  • 31. Data: 2012-10-03 14:37:50
    Temat: Re: [OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 13:35, Waldek Godel pisze:
    > Tymczasem porządny skład dokumentów, żeby na końcu wyglądały tak jak
    > powinny to rzecz dużo bardziej skomplikowana. I prawie, że nieosiągalna dla
    > Worda. Tzn nieosiągalna przy sensownym nakładzie pracy.

    I tutaj z wielką ochota Ci przytaknę. Przecież nie będę podcinał gałęzi
    na której siedzę ;-)
    Krytyka dotyczy debilnej procedury:
    wersja elektroniczna->druk->skan->zapisanie do PDFa->email
    Raz że pogarsza się jakość techniczna a dwa waga plików bezsensownie
    rośnie. Pomijając już nawet koszty takiej operacji :-)

  • 32. Data: 2012-10-03 14:41:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-03 11:22, Waldek Godel pisze:

    >Sorry ale dla mnie to są jakieś wyimaginowane problemy nie tłumaczące
    >powodu skanowania. Mowa tu o zaklepanym dokumencie który jest
    >opublikowany, przesłany dalej. Finito przynajmniej na jakimś etapie.
    >Co

    Do skanowania moga byc inne powody - np ktos wykresy zrobil w innym
    narzedziu, ladnie sie drukuje na papierze, ale zle wkleja do worda.
    Albo Sejm zazyczyl sobie sprawozdania, to mu przyslali sprawozdanie
    ... na papierze.

    Podobnie np stare Dzienniku ustaw sa skanowane a nie przepisywane - co
    akurat chyba popieram, starsze rozporzadzenia byly skanowane, czy tez
    ogolnie - w postaci graficznej przeniesione do PDF.

    Sama prace tez roznie wyglada - wcale sie nie dziwie ze ktos woli
    papier i dlugopis.

    >składacz robił w trakcie składania nie ma tu nic do rzeczy. Przez 10
    >lat detepowania różne cuda już widziałem. To jest wybitne :-)
    >A co na to ekolodzy? :-)

    O co chodzi - papier jest ekologiczny. Zupelnie odwrotnie niz ipady
    :-)

    J.

  • 33. Data: 2012-10-03 15:23:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 14:37:50 +0200, z napisał(a):

    > Krytyka dotyczy debilnej procedury:
    > wersja elektroniczna->druk->skan->zapisanie do PDFa->email
    > Raz że pogarsza się jakość techniczna a dwa waga plików bezsensownie
    > rośnie. Pomijając już nawet koszty takiej operacji :-)

    Zgadza się, pod warunkiem, że procedura dokładnie tak wygląda.
    Jeżeli są tam jeszcze ogniwa pośrednie, typu poczta z trąbką albo
    przyniesienie z innej instytucji, to już takie głupie nie jest.
    Przynajmniej nie zawsze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 34. Data: 2012-10-03 15:24:31
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 14:41, J.F pisze:

> [...]
    > narzedziu, ladnie sie drukuje na papierze, ale zle wkleja do worda.
    > Albo Sejm zazyczyl sobie sprawozdania, to mu przyslali sprawozdanie ...

    To jest inna rozmowa. Trzeba sobie jakoś radzić :-)

  • 35. Data: 2012-10-03 15:56:57
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 03.10.2012 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Owszem, nie (c)
    > Projekty i druki robocze piszą (p)osłowie i osoby z ich sekretariatu, dla
    > których statystycznie obsługa Worda to i tak wielkie osiągnięcie.

    Ja wiem że problem jest "systemowy". Ale skoro od obywateli można wymagać
    do kontaktu z państwową instytucją dedykowanego softu z formatkami,
    to dlaczego nie wprowadzić systemowej organizacji dla sraczki ustawowej?
    Jaki problem? Word to skomplikowany program (właściwie nie wiadomo do
    czego). Do masowej produkcji przepisów, wystarczy coś znacznie prostszego,
    dedykowanego, z kontrolą wersji, autoryzacją zmian, itd.
    Przecież takie systemy obiegu dokumentów, działają od wielu lat.

    > Tymczasem porządny skład dokumentów, żeby na końcu wyglądały tak jak
    > powinny to rzecz dużo bardziej skomplikowana. I prawie, że nieosiągalna dla
    > Worda. Tzn nieosiągalna przy sensownym nakładzie pracy.

    Nie, to że Word się nie nadaje do pisania i składu tekstów, nie znaczy że
    się nie da utrzymać jakości wytwarzanych dokumentów.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 36. Data: 2012-10-03 18:36:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "z" napisał:

    > Uspokój się bo żyłka jest delikatna :-)

    To po co te pisiacke wrzutki?

    > http://applemania.pl/2010/05/22/wszystko-co-powinien
    es-wiedziec-o-czytaniu-na-ipadzie

    > Tu piszą że aby czytać PDF na Ipadzie trzeba użyć dodatkowego
    > (płatnego) programu. Co za tym idzie trzeba go umieć zakupić
    > zainstalować, odpalić :-)

    Z całym szacunkiem pozwolę sobie nie uwierzyć. Z Acrobatem miałem do
    czynienia na Macach zanim jeszcze pecety dorobiły się zdatnego do użytku
    systemu, więc nie uwierzę, że Adobe nagle "zapomniało" o swoich
    korzeniach.

    > Czyj to był pomysł z tymi sprzętami? I to w kontekście wykluczenia
    > informatycznego iPOsłów ;-)

    Ale z czym tak naprawdę miał problem poseł Piecha? Nie dostał tych
    dokumentów, dostał ale nie umiał znaleźć czy znalazł ale nie umiał
    przeczytać? Bo z pseudodziennikarskiego bełkotu nic nie wynika.

    > PS. Wiem. To pewnie krecia robota Kaczyńskiego albo innego oszołoma

    To na pewno ONI.

    JoteR

  • 37. Data: 2012-10-03 19:01:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Oct 2012 18:36:33 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > czynienia na Macach zanim jeszcze pecety dorobiły się zdatnego do użytku
    > systemu, więc nie uwierzę, że Adobe nagle "zapomniało" o swoich

    http://itunes.apple.com/us/app/adobe-reader/id469337
    564?mt=8
    http://itunes.apple.com/us/app/kindle-read-books-mag
    azines/id302584613?mt=8
    nie wspominając o tym, że podgląd jest wbudowany w system (np. z maila)

  • 38. Data: 2012-10-03 20:06:01
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 18:36, JoteR pisze:

    > To po co te pisiacke wrzutki?

    Masz jakąś fobię? To już trzeba być pisowskim poplecznikiem żeby głupotę
    ludzi którym płacę wypominać? Mają jakąś wyłączność? Jakaś ustawa
    wyszła? Nie potrafisz docenić geniuszu Palikota? Niewierny? ;-)

  • 39. Data: 2012-10-03 21:37:17
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "z" napisał:

    > Masz jakąś fobię? To już trzeba być pisowskim poplecznikiem żeby

    pisać POsłowie. Tak, to taka wasza w te i nazad maniera i po tym można
    wasze internetowe ujadanie rozpoznać.
    To tyle - dla mnie EOT, chyba, że masz zamiar w końcu wyjaśnić, o co
    konkretnie taki jazgot podniósł poseł Piecha i czym się zajmują jego
    asystenci.

    JoteR

  • 40. Data: 2012-10-04 07:27:30
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 21:37, JoteR pisze:
    > pisać POsłowie. Tak, to taka wasza w te i nazad maniera i po tym można
    > wasze internetowe ujadanie rozpoznać.

    A jak reagujesz na "RUCH POparcia"?
    Jak piszesz "wasze" to z szacunkiem, nawet podwójnym jak "POsłowie" ;-)