  • 91. Data: 2009-05-22 14:45:21
    Temat: Re: Nowy Pentax :)
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > K-7 wyposażono w gniazdo mini HDMI więc nie problemu z podłączeniem
    > zewnetrznego monitorka. Pytaniem tylko jest co będzie na tym widać.
    > Jeżeli będzie to 1:1 to co widać na ekraniku wbudowanym to mamy
    > zęwnętrzne LV ;)

    No, ale to chyba tylko w warunkach studyjnych?
    Bo w terenie to jednak niewygodne jest.
    I na dodatek ta otwarta klapka...

    TA

  • 92. Data: 2009-05-22 14:49:18
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <T...@n...onet.pl>,
    T...@s...in.the.world nabazgrał:

    > No, ale to chyba tylko w warunkach studyjnych?
    > Bo w terenie to jednak niewygodne jest.

    Bo ja wiem? W zależności od wielkości tego ustrojstwa, można
    by to wygodnie zamocować w sankach od lampy albo do gwintu
    śruby statywowej.

    > I na dodatek ta otwarta klapka...

    No to już trochę trudniej zabezpieczyć.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 93. Data: 2009-05-23 11:30:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał :

    > Bo ja wiem? W zależności od wielkości tego ustrojstwa, można
    > by to wygodnie zamocować w sankach od lampy albo do gwintu
> [...]

    W przypadku rozwiązania dedykowanego daje się dość łatwo. Uchwyt przykręcany
    podobnie do gripa do śruby nstatywowej (może to być zresztą odpowiednia
    odmiana gripa i realizować wszystkie jego funkcje) może przylegać do korpusu
    wokół otwartej klapki, która pozostaje schowana w odpowiednim zagłębieniu
    uchwytu. Oczywiście całość dość znacznie zwiększa rozmiary aparatu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 94. Data: 2009-05-23 20:45:43
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kombajn Bizon wrote:
    > 1200 dolcow :)
    > Jest pieknie ;)

    Jak na cenę startową to całkiem nieźle. Oby szybko jeszcze bardziej spadło.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 95. Data: 2009-05-23 21:08:08
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kombajn Bizon wrote:
    > No dobra, ale czy nie balbys sie o SWOJ aparat w takich warunkach?

    A czego mam się bać? Aparat służy do robienia zdjęć, a nie do noszenia go
    w woreczku.

    > Moze gosc mial tym razem szczescie bo mu piach nie wszedl w szczeliny?
    > Ale moze gdyby mu sie zepsul to po prostu kupilby drugi?

    Jakie szczeliny?

    > Ja np. nie szanuje specjalnie komorki, bo wiem ze jak padnie to za zlotowke
    > dostane nowa.

    A jak już byś miał dać za nią tysiąc złotych to byś nosił w woreczku
    owiniętą trzema chusteczkami?
    Chyba jednak nie ma co przesadzać w takich kwestiach.

    > Uszczelnienia w aparacie pozwalaja mi na komfortowa prace w trudnych
    > warunkach, bo to nie jest rzecz, ktora moge sobie tak po prostu kupic kiedy
    > mi sie zepsuje - nie stac mnie na to.

    Ten korpus jest uszczelniany.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 96. Data: 2009-05-23 21:14:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > E, sadze jednak ze to b. przydatna rzecz. Nie tylko w makro.
    > Ja np. lubie zdjecia z zabiej perspektywy...

    Jest przydatne, ale nie bez znaczenia dla konstrukcji.
    IMHO zdecydowanie powinien być dodatkowy ekran jako akcesorium, Wtedy jest
    wywijany na wszelkie strony i o rząd wielkości wygodniejszy.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 97. Data: 2009-05-23 21:18:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    m...@g...com wrote:
    > Napisali wtedy cos o wyswietlaczu na kablu. Narazie po premierze cisza
    > w tym temacie, ale moze Pentax jako jedeno z akcesoriow bedzie
    > sprzedawal jakis ekranik na kablu.

    Tylko niech ten ekran będzie 920k to raz, a dwa będzie miał funkcje jak ZV
    przy czym nie będzie kosztował takiego majątku jak on. Wtedy owszem będzie
    spoko :)
    ZV ma już w ofecie ekran podłączany pod wyjście video. Już prawie to
    kupiłem, ale... dobre kilka stów za ekran niskiej rozdzielczości i bez
    transmitera (tak sprzedawali pierwsze) to przesada i to gruba.

    > Byloby to calkiem fajne rozwiazanie chociaz kolejny gadzet do noszenia.

    Chętnie ponoszę, jak tylko będzie to tego warte.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 98. Data: 2009-05-23 21:20:50
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > Poprzez gniazdo telewizyjne/hdmi.

    Telewizyjne, tylko!

    > Widziałem kiedyś taką wersję ZigView,
    > ale teraz na ich stronie nie widzę tego. Może to nie było tej firmy?

    Tej firmy.
    Rozdzielczość to była i tak nie VGA a ćwiartka tego bo i tak ekran był
    220k punktów.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 99. Data: 2009-05-23 21:56:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Tej firmy.
    > Rozdzielczość to była i tak nie VGA a ćwiartka tego bo i tak ekran był
    > 220k punktów.

    Własnie rozdzielczość tych ZigView była zniechęcająca. Co prawda kamerka
    spoglądająca na matrycę ma 1,3mpx i do takiej rozdzielczości można było
    powiększać podgląd, to właściwy ekranik dorównywał LCD z kompaktów
    sprzed paru lat. Ile miał ten ekranik podłączany na kablu do wyjścia
    telewizyjnego to już nie pamiętam. Jednak jeśli aparaty oferujące LV i
    mające wyjście HDMI umożliwiają wysyłanie sygnału chociażby z
    rozdzielczością 720p, to nie stoi nic na przeszkodzie, aby podłączyć do
    tego przenośny ekran LCD o tej rozdzielczości i cieszyć się wygodnym
    podglądem w wysokiej rozdzielczości (np. polowanie na ptaki z ukrycia -
    nie trzeba cały czas spoglądać przez wizjer, czy lornetkę ;) ).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 100. Data: 2009-05-23 23:12:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    > spoglądająca na matrycę ma 1,3mpx i do takiej rozdzielczości można było
    > powiększać podgląd, to właściwy ekranik dorównywał LCD z kompaktów

    Dokładnie tak - przy cenie tej zabawki stwierdziłem, że poczekam na wersję
    z porządnym LCD. Póki co niestety nie ma :(

    > Ile miał ten ekranik podłączany na kablu do wyjścia
    > telewizyjnego to już nie pamiętam.

    Pisałem - 220kpix.

> [...]
    > podglądem w wysokiej rozdzielczości (np. polowanie na ptaki z ukrycia -
    > nie trzeba cały czas spoglądać przez wizjer, czy lornetkę ;) ).

    Owszem - nie stoi, chociaż dla takiego ekraniku 640x480 czyli dzisiejsze
    920kpix to jest ideał. Więcej nie trzeba i tak.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564