-
161. Data: 2019-01-31 13:10:35
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
Tomalo <r...@g...com> wrote:
> Samochód z klimą ma mocniejszy alternator niż taki sam wóz bez klimy.
> Przykładowo jakiś tam Fiat z klimą ma alternator o wydajności 90 A a ten
> sam model bez klimy ma tylko 70 A generator.
Zawsze mnie to zastanawiało. Dlaczego? Przecież kompresor klimy nie jest
elektryczny. Elektryczne są jedynie wentylatory, ale one i tak są obecne w
samochodzie bez klimy, po prostu wentylator skraplacza klimy i chłodnicy
silnika (u mnie to ten sam i nie bardzo sobie wyobrażam inaczej) przy
klimie chodzi częściej... ale jak samochód stoi odpalony, to ten sam
wentylator też co jakiś czas się załącza, nawet gdy nie ma klimy, i
alternator powinien to zapotrzebowanie pokryć.
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
-
162. Data: 2019-01-31 13:12:12
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Odsiarczanianie sie ten proces nazywa. To tak przy okazji.
Wszędzie widziałem nazwę "odsiarczanie". Może niepoprawną.
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
-
163. Data: 2019-01-31 13:17:12
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Ja jakos zawsze trafialem na aku z korkami. Tylko zaklejone jakas
> naklejka, albo pod oslona ...
Pytanie czy te gumowe zaślepki to korki czy właśnie zaworki. Jak ciśnienie
wzrasta, to gumka się podnosi... a potem opada i jest szczelnie.
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
-
164. Data: 2019-01-31 13:20:32
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Tak napisal twoj przewodnik duchowy w ksiazce starszej niz ja.
Jeśli dobrze liczę, to starszej zaledwie o rok.
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
-
165. Data: 2019-01-31 13:21:49
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
Tomalo <r...@g...com> wrote:
> Tu na newsach nie ma przyzwolenia na hejt i trollowanie.
W sumie newsy są ostatnim bastionem Internetu, na którym to przyzwolenie
jest (i dobrze, bardzo nie lubię cenzury).
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
-
166. Data: 2019-01-31 13:31:07
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Kiedys dojezdzilem akumulator do 10% ( cztery Ah). I nadal zapalal bez
> problemow, tylko swiatel nie mozna bylo zapalic na postoju.
Mój samochód odpala bez problemu, na mrozie, ze zużytego akumulatora 9,5
Ah (zużytego czyli takiego, który wyciągnąłem z motocykla, bo po 2-3
dniach stania z alarmem -- pobór 4 mA -- już nie dawał rady zakręcić).
Oczywiście akumulator w pełni naładowany i przyniesiony z ciepła.
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
-
167. Data: 2019-01-31 14:01:16
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com>
>
> > Jak na uruchomionym silniku z włączonym światłami masz 14,2 V to z całą
> > pewnością przyczyną Twoich problemów jest uszkodzony akumulator.
>
> Jakie powinno być to napięcie? Zakładając, że akumulator jest naładowany,
> a silnik zimny (wtedy podbija obroty).
No pisaliśmy już n-razy iż winno być w okolicach 14,4 V na zimnym 14,5 na ciepłym
14,2. Generalnie wszystko wyższe niż 14,2 V ale mniej niż 14,5 będzie dobre.
-
168. Data: 2019-01-31 14:03:13
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com>
>
> > Samochód z klimą ma mocniejszy alternator niż taki sam wóz bez klimy.
> > Przykładowo jakiś tam Fiat z klimą ma alternator o wydajności 90 A a ten
> > sam model bez klimy ma tylko 70 A generator.
>
> Zawsze mnie to zastanawiało. Dlaczego? Przecież kompresor klimy nie jest
> elektryczny. Elektryczne są jedynie wentylatory, ale one i tak są obecne w
> samochodzie bez klimy, po prostu wentylator skraplacza klimy i chłodnicy
> silnika (u mnie to ten sam i nie bardzo sobie wyobrażam inaczej) przy
> klimie chodzi częściej... ale jak samochód stoi odpalony, to ten sam
> wentylator też co jakiś czas się załącza, nawet gdy nie ma klimy, i
> alternator powinien to zapotrzebowanie pokryć.
Dlatego, że w niektórych samochodach wentylatorów jest więcej i te dodatkowe włączają
się po włączeniu klimatyzacji. Ponieważ biorą sporo prądu więc producentowi pojazdu
bilans się nie zgadzał więc musiał dać mocniejszy alternator.
-
169. Data: 2019-01-31 14:09:17
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com>
> > Tu na newsach nie ma przyzwolenia na hejt i trollowanie.
>
> W sumie newsy są ostatnim bastionem Internetu, na którym to przyzwolenie
> jest (i dobrze, bardzo nie lubię cenzury).
Nie zgodzę się:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta
Już 1 punkt o tym mówi:
Dla grup i list dyskusyjnych są to:
1. zakaz pisania wulgaryzmów
Dlaczego rynsztokowym językiem miałbyś raczyć całe towarzystwo? To, że nie ma tu
moderatora nie oznacza "róbta co chceta".
To nie ma żadnego związku z cenzurą. Nie myl pojęć. :)
-
170. Data: 2019-01-31 15:01:44
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
I w tym momencie nalezy przestac czytac Twoje pierdolenie zeby czasu nie marnowac. W
Zukach, Syrenach , Warszawach itp regulator byl ustawiany na ok 14V. Byl to
mechaniczny regulator i mial wiekszy rozrzut dochodzacy do +-0,5V. Problemy z
odpalaniem wynikaly z czegos innego.