  • 1. Data: 2012-10-03 07:05:37
    Temat: [OT] Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
    Od: z <z...@u...pl>

    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/2029020,11487
    1,12595997.html

    W sumie mi "MTV" ale to z moich podatków było i zachodzę w głowę
    dlaczego normalne pdfy (sejm DU na swoich stronach w pdfach umieszcza)
    trzeba jakoś specjalnie konwertować żeby POsłowie mogli przeczytać.
    W głowie się nie mieści!!!

  • 2. Data: 2012-10-03 08:00:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 07:05, z <z...@u...pl> wrote:
> [...]
    > dlaczego normalne pdfy (sejm DU na swoich stronach w pdfach umieszcza)
    > trzeba jakoś specjalnie konwertować żeby POsłowie mogli przeczytać.

    Sadze, ze wypowiedz o konwersji dotyczyla przerobki na pdf dokumentow
    z innych formatow.

    natomiast poslowie w duzej mierze sa "wykluczeni cyfrowo" z racji
    wieku i "uzdolnien.

    Zamiast tabletow, tak przy okazji, powinno im sie kupic 10-o calowe
    czytniki ebook z wifi.

  • 3. Data: 2012-10-03 08:03:43
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "z" napisał:

> [...]
    >
    > W sumie mi "MTV" ale to z moich podatków było i zachodzę w głowę
    > dlaczego normalne pdfy (sejm DU na swoich stronach w pdfach umieszcza)

    Akurat nie o DU chodziło, tylko o raport NFZ, ale owszem, też w PDF.

    > trzeba jakoś specjalnie konwertować żeby POsłowie mogli przeczytać.

    POsłowie mogli przeczytać.
    PiSłowie jak zwykle szukali pretekstu do zadymy.

    > W głowie się nie mieści!!!

    400 stron na 10-calowym ekraniku też nie za bardzo.

    JoteR

  • 4. Data: 2012-10-03 08:21:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 08:03, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    > POsłowie mogli przeczytać.
    > PiSłowie jak zwykle szukali pretekstu do zadymy.

    POslowie nadrukowali sterty papierow, bo na mailu sie nie znaja....
    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,11349884,Poslowie
    _z_tabletami____i_kartkami____i_plytami__Posel.html

    "Do komentarza Piechy odniósł się wywołany wiceminister Szulc: -
    Jeżeli wysoka komisja udostępni nam adresy mailowe, to nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby materiały były przekazywane drogą mailową -
    powiedział.

    Problem jednak w tym, że wszystkie adresy mailowe posłów są ogólnie
    dostępne - na stronie internetowej Sejmu."

    > 400 stron na 10-calowym ekraniku też nie za bardzo.

    Naprawde szkoda, ze nikt nie przemyslal sprawy i nie opracowal
    elektronicznego obiegu dokumentow z wykorzystaniem duzych czytnikow e-
    book - sluzacych tylko do odbierania i czytania dokumentow

  • 5. Data: 2012-10-03 08:30:16
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 08:03, JoteR pisze:

    > POsłowie mogli przeczytać.
    > PiSłowie jak zwykle szukali pretekstu do zadymy.

    Każdy rozumie jak chce i naciąga rzeczywistość

[...]

    I kto tu robi zadymę skoro te adresy są ogólnie dostępne?
    Szulc + minister = Żałość :-)

  • 6. Data: 2012-10-03 08:45:36
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "z" napisał:

> [...]
    > Jeżeli wysoka komisja udostępni nam adresy mailowe, to nic nie stoi na
    > przeszkodzie, żeby materiały były przekazywane drogą mailową -

    Źle powiedział. Powinien sformułować to tak:
    "Jeżeli wysoka komisja udostępni nam adresy mailowe tych lebieg, którym
    trzeba wszystko podać na tacy, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    materiały były przekazywane *również* drogą mailową"

    > I kto tu robi zadymę skoro te adresy są ogólnie dostępne?

    Raporty NFZ i NIK również.

    > Szulc + minister = Żałość :-)

    A także zdrada, hańba, mgła i kondominium.

    JoteR

  • 7. Data: 2012-10-03 08:54:28
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 08:45, JoteR pisze:
    > A także zdrada, hańba, mgła i kondominium.

    Uspokój się bo żyłka jest delikatna :-)

    http://applemania.pl/2010/05/22/wszystko-co-powinien
    es-wiedziec-o-czytaniu-na-ipadzie

    Tu piszą że aby czytać PDF na Ipadzie trzeba użyć dodatkowego (płatnego)
    programu. Co za tym idzie trzeba go umieć zakupić zainstalować, odpalić :-)

    Czyj to był pomysł z tymi sprzętami? I to w kontekście wykluczenia
    informatycznego iPOsłów ;-)

    PS. Wiem. To pewnie krecia robota Kaczyńskiego albo innego oszołoma

  • 8. Data: 2012-10-03 09:24:36
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-03, o godz. 08:54:28
    z <z...@u...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tu piszą że aby czytać PDF na Ipadzie trzeba użyć dodatkowego
    > (płatnego) programu. Co za tym idzie trzeba go umieć zakupić

    Niezależnie od emejzingu produkót w japkiem bzdury akurat w tym
    przypadku piszą i post jest przestarzały. Adobe Reader jest darmowy i
    działa całkiem normalnie. Mam na iPadzie ~3GB różnej dokumentacji
    technicznej w PDF-ach i nie widzę problemu. Warto tylko użyć do
    transferu PDF-ów na tablet jakiegoś dysku w chmurze omija się wtedy
    konieczność ich importowania przez iTunes. Ja używam do tego celu
    box.net bo dostałem tam 50GB miejsca po zakupie Galaxy S3.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2012-10-03 09:44:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 09:24, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:
> [...]
    > konieczność ich importowania przez iTunes. Ja używam do tego celu
    > box.net bo dostałem tam 50GB miejsca po zakupie Galaxy S3.

    Sadze, ze robiac przetarg na jakiekolwiek urzadzenie tablet/czytnik w
    ilosciach "sejmowych" mozna w specyfikacji zawrzec zadanie
    umozliwienia korzystania z wlasnej chury nalezacej do Sejmu i Senatu,
    ewentualnie innych agend panstwowych.

  • 10. Data: 2012-10-03 10:11:27
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-03 09:44, krzysztofsf pisze:
> [...]
    > ilosciach "sejmowych" mozna w specyfikacji zawrzec zadanie
    > umozliwienia korzystania z wlasnej chury nalezacej do Sejmu i Senatu,

    To powinno być najważniejsze wymaganie w przetargu. Łatwość używania w
    konkretnym zastosowaniu a nie cena (tu chyba nie miała zastosowania :-)
    ) czy propaganda rynkowa producenta.
    Znowu się scyzoryk otwiera na debilne wykorzystywanie moich podatków.