  • 11. Data: 2011-08-24 20:50:05
    Temat: Re: Nowe NEXy oficjalnie
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-24 21:08, KiloSierra pisze:

    > zalozymy sie ?

    Tu nie ma się co zakładać, olek i panas odpuścił lustro, sony chwilowo
    założyło półprzepuszczalne.
    Tak być musi, bo tak jest taniej i też zresztą lepiej (dokładniejszy
    pomiar światła, brak błędów focusa).

    --
    pozdrawia Adam
    /spopielarnia po naszym trupie!/

  • 12. Data: 2011-08-24 20:57:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-24 21:21, Mariusz [mr.] pisze:
    > Wciąż jednak są to kroki w kierunku gadżeciarstwa

    No niestety, foto-beton zawodowy sprawia, że w żadnym systemie bez
    lustra wciąż nie ma porządnego ekwiwalentu 24-75/2,8. Bo
    gadżet-klientela woli inne.

    --
    pozdrawia Adam
    /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego

  • 13. Data: 2011-08-24 21:30:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Zdecydowanie wolę te analogowe wichajstry od pinkolenia po
    > kiczowatych ikonkach - nierzadko już w chwili chwytania po sprzęt
    > jedną ręką, druga ustawia pokrętło na odpowiedniej pozycji, włączenie
    > i od razu ciśnięcie po właściwych guzikach, kątem oka patrzenie na
    > kadr i już po sekundach przystępuję do kadrowania.

    BTW: Z tego też powodu zdecydowanie wolę ręczne podnoszenie flesza -
    to jeszcze jedna z czynności, które zdarza mi sie robić równocześnie z
    sięganiem po aparat. Sony, jak widzę, chyba kontynuuje tradycję
    elektrycznego wyciągania flesza, a przypomniało mi się, że to Sony
    doprowadziło mnie już do palpitacji serca kolejny raz przymusowo
    traktując każdego swojego użytkownika jak nieuleczalnego idiotę, którego
    trzeba poprowadzić za rączkę, za którego trzeba myśleć i nosek
    podcierać - testując któryś ich "hybrydowy" kompakt, H-ileś, w ogóle nie
    znalazłem możliwości wyłączenia automatycznego wybuchowego wyskakiwania
    flesza z obudowy jak diabeł z pudełka, gdy tylko na półwcisku
    światłomierz zanotował czas pewnie zbliżony lub gorszy od odwrotności
    ogniskowej.
    Było to megawku..., ale jak znam takie ociężałe korporacje jak Sony,
    to kto wie, czy nie kontynuują tego do dzisiaj? Człowiek wie, że światło
    jest słabe, przyjmuje regulaminową pozycję, skula się, dociska ręce,
    mięśnie tężeją w beton w napięciu, naciska spust w wybranym momencie do
    zrobienia zdjęcia,a tu zamiast tego walnięcie w czoło i PUFFF! zamiast
    zdjęcia wyskakuje flesz do błyskania! Kretyni z Sony! Analfabeci
    ergonomii! Ignoranci fotografii! Już tylko za takie coś powinni pójść z
    torbami... ;-)

    [mr.]

  • 14. Data: 2011-08-24 21:39:20
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    >błyskania! Kretyni z Sony! Analfabeci ergonomii! Ignoranci fotografii!
    >Już tylko za takie coś powinni pójść z torbami... ;-)

    Dodam jeszcze na wszelki wypadek, że nie był to tryb Auto - sam
    zaczynałem jeszcze w czasach w pełni manualnych, z kręceniem tabelką
    naświetlań ;-) , a teraz mam przez to jakiś uraz i od razu czuję odrazę
    na myśl o trybie Auto - nie wiedząc jak reagują algorytmy aparatu na
    daną sytuację wolę od razu nie zaprzątać sobie zgadywaniem głowy - w
    życiu nie zrobiłem jeszcze zdjęcia w trybie Auto. :) (no dobra, raz
    zrobiłem, ale tylko dla wygenerowania EXIF-a, żeby mieć pełny przegląd
    otagowania. :))

    [mr.]

  • 15. Data: 2011-08-24 22:12:07
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 24, 4:57 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > No niestety, foto-beton zawodowy sprawia, że w żadnym systemie bez
    > lustra wciąż nie ma porządnego ekwiwalentu 24-75/2,8. Bo
    > gadżet-klientela woli inne.

    Czasami potrafisz napisac cos madrego.
    Foto-beton nie tylko zawodowy, nabywa przyzwyczajen a przyzwyczajenie,
    to druga natura czlowieka.
    Ja cale zycie bylem za nowosciami, za usprawnieniami i ulatwieniami,
    zwlaszcza w wykonywanej pracy.
    Obecna zapowiedz aparatu NEX 7, bardzo odpowiada.
    Jedynie dwie rzeczy sa dla mnie spieprzone w tym aparacie.
    Pierwsza, to minoltowskie mocowanie do lampy, zamiast tradycyjnego jak
    w innych systemach.
    Dobrze jednak, ze jest takie jak jest, niz zeby nie bylo zadnego.
    Druga sprawa, to przesada z tymi pikselami, bo wolalbym polowe tego, w
    zamian za drugie tyle czulosci dla urzytecznego, bezszumowego ASA.
    Cena korpusu tego aparatu ma wynosic $1199.00
    3 takie korpusy i 3 staloogniskowe obiektywy powinny zalatwic sprawe
    jak dla moich kotleciarskich potrzeb.
    Jesli jakosc zdjec bylaby na poziomie tego, co oferuje chocby canon
    5d, to chetnie bym zakupil ten system.

    Nigdy nie lubilem ciezkich aparatow fotograficznych ale trzeba bylo je
    kupowac, bo jednak dawaly lepsze mozliwosci.
    D3s zostalby na specjalne okazje albo do "szpanowania".

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 16. Data: 2011-08-24 22:26:14
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 24, 5:39 pm, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:

> [...]
    > życiu nie zrobiłem jeszcze zdjęcia w trybie Auto.  :)  (no dobra, raz
    > zrobiłem, ale tylko dla wygenerowania EXIF-a, żeby mieć pełny przegląd

    Rob tak jak ja - nie kupuj aparatow dla malpek czyli dla idiotow.
    Profesjonalne aparaty nie maja wbudowanych lamp blyskowych.
    Polprofesjonalne daja mozliwosc nie wlaczania lamp.
    Wsrod amatorskich tez takie mozna znalezc, wiec jak cie nie stac na
    drogi sprzet, to dopytuj sie przed kupnem jak dziala lampa.
    Niektore fobie da sie leczyc, ale poki co, najlepiej nie kupuj
    aparatow z wbudowanymi lampami.
    Ja chyba tez mam fobie na wbudowane lampy, bo jak tylko widze
    wbudowana lampe w aparat, to jest to pierwsza rzecz, ktora mnie do
    niego zniecheca.
    Jest to trzecia rzecz, ktora mi w NEX 7 nie podoba sie.
    O dwoch innych napisalem w innym poscie.

  • 17. Data: 2011-08-24 23:06:51
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-08-24 22:31, Mikolaj Machowski wrote:
    > Teoretycznie do bagnetu E dałoby się wpasować matrycę FF (po premierze
    > pierwszych NEXów przedstawiciele Sony napomykali, że istnieją takie
    > pomysły), ale problem byłby ze szkłami.

    Te od leiki nie mają wielkich problemów z tym by pokryć, IMHO nie ma co
    liczyć na pełną klatkę w tym formacie długi czas, ma być małe, lekkie,
    mała matryca temu sprzyja. A szkoda, ale takie już życie.

    Z drugiej strony w końcu zaczęły pojawiać się konkurencyjne wobec luster
    parametrami obiektywy, jak np. z światłem f/0.95 czy f/1.2 :) Jeśli będzie
    jeszcze kilka takich to może akurat APS-C stanie się rzeczywistym słodkim
    kompromisem.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 18. Data: 2011-08-24 23:48:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/08/2011 20:03, Janko Muzykant wrote:

    > He, elastycznością myślenia ta grupa nigdy nie grzeszyła :)
    > To jest coś, co wkrótce zastąpi lustrzanki, a nie umrze.

    A ty znów swoje? Miałem przez godzinę jakiegoś olympusa w łapach. Ostrzy
    powoli, wizjera nie ma, jakoś nie pędzę zamieniać moją lustrzankę.

    Idź dalej nokią 3310 pstrykać słitaśne kwiatki i nie zawracaj gitary.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 19. Data: 2011-08-25 00:09:22
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 24, 7:48 pm, kamil <k...@s...com> wrote:

    > A ty zn w swoje? Mia em przez godzin jakiego olympusa w apach. Ostrzy
    > powoli, wizjera nie ma, jako nie p dz zamienia moj lustrzank .
    >
    > Id dalej noki 3310 pstryka s ita ne kwiatki i nie zawracaj gitary.

    Coz za bardzo i za czesto obrywa sie ostatnio jankowi.
    Wiedzialem, ze dojdzie do tego po moich opisach, obnazajacych jego
    glupote, zawisc i msciwosc.
    W koncu chlopina sam sobie jest winien takiego stanu rzeczy ale musze
    go teraz bronic, bo sie poczuje odrzucony na grupie i sobie stad
    pojdzie a dla mnie bylaby to duza strata, bo o drugiego takiego durnia
    bedzie tu ciezko.
    Oczywiscie jest tu duzo wiecej i wiekszych durniow od janka, ale te
    lajzy ukrywaja sie pod nickami a lajza piszaca anonimowo, to smiec nad
    smieci i do janka daleko jest kazdemu, takiemu smieciowi.

    Prosze wiec, odpuscie sobie az taka nagonke, na mego przyjaciela, bo
    sie za niego zaczne mscic.

  • 20. Data: 2011-08-25 05:40:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-25 01:48, kamil pisze:

    > A ty znów swoje? Miałem przez godzinę jakiegoś olympusa w łapach. Ostrzy
    > powoli, wizjera nie ma, jakoś nie pędzę zamieniać moją lustrzankę.

    Widzisz tę subtelną różnicę pomiędzy słowem ''wkrótce'', a ''już''?

    --
    pozdrawia Adam
    /panowie, szybciutko z tą trumną bo tam spadek czeka.../