  • 91. Data: 2013-02-04 22:54:25
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    DJ Jacek Maciejewski napisał:

    [...uwagi o samochodach elektrycznych...]
    > To już twoje zmartwienie. Np. ok. połowa Holandii jeździ na rowerach
    > ze wspomaganiem elektrycznym.

    Aha, czyli rowery, a nie samochody. Nie z napędem, tylko ze wspomaganiem.
    I w Amsterdamia, a nie w...

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2013-02-04 23:59:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 20:07:17 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dobrze, że napisałeś "chyba".
    Istotnie, pomyliłem się. Nie jest to moje codzienne zajęcie oceniać wartość
    opałową paliw. Podałem stosunek dla wodoru. Wynosi on ok. 5x, więc
    zmieściłem się w "chyba". Ale metan w stosunku do węgla jest i tak
    dwukrotnie lepszy jesli chodzi o ilość CO2 na jednostkę energii.

    > Tylko skąd ten metan w ilościach przemysłowych?
    Ze złóż. Gaz ziemny to praktycznie metan + azot. Złoża gazu łupkowego są
    całkiem duże. Klatraty - Japonia właśnie ewidencjonuje swoje złoża by
    przygotować ofertę wydobywczą.

    > Ale ten trzeci stopień to w ostrą zimę - inaczej taka elektrownia
    > emituje takimi wielkimi kominami znacznie niebezpieczniejszy gaz
    > cieplarniany - gazowy monotlenek diwodoru.
    Nie rozumiem. Wysil się i mów jasno. 1-nasza EC pracuje cały rok. Zużywa
    tyle paliwa ile akurat miasto potrzebuje. Nie ma tam żadnego zrzutu
    niewykorzystanego ciepła. 2- para wodna jest gazem mniej cieplarnianym niż
    CO2 ponieważ jej antropogeniczny udział jest znikomy w stosunku do
    naturalnego, więc nie ściemniaj.

    > Ale po co ograniczać? Czyżbyś uwierzył w znacząca role produkowanego
    > przez człowieka CO2 w zjawisku totalnego ocipienia, znaczy tzw.
    > globalnego ocieplenia? A któż to Cię tak strasznie oszukał?
    Z ludźmi negującymi istnienie efektu cieplarnianego w zasadzie nie
    rozmawiam z dosyć oczywistego powodu :) Zatem EOT, drogi RM.

    --
    Jacek

  • 93. Data: 2013-02-05 00:01:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 04 Feb 2013 21:52:46 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Po prostu nie lubię, jak ktoś próbuje okradać moje wnuki.

    Zapewne wnuki nie przeżyją regresu cywilizacyjnego jeśli nie postarasz się
    o gładkie przejście gospodarki przez etap paliw kopalnych. Więc nie
    pobrzękuj szabelką tylko weź się do roboty.
    --
    Jacek

  • 94. Data: 2013-02-05 00:17:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 19:52:04 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jaka jest powierzchnia Holandii w porównaniu z Polską? Ile jest
    > kilometrów z jednego końca na drugi?
    Co ma piernik do wiatraka? Chciałeś przykładów trendu to masz i nie
    wybrzydzaj. Za to możesz postarać się o przykłady trendu odwrotnego :)

    > Ale tu piszemy o samochodach.
    Wydawało mi się że piszemy o żródłach energii i ich przydatności
    cywilizacyjnej.

    > Jasne. Nawet w Polsce można kupić skutery elektryczne. Znaczy można
    > było kupić, bo rynek ocenzurował te pomysły surowo.
    Powody są dosyć jasne i nie będziemy chyba ich wyliczać. Wszelako trend
    jest nieubłagany. Ceny pojazdów elektrycznych spadają, oferta rośnie i
    rynek bez wątpienia to zauważy :)

    > Jeszcze ich nie powyrzucali?
    Niby dlaczego? Są lepsze niż tradycyjne, spalinowe.

    > Ależ przekonuj mnie. Pokaż mi te akumulatory o pojemnosci 100kWh,
    > dostepne w cenach rozsądnych ale przede wszystkim - w rozsądnych
    > rozmiarach.
    Wystarczy oglądać głupie Discovery żeby mieć jakieś rozeznanie. Widzę z
    tego że nawet Discovery nie ogladasz, więc co ware twoje wypowiedzi.

    > Jasne 100kW przy 48V. 2kA z kawałkiem... Ograniczenia do 48V sam sobie
    > poszukaj. Ja kiedyś pracowalem w siłowni 50V/1kA/1.5kAp
    Jakbyś oglądał głupie Discovery to byś wiedział że baterie trakcyjne LiJon
    mają typowo napięcia rzędu kilkuset V.

    > Ale energię 10-krotnie mniejszą. I jednak w dłuzszym czasie, bo trzeba
    > doliczyć łączenie i rozłączanie do szyny zasilania.
    Discovery. Samochód Tesla. Vmax 200km/h, zasięg 400 km, przyspieszenie do
    100 - 3,5 s. Cena zabójcza, ale jaki zysk na ego! :) Dla zjadaczy chleba
    (póki co w USA) są już normalne samochody w normalnej cenie, wchodzące w
    stały użytek jako tzw. drugi samochód w rodzinie. Jeździsz cały dzień po
    mieście a w nocy ładujesz.

    > Sorry - dopiero co roztaczałeś piękne wizje samochodów elektrycznych a
    > teraz chcesz mnie do zbiorkomu ładować? Ale ja nie chcę zbiorkomu -
    > nie lubię być okradany, moknąć na przystankach i być związanym
    > ostatnim środkiem transportu w danym dniu, wymagajacym dymania przez
    > pół miasta, po parkingi przy zbiorstacjach będą za drogie.
    Biedactwo. Komuna go okrada nawet w kapitaliźmie :) Na Hawaje też się
    wybierzesz samochodem?

    > 106KM i zapewniam, że potrafię z tej mocy korzystać. I mam gdzie.
    Widzę tu jakieś 100% przerostu ego.

    --
    Jacek

  • 95. Data: 2013-02-05 00:23:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    [...]

> [...]
    > niewykorzystanego ciepła. 2- para wodna jest gazem mniej cieplarnianym niż
    > CO2 ponieważ jej antropogeniczny udział jest znikomy w stosunku do

    Para wodna jest PODSTAWOWYM gazem cieplarnianym. Przypisuje się jej CO
    NAJMNIEJ 2/3 efektu cieplarnianego. Dla porównania CO2 według
    najbardziej naciąganych szacunków to ledwie 26% wpływu (według
    optymistycznych - ledwie 9%). Na dodatek nie sposób dowieść wpływu
    człowieka na zawartość CO2 w atmosferze - zbyt dużo jest czynników
    naturalnych.

    > Z ludźmi negującymi istnienie efektu cieplarnianego w zasadzie nie
    > rozmawiam z dosyć oczywistego powodu :) Zatem EOT, drogi RM.

    Neguję wpływ działalności człowieka na efekt cieplarniany. A w
    szczególności rzekomy wpływ na poziom CO2 oraz poziomu CO2 na
    ocieplenie.

    Co do całosci spekulacji na temat tot^H^H^H tzw. globalnego ocieplenia
    - polecam uwadze wykres:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Rekonstrukcja_temp
    eratury.png

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2013-02-05 00:40:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Tuesday, February 5, 2013, 12:17:41 AM, you wrote:

    > Co ma piernik do wiatraka?

    W wiatraku możesz mąkę na piernik zmielić.

    > Chciałeś przykładów trendu to masz i nie wybrzydzaj. Za to możesz
    > postarać się o przykłady trendu odwrotnego :)

    Nie widzę żadnego trendu poza Holandią.

    > Wydawało mi się że piszemy o żródłach energii i ich przydatności
    > cywilizacyjnej.

    Jasne, tylko nie podajesz konkretów.

    > Powody są dosyć jasne i nie będziemy chyba ich wyliczać. Wszelako trend
    > jest nieubłagany. Ceny pojazdów elektrycznych spadają, oferta rośnie i
    > rynek bez wątpienia to zauważy :)

    Rynek ma w dupie produkty, które wymagają wymiany akumulatorów co rok.

    > Niby dlaczego? Są lepsze niż tradycyjne, spalinowe.

    W czym lepsze? Że po roku trzeba utylizować akumulatory? Że jak
    braknie energii to musisz kilkanaście godzin czekać?

    > Wystarczy oglądać głupie Discovery żeby mieć jakieś rozeznanie. Widzę z
    > tego że nawet Discovery nie ogladasz, więc co ware twoje wypowiedzi.

    Podaj konkret, bo na razie tylko bełkoczesz. Nawet Twoja Tesla ma
    ledwie połowę wymaganej pojemności.

    > Jakbyś oglądał głupie Discovery to byś wiedział że baterie trakcyjne LiJon
    > mają typowo napięcia rzędu kilkuset V.

    Poza Europą. Bo w Europie nie wolno stosować w instalacji elektrycznej
    samochodu napięcia znamionowego wyższego od 48V. To dość skutecznie
    blokuje możliwości.

    > Discovery. Samochód Tesla. Vmax 200km/h, zasięg 400 km, przyspieszenie do
    > 100 - 3,5 s.

    Zasięg 400km przy prędkości stałej 40mph? Dziękuję, poprosze coś
    realnego. Ja mam potrzebę pojechać do Zgorzelca i z powrotem w ciągu
    jednego dnia. 500km, z tego 450km autostradą. I nie mam zamiaru być na
    tej autostradze zawalidrogą. Sorry - 53kWh nie wystarczą, żeby do
    Zgorzelca dojechać a na autostradzie nie przewidziano punktów
    ładowania. Poza tym - półtorej godziny jazdy zgodnie z przepisami i
    kilkanastogodzinny postój?

    > Cena zabójcza, ale jaki zysk na ego! :)

    Ano własnie... I śmiesz mi coś wypominać?

    > Dla zjadaczy chleba (póki co w USA) są już normalne samochody w
    > normalnej cenie, wchodzące w stały użytek jako tzw. drugi samochód w
    > rodzinie. Jeździsz cały dzień po mieście a w nocy ładujesz.

    Ale chcesz zastąpić wszystkie samochody. A miejskie toczydełka to
    nadal zasięg rzędu 100km czy 100mil i nadal konieczność
    wielogodzinnego ładowania. Płacić za niewygodne badziewie tyle co za
    normalny samochód? A potem jeszcze dopłacać za wymianę akumulatorów?
    To się kupy nie trzyma.

    > Biedactwo. Komuna go okrada nawet w kapitaliźmie :)

    Komuna? Zwykli złodzieje mnie okradli. Za demokracji już.
    Reszty argumentów nie zauważasz?

    > Na Hawaje też się wybierzesz samochodem?

    Może ty.

    > Widzę tu jakieś 100% przerostu ego.

    No to ty ze swoja Teslą masz jakieś 500%

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2013-02-05 00:52:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Zapewne wnuki nie przeżyją regresu cywilizacyjnego jeśli nie postarasz
    > się o gładkie przejście gospodarki przez etap paliw kopalnych. Więc nie
    > pobrzękuj szabelką tylko weź się do roboty.

    Robotę mam z dala od lamusa, więc o szabelkę w niej trudno. Raport Klubu
    Rzymskiego (koniec lat 60, jakby kto nie wiedział) przewidywał, że do
    końca XX wieku wyczerpią się wszystkie surowce energetyczne. To oczywiście
    były brednie, ale nie jest ładnie nad ojców sie wywyższać -- współcześni
    mędrcy wcale lepsi w proroctwach nie są. Jednak tak czy inaczej, kiedyś
    te paliwa się skończą, a przynajmniej będa trudniejsze do zdobycia. My zaś,
    w imię na prędce dorobionej ideologii, spijamy śmietankę w postaci wygodnej
    ropy i gazu, a dla wnuków zostawiamy bardziej kłopotliwy węgiel. To jest
    zbrodnia przeciwko ludzkości. Za takie rzeczy paru gości powieszono
    w Norymberdze (pozwoliłem sobie nawiązać do poetyki, która pojawiła się
    na początku naszej dyskusji).

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2013-02-06 21:56:28
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 19:05:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W "tankowaniu" 100kWh w rozsądnym czasie i rozsądnymi urządzeniami.

    A po co tankować? Duńczycy już kilka lat temu testowo wprowadzili u
    siebie technologię, że wymienia się całe pakiety akumulatorów, które są
    dostępne w stacjach ładowania zasilanych z pobliskiego wiatraka. Nie
    wiem jak to jest technicznie rozwiązane (kwestia sporej jednak masy
    akumulatorów i ich transportowania) ale pomysł IMO sensowny.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 99. Data: 2013-02-06 21:58:44
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 00:17:41 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Widzę tu jakieś 100% przerostu ego.

    Znaczy, że niby samochód powinien mieć jakieś 50KM? Taka moc nie pozwoli
    nawet na osiągnięcie przepisowych w Polsce prędkości na autostradach i
    drogach ekspresowych przy nieco bardziej stromych podjazdach. Służbowy
    Peugeot Partner (1,6D 75KM) wyciąga mi na płaskim odcinku autostrady
    155km/h i przy nawet niewielkim podjeździe zaczyna już tracić prędkość.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 100. Data: 2013-02-06 22:06:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello badworm,

> [...]
    > wiem jak to jest technicznie rozwiązane (kwestia sporej jednak masy
    > akumulatorów i ich transportowania) ale pomysł IMO sensowny.

    Jasne - w wózkach golfowych... Wyobrażasz sobie samochody osobowe ze
    zunifikowaną baterią? Umrę, zanim producenci się dogadają.

    --
    Best regards,
    RoMan