  • 51. Data: 2012-10-05 15:07:42
    Temat: Re: Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2012 14:00:47 +0200, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Kwestia Twojego wzroku - może warto odwiedzić okulistę? Plus ustawić
    > sobie ekran?

    Moze przedpisca jednak wiecej od Ciebie czyta? Ja, o ile moge poczytac
    na LCD telefonu jadac tramwajem do domu (max 50min), to czytajac w
    fotelu czy w PKPie LCD odpada, bo gały siadaja.
    Uprzedzając -- z okulistą się widuje regularnie co rok.

    PS. Nie do pominiecia jesli chodzi o wygode są masy tych urządzen.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 52. Data: 2012-10-05 15:26:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 05:31:05
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > Jestem zafascynowany epapierem.
    > ----------------------------

    Właśnie. I dlatego nie dostrzegasz że jest to rozwiązanei w gruncie
    rzeczy niszowe.

    > Zwracam Ci uwage, ze oczekujesz od poslow czy senatorow zupelnie
    > innego stopnia umiejetnosci technicznych niz reprezentuja, a co
    > wiecej, niz jaki maja ochote reprezentowac.

    Posłowie sę różni. Od Pawlaka który jako pierwszy ~1994 roku posługiwał
    się e-mailem i który doskonale zna się na informtyce, poprzez ludzi
    traktujących to jako normalne narzędzie pracy jak komputer JK który
    nawet miał w domu iPada i ludzi którzy kompletnie z tego nie
    korzystają. Niemniej jest to normalny sprzęt tak jak normalnym jest
    komputer czy telefon.

    > Przy okazji - powtarzam jeszcze raz - oczywiscie, ze czytnik jest
    > jednofunkcyjny - ma sie na nim przegladac dokumenty.

    i to jest jego największa wada - jednofunkcyjność. Na dodatek niszowość
    bo żeby wyjść poza ramy narzucone przez producenta trzeba się nagim
    nagimnastykować. A ja sobie urządzenia do przechowywani dokumentów
    sejmowych - nawet tylko do czytania - bez jakiegokolwiek szyfrowania
    nie wyobrażam.

    > Czytnik pozwala cieszyć się cyfrowymi publikacjami jak żaden inny.
    > Doskonale odtwarza ponad 15 dedykowanych formatów plików, oferując
    > dodatkowe opcje: robienia odręcznych notatek w treści książki,
    > zaznaczania i podkreślania fragmentów tekstu, automatycznej rotacji
    > ekranu, tłumaczenia i wyszukiwania słów, a także przetwarzania tekstu
    > na mowę w j. polskim.

    Wiesz - aplikacja Kindle na tablet robi to samo. A inne aplikacje
    pozwalają na więcej. Pomijając już to że Kindle nei ma oficjalnie
    polskiej wersji i żeby uzyskać na nim polskie menu czy odczyt tekstu po
    polsku trzeba go złamać co oficjalnie powoduje utratę gwarancji.

    E-ink jest fajny - ale tylko do jednego zastosowania. A to ciut za mało.

    Zdrówko

  • 53. Data: 2012-10-05 15:27:29
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 05:37:34
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > Powaznie podchodzac do pracy nad dokumentami, przydalyby sie nawet dwa
    > czy trzy czytniki, czy inne urzadzenia do wyswietlania dokumentow,
    > poniewaz czesto sie wtedy pracuje rownoczesnie nad roznymi tekstami
    > (tylko nie mow o przerzucaniu pomiedzy roznymi oknami, czy
    > wyswietlaniu ich obok siebie na jednym ekranie - takie rzeczy WYGODNIE
    > I KOMFORTOWO mozna robic na duzym monitorze stacjonarnym, a nie
    > sprzecie mobilnym, podrecznym, dziesieciocalowym).

    Słyszałeś o wielozadaniowości? Nawet tak kulawej jak w przypadku
    Apple-a?

    Zdrówko

  • 54. Data: 2012-10-05 15:34:46
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 13:07:42
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    > Moze przedpisca jednak wiecej od Ciebie czyta? Ja, o ile moge poczytac

    A może to ja więcej czytam? ;-)

    > na LCD telefonu jadac tramwajem do domu (max 50min), to czytajac w
    > fotelu czy w PKPie LCD odpada, bo gały siadaja.

    Jakoś przy intensywnym użytkowaniu nie zauważyłem tego. Inna sprawa że
    widzę że większość ludzi ma ustawione tablety na maksymalna jasność co
    jest absolutnie niepotrzebne a wzrok mocno męczy.

    > Uprzedzając -- z okulistą się widuje regularnie co rok.

    Cóż - pierwsze okulary dostałem jak miałem 2 lata. jak miałem lat 40 po
    solidnym badaniu okulista powiedział że nie muszę ich nosić bo jeśli
    mojej wady nie skorygowało 38 lat szkieł to i tak się nie skoryguje. A
    mam nie stosunkowo prostą krótko- czy dalekowzroczność tylko wadę która
    powoduje że na jedno oko prawie nie widzę. Co ma dobre strony bo mogę
    kupować telewizor bez 3D bo i tak tego efektu nei widzę. ;-)

    > PS. Nie do pominiecia jesli chodzi o wygode są masy tych urządzen.

    Tyle że zwróć uwagę na wymiary ekranu. Kindel (poza DX) to jest 6 cali.
    Większość tabletów (w tym iPad-y dla posłów) sę większe. Plus mają
    bardziej skomplikowana budowę. Stąd też większa masa.

    Zdrówko

  • 55. Data: 2012-10-05 15:57:24
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 05.10.2012 15:07, Michal Tyrala wrote:

> [...]
    > Uprzedzając -- z okulistą się widuje regularnie co rok.
    >
    > PS. Nie do pominiecia jesli chodzi o wygode są masy tych urządzen.

    Czytam od wielu lat na LCD. Pierwszym urządzeniem, którego używałem, był
    Palm V z monochromatycznym wyświetlaczem. Też trzymał 2 tygodnie na
    jednym ładowaniu.
    Jednoznacznie mogę stwierdzić że i LCD, i e-papier nadają się do
    czytania. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, i dyskusja
    który ekran lepszy nie ma najmniejszego sensu i jest najzwyklejszym
    trollowaniem.
    Marx

  • 56. Data: 2012-10-05 16:00:28
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 05.10.2012 10:12, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > dla mnie iPad sprawdza się dla parlamentarzystów tylko jako czytnik
    > dokumentów powszechnie dostępnych i nie mających żadnej klauzuli
    > poufności.
    chyba nikt o zdrowych zmysłach nie proponował przechowywania takich
    dokumentów na tabletach, ponieważ z definicji musiałyby mieć one
    certyfikację służb.
    Marx

  • 57. Data: 2012-10-05 16:09:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 5 Oct 2012 10:12:23 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > takie rozwiązania ale IMHO iPad powinien odpaść w przedbiegach
    > chociażby dlatego że aplikacja musiałaby być dostępna via AppStore. Jak

    To jest trzeci rodzaj prawdy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 58. Data: 2012-10-05 16:25:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marx" napisał w wiadomości grup
    >chyba nikt o zdrowych zmysłach nie proponował przechowywania takich
    >dokumentów na tabletach, ponieważ z definicji musiałyby mieć one
    >certyfikację służb.

    A jakis sprzet ma? Rzetelny certyfikat, czy taki sobie a muzom wydany
    ? Bo tak jak czlowiek sam nie zaprojektuje procesora, sam go nie
    wykona, sam nie zrobi komputera, sam nie napisze systemu - to tych
    gigabajtow oprogramowania nie sprawdzi.

    Nawet jesli nie ma byc przechowywany, a jedynie wyswietlany z serwera,
    to i tak jakis certyfikat by sie przydal.

    Tak czy inaczej - pozostaje kwestia chocby glupiego programu
    pocztowo-komunikacyjnego - czy w ogole da sie cos napisac na dana
    platforme, czy trzeba korzystac z gotowca, o nieokreslonym
    bezpieczenstwie.

    No dobra - na wspolczesne tablety sie napisac program daje.

    J.

  • 59. Data: 2012-10-05 16:29:19
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2012 15:34:46 +0200, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Jakoś przy intensywnym użytkowaniu nie zauważyłem tego.

    To moze zeby nie zgadywac kto ile się lampi w ekranik czytajac -- zdarza
    Ci się czytac z ekranu po 3h? 8h? kilkanascie godzin?

    > Inna sprawa że widzę że większość ludzi ma ustawione tablety na
    > maksymalna jasność co jest absolutnie niepotrzebne a wzrok mocno
    > męczy.

    Jezeli czytasz w ciemnym pomieszczeniu, mozesz sobie LCD podswietlic
    minimalnie. Jezeli jest jasno, to mozesz sobie wyobrazic ze czytasz, bo
    na ekranie g* widac bez mocnego podswietlenia.

    BTW, wyobraz sobie, ze nie Ty pierwszy byles u okulisty, jak i nie
    pierwszy wpadles na to, iz podswietlenie LCD mozna regulowac.

    > A mam nie stosunkowo prostą krótko- czy dalekowzroczność tylko wadę
    > która powoduje że na jedno oko prawie nie widzę.

    AMD?

    > Tyle że zwróć uwagę na wymiary ekranu. Kindel (poza DX) to jest 6 cali.
    > Większość tabletów (w tym iPad-y dla posłów) sę większe. Plus mają
    > bardziej skomplikowana budowę. Stąd też większa masa.

    Kindle fizycznie jest mniej-wiecej wielkosci 7" pada. Pady są zauwzalnie
    ciezsze. Pady ~10" ważą AFAIR ok. 0.5kg. Serio mozna to trzymac te 10h
    na wyciagnietych rekach? (tak, wiem, chodzisz na siłkę i ja tez mam isc,
    tak? :-)))

    Kolejna rzecza, ktora rzutuje na wygode dlugiego czytania -- w kindlu do
    przewracania stron są przyciski po obu stronach, macany ekran albo
    trzeba tapnąć z boku (kciuk dretwieje), albo majtac paluchem po ekranie.

  • 60. Data: 2012-10-05 16:37:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Przy okazji - powtarzam jeszcze raz - oczywiscie, ze czytnik jest
    >jednofunkcyjny - ma sie na nim przegladac dokumenty.

    Ale posel z komisji nie tylko przeglada dokumenty - takze np chce
    zrobic notatke z tego przegladania. Zeby wiedziec co mu sie nie
    podoba.

    >http://www.pocketbook.pl/product/66/Pocketbook_Pro_
    912
> [...]
    >zaznaczania i podkreślania fragmentów tekstu, automatycznej rotacji
    >ekranu, tłumaczenia i wyszukiwania słów, a także przetwarzania tekstu

    Tylko wrzuc na to np typowa ustawe w pdf, i zobacz jak sie czyta.
    1200x865 ... pol strony widac. kolorow juz nie - a na etapie roboczym
    moga byc wazne.

    J.