  • 21. Data: 2009-05-18 21:03:25
    Temat: Re: Nowy Pentax :)
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha dominik napisał tak:

    > Pisałeś o specyfikacji, co w niej takiego fajnego?

    Dominik, naprawde nie wierze ze nie potrafisz czytac ze zrozumieniem :P

    Napisalem ze sa juz dostepne nieoficjane specyfikacje, a wyglad mi bardzo
    pasuje.
    A to, co jest fajnego, podkreslilem trzy razy - upchanie cech pozadanych
    przez wielu fotografow w malym, odpornym korpusie.

    > Tu podobnie - body może być fajne i dopracowane, ale ciągle mocno
    > przecenione. Jak potwierdzą się plotki o cenie to miło nie będzie.

    Coz, tez czekam...

    > Bo to niby inne aparaty w takich warunkach się rozpadaja od razu na
    > części..
    > http://img70.imageshack.us/img70/5303/28272875405db7
    b47f3aovq7.jpg

    Potraktowalbys tak SWOJ aparat? Nie firmowy tylko SWOJ?
    Uszczelnienia daja Ci pewnosc ze go potem umyjesz i nie bedzie problemu.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 22. Data: 2009-05-18 21:09:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Pisałeś o specyfikacji, co w niej takiego fajnego?
    > Jak dla mnie to jest update, który powinien być rok temu.

    Fajne jest to, że wreszcie można podpiąć szkła na bagnet KAF2 pod korpus
    dający większość współczesnych bajerów. Bo na wielkie zmiany w IQ bym
    jednak nie liczył. Na pewno poprawili algorytmy, ale to bardziej w jpg
    widać, chociaż może też na szumy w rawach też wpłynęli. Trudno
    powiedzieć. W każdym razie sporo osób miało już aparaty w rękach i
    powinniśmy spodziewać się testów tuż po premierze. Były też jakieś
    przecieki o wyjątkowym wizjerze, w którym miały być wyświetlane takie
    parametry jak nawet histogram live. Bo sam pryzmat to chyba to samo co w
    K20D tyle, że 100% krycia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 23. Data: 2009-05-18 21:29:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kombajn Bizon pisze:
    > - magnezowa obudowa

    To jest boskie, bo w praktyce magnezowa obudowa jest fatalna z racji
    grubości owego stopu - pęka po upadkach zamiast amortyzować chronione
    urządzenie. Tak miałem z telefonem, palmem i odtwarzaczem mp3.
    W każdym razie wolę tworzywa organiczne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-05-18 21:44:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kombajn Bizon pisze:
    > A pojdziesz robic zdjecia swoim aparatem w deszczu? A na plazy? Albo przy
    > padajacym mokrym sniegu?

    Ja tam tylko wtedy pstrykam :)

    > A ile miales podane w instrukcji?

    U mnie jest zero. Ale opuszczam ten rozdział i pstrykam przy -27 (a może
    mniej?)

    > Jako alternatywa - tak. W sytuacji kiedy zapomnisz ladowarki jadac na drugi
    > koniec swiata moze byc wrecz decydujaca kwestia.

    Moja wkładka paluszkowa do gripa leży na strychu. Ale nie jadę do Nowej
    Zelandii, a dwa akumulatorki dają pewnie ze dwa tysiące pstryków.

    > Zebranie tych funkcji do kupy w malym i odpornym body.

    I jest w końcu zaleta - małe.
    Bo odporne body to body młotka. Reszta ma wszędzie podobnie, tzn.
    odporny telefon dla wspinaczy rozpada się przy pierwszym lądowaniu na
    dywanie, a bardzo nieprofesjonalny 300D wciąż działa, mimo że nie jedną
    burzę w życiu widział.
    Nie wierzę już w naklejki made in japan, magnezową obudowę i IPX7
    (słynna sprawa tonących Garminów) :)

  • 25. Data: 2009-05-18 21:54:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kombajn Bizon pisze:
    > Dominik, naprawde nie wierze ze nie potrafisz czytac ze zrozumieniem :P
    > Napisalem ze sa juz dostepne nieoficjane specyfikacje, a wyglad mi bardzo
    > pasuje.

    Gdyby ludzie kupowali tylko oczami.

    > A to, co jest fajnego, podkreslilem trzy razy - upchanie cech pozadanych
    > przez wielu fotografow w malym, odpornym korpusie.

    Tak, byłoby wyjątkowo miło, tylko... za ile?

    > Coz, tez czekam...

    A ja mam poważne obawy jak widze ostatnie ceny. A320 za dwa tysiaki, to
    śmiechu warte. Podejrzewam, że pentaks tani nie będzie niestety.

    b47f3aovq7.jpg
    > Potraktowalbys tak SWOJ aparat? Nie firmowy tylko SWOJ?
    > Uszczelnienia daja Ci pewnosc ze go potem umyjesz i nie bedzie problemu.

    Aparat ze zdjęcie nie jest firmowy tylko prywatny. Czemu uważasz, że skoro
    tak jest wypaciany, to ktoś to robił złośliwie?
    Wbrew opinii wielu ludzi aparaty nie psuja się od drobinki kurzu. Nie ma
    co popadać w fobie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 26. Data: 2009-05-18 22:00:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Gdyby ludzie kupowali tylko oczami.

    > Tak, byłoby wyjątkowo miło, tylko... za ile?

    K200D jest małym korpusem z uszczelnieniami. Czego mu brakuje? LV?
    Kręcenia filmów?
    > Aparat ze zdjęcie nie jest firmowy tylko prywatny. Czemu uważasz, że
    > skoro tak jest wypaciany, to ktoś to robił złośliwie?

    A nie chrzęści jak używasz pokręteł? Nie blokuje się jak wciskasz jakieś
    przyciski? Bo ten, co pokazałeś na zdjęciu został nieźle zakurzony.

    > Wbrew opinii wielu ludzi aparaty nie psuja się od drobinki kurzu. Nie ma
    > co popadać w fobie.

    W przesadę w drugą stronę też - porysowałem sobie matrycę próbując
    pozbyć się strasznie upierdliwego brudku z matrycy :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 27. Data: 2009-05-18 22:08:12
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > K200D jest małym korpusem z uszczelnieniami. Czego mu brakuje? LV?
    > Kręcenia filmów?

    No nie ma 14Mpix i w ogóle :) hihi :)

    > A nie chrzęści jak używasz pokręteł? Nie blokuje się jak wciskasz jakieś
    > przyciski? Bo ten, co pokazałeś na zdjęciu został nieźle zakurzony.

    To nie mój akurat, ale właściel stwierdził, że nie zanotował po
    odczyszczeniu jakiejkolwiek różnicy potem w pracy. Zdjęcie pochodzi z
    pustynnej imprezy Burning man AFAIR.

    Za to znajdzie się niejeden makontent co to zobaczy mini pyłeczek gdzieś
    w środku.

    > W przesadę w drugą stronę też - porysowałem sobie matrycę próbując
    > pozbyć się strasznie upierdliwego brudku z matrycy :/

    Nie zazdroszczę chociaż znów nie ma co przesadzać. Widziałem kiedys
    matrycę od 5d, którą ktoś chciał pozbawić filtrów AA - zdarł dobre kilka
    warstw.. i się nie dokopał :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 28. Data: 2009-05-18 22:08:25
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Kombajn Bizon" <k...@b...ru> napisał w wiadomości
    Na razie nieoficjalne specyfikacje, ale wyglada zajebiaszczo :)
    http://ricehigh.blogspot.com/

    Profi puszka w malej obudowie, metalowej, uszczelnianej i odpornej na mroz.
    Az chyba sprzedam troche szkla ;)

    Profi puszka z zielonym programem? ;)

    zdrówka, PW

  • 29. Data: 2009-05-18 22:23:43
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    dominik wrote:
    > Bo to niby inne aparaty w takich warunkach się rozpadaja od razu na części..
    > http://img70.imageshack.us/img70/5303/28272875405db7
    b47f3aovq7.jpg

    Dobrze jest później móc łatwo umyć sprzęt:
    http://www.youtube.com/watch?v=-zooPXbWJis

    A jak nie ma wody to śniegiem przetrzeć:)
    http://img177.imageshack.us/img177/9940/me1mz9.jpg

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 30. Data: 2009-05-18 22:24:50
    Od: nemo <k...@k...com.pl>

    Kombajn Bizon pisze:

    > Nie jestem fanatykiem, ale czy:
    > - funkcje polprofesjonalne w korpusie wielkosci entry-level
    [ciach]
    > nie sa nowatorskie i wyrozniajace?
    >
    > Jak dla mnie to pierwsza puszka skierowana konkretnie do ludzi robiacych
    > zdjecia w podrozy i w trudnych warunkach. I takie postawienie sprawy jest
    > bardzo wyrozniajace, jezeli porownasz to do oferty 'innych firm' gdzie
    > mozesz kupic albo wielki i ciezki profesjonalny korpus albo mala i lekka
    > plastikowa pstrykalke.

    Masz rację. Też fanatykiem żadnego systemu nie jestem (to w sumie
    jednostka chorobowa chyba jest? :] ) Jak tak sobie czytam, to widzę, że
    ludziom nigdy dogodzić się nie da. Jak jest jakaś niszowa nawet
    konkurencja na rynku (choćby w rodzaju Pentaksa czy Olympusa), to źle.
    Jak jej nie ma (bo najlepiej, coby tych mniejszych firm na rynku nie
    było, najlepiej niech padną) - też będzie źle :) Jak ktoś wyprodukuje
    tandetny i plastikowy sprzęt - źle. Jak pancerny i odporny, też źle. Fajnie.

    pozdrawiam,
    nemo

    --
    Cats are smarter than dogs.