lom$1@inews.gazeta.pl>
    <1w86r5ik9tziq.1nwzf5lqimc8x$.dlg@40tude.net>
    <jsc30l$154$1@inews.gazeta.pl> <jscei1$2o5$2@inews.gazeta.pl>
    <4fead77e$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsel5h$bca$2@inews.gazeta.pl>
    <4feadad9$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <jseo5p$g9d$2@inews.gazeta.pl>
    <4feae871$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsepoq$eui$3@inews.gazeta.pl>
    <4feaef11$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jseres$i8e$5@inews.gazeta.pl>
    <4feaf2c6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsevln$i8e$6@inews.gazeta.pl>
    <4feb05aa$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsf7jp$aln$4@inews.gazeta.pl> <4feb66d4$1@news.home.net.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206280219540.2840@quad>
    <4fec32c5$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>

    On Thu, 28 Jun 2012, quent wrote:

    > Mało opłacalne - co oznacza przecież małe zainteresowanie taką ofertą.

    Tak właśnie.

    > Na wolnym rynku rządzi klient, który decyduje jakie oferty mają
    > na nim być a jakie nie.

    No to tłumaczę Ci jak komu dobremu: ja *CHCĘ* sobie kupić OC
    działające "tak jak samochodowe", ale na rower.
    Nie mogę.
    Nie ma!

    > Zgadza się i możliwe, że w kilku przypadkach taka obowiązkowe ubezp. chronią
    > dobrze własność prywatną

    O czym piszesz?
    "W kilku przypadkach"?
    Masz na myśli przypadki liczone tak:
    - obowiązkowe ubezpieczenie pojazdów silnikowych, jedna sztuka

    Tak?

    No i na deser w sumie tylko tyle: przyznajesz, że jednak
    "chronią dobrze".

    > ale ilość przymusowych ubezpieczeń w PL jest komopletnie przesadzona

    Za to brak regulacji prowadzi wprost do niedostępności.

    Zważ, na co zwracam uwagę - rozwiązaniem problemu o którym
    piszę nie musiałoby być obowiązkowe ubezpieczenie, lecz
    obowiązek oferowania ubezpieczenia.
    I bardzo proszę bez wersji "to ubezpieczyciele dają oferty 10x droższe".
    Dziś też mogliby dawać (10x droższe), a nie dają nic.

    > Ja się nie łudzę, że ubezpieczenie rowerowe nie będzie na WR zawierało takich
    > sum na straty osobowe jakie dziś gwarantuje państwo.

    Że jak?
    Państwo dziś nie gwarantuje
    <baczność>!

    NIC!

    <spocznij>

    > Dziś bezpieczeństwo przedkłada się nad wolność a ludzi traktuje się jak
    > bezrozumne bydło, które nie potrafi same o siebie zadbać.

    No to tłumaczę po dobroci: chciałbym o siebie zadbać.
    I nie mam jak.

    Ubezpieczenie majątkowe chroniące przed mocniejszym "szarpnięciem
    kabzą" niby można zawrzeć, ale co z tego, skoro mnie nie przeraża
    bardziej prawdopodobna (ale o niewielkiej wartości, bo realnie
    małe są szanse na spowodowanie szkody wyższej niż nowy
    samochód osobowy) szkoda majątkowa, ale nisko prawdopodobna,
    naprawdę groźna szkoda osobowa (z rentą) to już poważny problem.

    > Nie bez znaczenia jest fakt, że przymusowe ubezp. nie spełniają w ogóle
    > funkcji edukacyjnej a wręcz demoralizują, i co ważne a często nie zauważane
    > powodują wzrost cen na ubezpieczane dobra/usługi.

    Większość tych wad można usunąć odpowiednią konstrukcją, zapewniającą
    tylko częściowe ubezpieczenie "niskoszkodowe", które często jest
    również "wysokoprawdopodobne".
    Czyli obowiązkowe ubezpieczenie na szkody przekraczające np.
    trzykrotność średniego wynagrodzenia.

    pzdr, Gotfryd