  • 1. Data: 2011-08-24 11:33:38
    Temat: Nowe NEXy oficjalnie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    NEX-5s:
    http://www.engadget.com/2011/08/24/sony-nex-5n-repla
    ces-nex-5-adds-16-1-mp-sensor-25-600-max-iso/

    oraz nowe obiektywy do NEX-ów:
    http://www.engadget.com/2011/08/24/sony-announces-th
    ree-new-nex-e-mount-lenses-la-ea2-a-mount-adap/

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2011-08-24 18:42:41
    Temat: Re: Nowe NEXy oficjalnie
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/08/24 13:33, Waldek Godel pisze:

> [...]
    >
    > oraz nowe obiektywy do NEX-ów:
    > http://www.engadget.com/2011/08/24/sony-announces-th
    ree-new-nex-e-mount-lenses-la-ea2-a-mount-adap/

    prawde mowiac nie wiem do czego ten nex't aspiruje.... hmmm
    ze tez to jeszcze nie umarlo

  • 3. Data: 2011-08-24 19:03:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-24 20:42, KiloSierra pisze:
    > prawde mowiac nie wiem do czego ten nex't aspiruje.... hmmm
    > ze tez to jeszcze nie umarlo

    He, elastycznością myślenia ta grupa nigdy nie grzeszyła :)
    To jest coś, co wkrótce zastąpi lustrzanki, a nie umrze.

    --
    pozdrawia Adam
    /podobno z punktu widzenia śrubki każda nakrętka jest taka sama.../

  • 4. Data: 2011-08-24 19:08:01
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/08/24 21:03, Janko Muzykant pisze:

    > He, elastycznością myślenia ta grupa nigdy nie grzeszyła :)
    > To jest coś, co wkrótce zastąpi lustrzanki, a nie umrze.

    zalozymy sie ?

  • 5. Data: 2011-08-24 19:16:18
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 21:08, KiloSierra pisze:

    > zalozymy sie ?

    Jestem użytkownikiem lustrzanki, ale... ja bym się nie założył.
    Dzisiaj jest premiera Alphy 77. Zobacz na specyfikację:
    http://www.optyczne.pl/index.php?aparat=1414

    Gdyby była pełnoklatkowa i robiła dobrej jakości zdjęcia
    (niestety jej to nie wychodzi nawet na ISO 100), to spokojnie
    można to ewolucją lustrzanki. EVF, 12fps, półprzepuszczalne lustro -
    to chyba przyszłość segmentu dSLR. Te bajery będą nieuniknione.

    p!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 6. Data: 2011-08-24 19:21:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > He, elastycznością myślenia ta grupa nigdy nie grzeszyła :)
    > To jest coś, co wkrótce zastąpi lustrzanki, a nie umrze.

    Choćby dzięki temu, że jak to ktoś słusznie skomentował chyba na
    engadget (jakoś teraz tego nie widzę):

    - Dzięki Bogu, Sony to nie HP... :)

    Oceniam ostatnią falę nowości ze strony Sony jako pozytywny krok w
    zdecydowanie dobrym kierunku wzmocnienia systemu (bardziej "manualne"
    modele; świetnie się zapowiadająca przejściówka do szkieł z alfioka [nie
    pamiętam tylko, czy wyłącznie do szkieł pełnoklatkowych] i tylko fajnych
    zoomów wciąż niedostatek).
    Wciąż jednak są to kroki w kierunku gadżeciarstwa (choćby te 24 MPix
    na APS-C [a na dodatek - ceny rosną]), ale to już skutek przegrania
    walki o klienta profesjonalnego, a ja i tak straciłem już nadzieje na
    szybki postęp - producenci będą budować segment małymi kroczkami -
    minimalizując nakłady na R&D oraz wyciskając z klientów maksimum
    gotówki.

    BTW: Ja rozumiem, że serwis engadget jest przeznaczony dla
    miłośników gadżetów, jednak onanistyczne komentarze, uniżone hołdy i
    deklaracje zapłacenia każdej ceny wyglądają raczej na działanie działu
    marketingu Sony.
    Jakie to szczęście, że u nas kryptoreklama jest nielegalna... ;-)

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2011-08-24 19:27:46
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Keyser Soze" <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > można to ewolucją lustrzanki. EVF, 12fps, półprzepuszczalne lustro -
    > to chyba przyszłość segmentu dSLR. Te bajery będą nieuniknione.

    Ale tu właśnie Sony pokazało, że wciąż pokutuje stare myślenie, iż
    dobry aparat musi być wielki i ciężki!

    A ja wciąż czekam na "profesjonalnie" wybajerowany sprzęt, z
    możliwie jak największą matrycą (chyba NEX ma ku temu potencjał, ale
    wciąż niewykorzystany), ale jak najlżejszy i jak najmniejszy - byle nie
    kosztem guzików i pokręteł, jak w dotychczasowych NEX-ach.

    [mr.]

  • 8. Data: 2011-08-24 20:31:35
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mariusz [mr.] napisał:
> [...]
    > wciąż niewykorzystany), ale jak najlżejszy i jak najmniejszy - byle nie
    > kosztem guzików i pokręteł, jak w dotychczasowych NEX-ach.

    NEX-7 ma tę samą metrycę co A77, kółeczko więcej, ciut mniej guzików.
    Jak kolejna wersja dorzuci touchscreena to możliwościom sterowania
    NEXami naprawdę nie będzie można wiele zarzucić (choć zawsze znajdą się
    malkontenci).

    Teoretycznie do bagnetu E dałoby się wpasować matrycę FF (po premierze
    pierwszych NEXów przedstawiciele Sony napomykali, że istnieją takie
    pomysły), ale problem byłby ze szkłami.

    m.

  • 9. Data: 2011-08-24 20:41:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-08-24 21:03, Janko Muzykant wrote:
    > He, elastycznością myślenia ta grupa nigdy nie grzeszyła :)
    > To jest coś, co wkrótce zastąpi lustrzanki, a nie umrze.

    Z całej dzisiejszej plejady fajne są trzy rzeczy:
    + ten adapter SLT - czyli pełna kompatybilność A do E
    + EVF po 2,4Mpix - w końcu jakiś krok do przodu
    + że to drugie się dało wpakować w malutkiego NEX

    Natomiast porażką jest brak trybu podnoszenia lustra w SLT.
    Jakość tych 24Mpix jest mniej więcej na poziomie deko gorszym od A900,
    więc nie tak za dobrze. Ogólnie chyba nie mam powodu do wymiany A700,
    prędzej kupiłbym nex-7, ale i to byłoby zbytkiem :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2011-08-24 20:48:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Jak kolejna wersja dorzuci touchscreena to możliwościom sterowania
    > NEXami naprawdę nie będzie można wiele zarzucić (choć zawsze znajdą

    No choćby ja... ;-)

    Zdecydowanie wolę te analogowe wichajstry od pinkolenia po
    kiczowatych ikonkach - nierzadko już w chwili chwytania po sprzęt jedną
    ręką, druga ustawia pokrętło na odpowiedniej pozycji, włączenie i od
    razu ciśnięcie po właściwych guzikach, kątem oka patrzenie na kadr i już
    po sekundach przystępuję do kadrowania.

    Jakbym miał czekać na jakiś ekran powitalny, sekwencyjnie chrzanić
    się we wchodzenie w kolejne menusy na ekranie... Oj, nie... No po prostu
    nie jestem magikiem - sięgam po aparat, gdy widzę sytuację, światło,
    itd., w zasadzie gdy kluczowy moment już jest, w najlepszym razie
    tuż-tuż, a za chwilę się skończy. Dołożenie tej minuty z powodu braku
    wichajstrów mogłby zaburzyć mój bardzo korzystny stosunek satysfakcji
    do frustracji. :))

    "To se jeszcze poczeka..." ;-)

    [mr.]