    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
    Date: Fri, 5 Oct 2012 14:00:47 +0200
    <7...@r...googlegroups.com>
    <20121005125719.1ada111f@babcia-workstation>
    <6...@s...googlegroups.com>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 04:20:56
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > Chyba malo CZYTASZ (!).

    Zapewne mało. Tak jak patrzę na listę książek to mam załadowane ~130
    pozycji nie licząc dokumentacji technicznej. Część przeczytanych -
    część w kolejce.

    > Usilowalem czytac na tablecie - przeczytalem na nim kilkadziesiat
    > ksiazek.

    Jeśli chodzi o czytniki to czytam od czasu TRG Pro. Iel to będzie? 11?
    12 lat?

    > Wady - meczyl mi sie wzrok i musialem wciaz miec w pogotowiu
    > ladowarke. Po kilku miesiacach praktycznie przestalem korzystac i
    > poszedl w odstawke.

    Kwestia Twojego wzroku - może warto odwiedzić okulistę? Plus ustawić
    sobie ekran? Poważnie to pisze - bynajmniej nie złośliwie. Co do
    ładowarki to iPad2 który w tej chwili służy za główny czytnik spokojnie
    osiąga ~10 godzin więc ładowanie co 2-3 dni.

    > Po jakims czasie zrobilem kolejne podejscie do eksiazek i nabylem
    > kindle.
    > Bajka - komfort czytania zupelnie inny - praktycznie jak kartka
    > papieru za szybką. Zupelnie inny odbior dla moich krotkowzrocznych
    > oczu.
    > czytam srednio 3-4 godziny dziennie, czasem krocej, czesto znacznie
    > dluzej - naladowanie wystarcza mi na okolo 2 tygodnie. nie musze sie
    > obawiac, ze po 2-3 godzinach pracy trzeba naladowac urzadzenie,

    Co się uparłeś na te 2-3 godziny? Właściwie każdy tablet który służy do
    czytania w chwili obecnej to minimum 2-3 razy więcej. 3-4 godziny to
    gry obciążające procesor który przy czytaniu się nudzi.

    > niedoladowane dnia poprzedniego. Gotowe do dzialania w kazdej chwili
    > lezy pod reka. Do tego bez problemow mozna np. zasnac z nim, czytajac
    > w lozku, bez obawy, ze sie wyladuje.

    No patrz - jak tablet. Nie jest problemem żeby ustawić by po 10-20
    minutach bezczynności wyłączył się ekran.

    Jeszce raz - mam kolejnego Kindle-a. Doskonale wiem że to jest czytnik
    e-booków. Ale tylko czytnik. Na dodatek mono - spróbuj przejrzec np.
    kolorowe wykresy czy różne podkreślenia w tekście. Robienie na nim
    czegoś innego jest koszmarem. Co więcej sam Kindle doszedł do takiego
    wniosku czego dowodem są kolejne tablety pod jego marką.

    > Do sprawdzania poczty i innych wspominanych czynnosci poslowie maja
    > juz inne urzadzenia - notebooki, smartfony, komputery stacjonarne,
    > asystentow w biurach poselskich. Do komfortowego czytania sluzy
    > epapier. Do innych funkcji aktualna jego generacja jeszcze specjalnie
    > sie nie nadaje. podobnie jak stos dokumentow, ktore zastepuej, rowniez
    > nadaje sie tylko do przeczytania, a nie do np. telefonowania czy
    > odbierania maila.

    Czyli jednak wolisz by nosić kilka urządzeń do pojedynczych czynności
    podczas gdy komfortowo można to załatwić jednym. Dla mnie to jest
    rozwiązanie bezsensowne bo trezba targać nie tylko sprzęt ale i
    ładowarki, konfigurować dostęp na wielu urządzeniach a nie na jednym,
    zadbać o backup wielu urządzeń. Np. wolę od reki z tego samego
    urządzenia wysłać mailem komentarze do czytanego dokumentu co na
    czytniku e-booków jest ultraupeirdliwe. Komunikacja z posłami jest
    _dwustronna_ a czytnik nie za bardzo radzi sobie z tworzeniem
    dokumentów i ich wysyłaniem. że o aplikacji np. szyfrującej zawartość

    Odnoszę wrażenie że jesteś zafascynowany swoim czytnikiem i próbujesz
    go wcisnąć w nisze w której nie sprawuje się najlepiej. Czytnik jest
    fajny - niestety jest mocno jednofunkcyjny.

    Zdrówko