  • 41. Data: 2012-10-05 10:12:23
    Temat: Re: Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-03, o godz. 00:44:14
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > On 3 Paź, 09:24, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:
    > Warto tylko użyć do
    > >

    > Sadze, ze robiac przetarg na jakiekolwiek urzadzenie tablet/czytnik w
    > ilosciach "sejmowych" mozna w specyfikacji zawrzec zadanie
    > umozliwienia korzystania z wlasnej chury nalezacej do Sejmu i Senatu,
    > ewentualnie innych agend panstwowych.

    Szczerze powiem że chmury to ja sobie używam do rzeczy które są
    powszechnie znane i nie ma potrzeby ich chronić. Sejm/Senat/agenda
    rządowa, iPad i chumra ze względu na bezpieczeństwo to tak nie za
    bardzo mi pasuje. No chyba że dedykowana aplikacja z odpowiednim
    szyfrowaniem danych w trakcie transmisji i na tablecie. Oczywiście są
    takie rozwiązania ale IMHO iPad powinien odpaść w przedbiegach
    chociażby dlatego że aplikacja musiałaby być dostępna via AppStore. Jak
    dla mnie iPad sprawdza się dla parlamentarzystów tylko jako czytnik
    dokumentów powszechnie dostępnych i nie mających żadnej klauzuli
    poufności.

    Zdrówko

  • 42. Data: 2012-10-05 10:20:22
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-03, o godz. 03:37:35
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > Zobacz, jak np. cos takiego moznaby odpowiednio wykorzystac,
    > organizujac naturalnie odpowiednio obieg dokumentow

    Wszystkie te czytniki e-booków są fajne. Tylko że jest z nimi taki
    problem że nie maja żadnych zaawansowanych mechanizmów bezpieczeństwa
    przy zagubieniu/kradzieży urządzenia. IPad czy urządzenia na Androidzie
    mają takowe klasy korporacyjnej. Poza tym te czytniki nie dają
    sensownego dostępu do poczty a przeglądanie serwisów webowych
    (niekoniecznie publicznych) jest na nich upierdliwe z powodu
    bezwładności e-ink tam użytego. Mam dość spore doświadczenie z
    urządzeniami mobilnymi (iPad, tablety androidowe, Kindle a wcześniej
    wiele innych zaczynając od pierwszych Palm-ów) i akurat czytnik
    e-booków kiepsko wypada w roli elektronicznego asystenta. iPad wbrew
    pozorom nei jest wcale złym rozwiązaniem o ile idzie za nim odpowiednie
    rozwiązanie programowe. Paradoksalnie jego koncepcja w której konkretny
    program ma dostęp tylko do swoich danych trochę podnosi bezpieczeństwo.

    Zdrówko

  • 43. Data: 2012-10-05 10:34:30
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-03, o godz. 14:23:07
    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Zgadza się, pod warunkiem, że procedura dokładnie tak wygląda.
    > Jeżeli są tam jeszcze ogniwa pośrednie, typu poczta z trąbką albo
    > przyniesienie z innej instytucji, to już takie głupie nie jest.
    > Przynajmniej nie zawsze.

    Problemem jest to że pomijając wersje elektroniczne Kancelaria Sejmu
    musi mieć papierowe oryginały procesowanych ustaw. I w wersji
    papierowej - niezależnie od elektronicznej - musi otrzymać to każdy
    poseł. W efekcie co miesiąc każdy poseł (zwykle do biura ale też do
    skrytki w sejmie) dostaje kilkanaście/kilkadziesiąt kilogramów papieru.
    Niezależnie od posiadanego iPada. Zwykle ten papier ląduje w jakimś
    archiwum a po paru latach (po upływie czasu archiwizacji dokumentów)
    ląduje w piecu czy w niszczarce. Gadanie o tym jak to iPady miały
    zmniejszyć ilość papieru to mydlenie oczu. Zmniejszyły zapewne ilość
    papierów noszonych przez posłów na co dzień ale globalna ilość wcale
    nie spadła. Poza tym to nie jest pierwszy taki ruch. Już w 1993 roku
    biura poselskie wszystkich posłów wyposażono w komputery z modemami i
    dostępem do sieci informatycznej Sejmu i Senatu. Tylko że mało kto z
    tego korzystał bo mało kto z posłów potrafił wtedy obsługiwać komputer.
    Całkiem jak dziś iPad-y. ;-)

  • 44. Data: 2012-10-05 10:40:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > takie rozwiązania ale IMHO iPad powinien odpaść w przedbiegach
    > chociażby dlatego że aplikacja musiałaby być dostępna via AppStore.

    In-house development bardzo dobrze sobie radzi z tym problemem. Jedynym
    wymogiem albo jest fizyczny dostęp do urządzenia albo kumaty użyszkodnik po
    drugiej stronie, potrafiący myszką przeciągnąć dwa pliki do wskazanego
    miejsca w iTunes i nacisnąć jeden klawisz.

  • 45. Data: 2012-10-05 11:22:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Paź, 10:20, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:
    akurat czytnik
    > e-booków kiepsko wypada w roli elektronicznego asystenta.

    czytnik ebook ma sluzyc do sprawnego, wygodnego i przyjaznego dla oka
    przegladania dokumentow. Rozdmuchiwanie do "asystenta" i przegladanie
    poczty, stron www itp jest nieporozumieniem.

  • 46. Data: 2012-10-05 12:57:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 02:22:51
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > przegladania dokumentow. Rozdmuchiwanie do "asystenta" i przegladanie
    > poczty, stron www itp jest nieporozumieniem.

    Czyli co? Do sprawdzenia poczty damy posłom drugie urządzenie?
    Totalnie bezsensowne podejście w sytuacji gdy tablet daje to wszystko
    bezproblemowo. Czytnik e-book jest fajny - ale jest tylko czytnikiem.
    Między innymi dlatego pozbywam się właśnie Kindle-a bo tablet wypełnia
    spokojnie jego funkcje a 8-10 godzin pracy po naładowaniu na zwykły
    dzień pracy spokojnie wystarcza.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2012-10-05 13:02:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 10:40:28
    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > użyszkodnik po drugiej stronie, potrafiący myszką przeciągnąć dwa
    > pliki do wskazanego miejsca w iTunes i nacisnąć jeden klawisz.

    Nie śledzę na bieżąco co robi Apple ale jest to rozwiązanie. tyle że
    nie wiem czy Sejm chciałby bawić się sam w deweloperkę czy raczej
    kupić gotowe rozwiązanie. A tych trochę jest. Głównie na rynek
    korporacyjny ale to podobne środowiska.

    Zdrówko

  • 48. Data: 2012-10-05 13:20:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Paź, 12:57, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]
    > Między innymi dlatego pozbywam się właśnie Kindle-a bo tablet wypełnia
    > spokojnie jego funkcje a 8-10 godzin pracy po naładowaniu na zwykły

    Chyba malo CZYTASZ (!).
    Usilowalem czytac na tablecie - przeczytalem na nim kilkadziesiat
    ksiazek.
    Wady - meczyl mi sie wzrok i musialem wciaz miec w pogotowiu
    ladowarke. Po kilku miesiacach praktycznie przestalem korzystac i
    poszedl w odstawke.

    Po jakims czasie zrobilem kolejne podejscie do eksiazek i nabylem
    kindle.
    Bajka - komfort czytania zupelnie inny - praktycznie jak kartka
    papieru za szybką. Zupelnie inny odbior dla moich krotkowzrocznych
    oczu.
    czytam srednio 3-4 godziny dziennie, czasem krocej, czesto znacznie
    dluzej - naladowanie wystarcza mi na okolo 2 tygodnie. nie musze sie
    obawiac, ze po 2-3 godzinach pracy trzeba naladowac urzadzenie,
    niedoladowane dnia poprzedniego. Gotowe do dzialania w kazdej chwili
    lezy pod reka. Do tego bez problemow mozna np. zasnac z nim, czytajac
    w lozku, bez obawy, ze sie wyladuje.

    Do sprawdzania poczty i innych wspominanych czynnosci poslowie maja
    juz inne urzadzenia - notebooki, smartfony, komputery stacjonarne,
    asystentow w biurach poselskich. Do komfortowego czytania sluzy
    epapier. Do innych funkcji aktualna jego generacja jeszcze specjalnie
    sie nie nadaje. podobnie jak stos dokumentow, ktore zastepuej, rowniez
    nadaje sie tylko do przeczytania, a nie do np. telefonowania czy
    odbierania maila.

  • 49. Data: 2012-10-05 14:00:47
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 04:20:56
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > Chyba malo CZYTASZ (!).

    Zapewne mało. Tak jak patrzę na listę książek to mam załadowane ~130
    pozycji nie licząc dokumentacji technicznej. Część przeczytanych -
    część w kolejce.

    > Usilowalem czytac na tablecie - przeczytalem na nim kilkadziesiat
    > ksiazek.

    Jeśli chodzi o czytniki to czytam od czasu TRG Pro. Iel to będzie? 11?
    12 lat?

    > Wady - meczyl mi sie wzrok i musialem wciaz miec w pogotowiu
    > ladowarke. Po kilku miesiacach praktycznie przestalem korzystac i
    > poszedl w odstawke.

    Kwestia Twojego wzroku - może warto odwiedzić okulistę? Plus ustawić
    sobie ekran? Poważnie to pisze - bynajmniej nie złośliwie. Co do
    ładowarki to iPad2 który w tej chwili służy za główny czytnik spokojnie
    osiąga ~10 godzin więc ładowanie co 2-3 dni.

> [...]
    > dluzej - naladowanie wystarcza mi na okolo 2 tygodnie. nie musze sie
    > obawiac, ze po 2-3 godzinach pracy trzeba naladowac urzadzenie,

    Co się uparłeś na te 2-3 godziny? Właściwie każdy tablet który służy do
    czytania w chwili obecnej to minimum 2-3 razy więcej. 3-4 godziny to
    gry obciążające procesor który przy czytaniu się nudzi.

    > niedoladowane dnia poprzedniego. Gotowe do dzialania w kazdej chwili
    > lezy pod reka. Do tego bez problemow mozna np. zasnac z nim, czytajac
    > w lozku, bez obawy, ze sie wyladuje.

    No patrz - jak tablet. Nie jest problemem żeby ustawić by po 10-20
    minutach bezczynności wyłączył się ekran.

    Jeszce raz - mam kolejnego Kindle-a. Doskonale wiem że to jest czytnik
    e-booków. Ale tylko czytnik. Na dodatek mono - spróbuj przejrzec np.
    kolorowe wykresy czy różne podkreślenia w tekście. Robienie na nim
    czegoś innego jest koszmarem. Co więcej sam Kindle doszedł do takiego
    wniosku czego dowodem są kolejne tablety pod jego marką.

> [...]
    > sie nie nadaje. podobnie jak stos dokumentow, ktore zastepuej, rowniez
    > nadaje sie tylko do przeczytania, a nie do np. telefonowania czy

    Czyli jednak wolisz by nosić kilka urządzeń do pojedynczych czynności
    podczas gdy komfortowo można to załatwić jednym. Dla mnie to jest
    rozwiązanie bezsensowne bo trezba targać nie tylko sprzęt ale i
    ładowarki, konfigurować dostęp na wielu urządzeniach a nie na jednym,
    zadbać o backup wielu urządzeń. Np. wolę od reki z tego samego
    urządzenia wysłać mailem komentarze do czytanego dokumentu co na
    czytniku e-booków jest ultraupeirdliwe. Komunikacja z posłami jest
    _dwustronna_ a czytnik nie za bardzo radzi sobie z tworzeniem
    dokumentów i ich wysyłaniem. że o aplikacji np. szyfrującej zawartość

    Odnoszę wrażenie że jesteś zafascynowany swoim czytnikiem i próbujesz
    go wcisnąć w nisze w której nie sprawuje się najlepiej. Czytnik jest
    fajny - niestety jest mocno jednofunkcyjny.

    Zdrówko

  • 50. Data: 2012-10-05 14:37:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Paź, 14:00, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:

    > Czyli jednak wolisz by nosić kilka urządzeń do pojedynczych czynności
    > podczas gdy komfortowo można to załatwić jednym.

    Powaznie podchodzac do pracy nad dokumentami, przydalyby sie nawet dwa
    czy trzy czytniki, czy inne urzadzenia do wyswietlania dokumentow,
    poniewaz czesto sie wtedy pracuje rownoczesnie nad roznymi tekstami
    (tylko nie mow o przerzucaniu pomiedzy roznymi oknami, czy
    wyswietlaniu ich obok siebie na jednym ekranie - takie rzeczy WYGODNIE
    I KOMFORTOWO mozna robic na duzym monitorze stacjonarnym, a nie
    sprzecie mobilnym, podrecznym, dziesieciocalowym).