  • 101. Data: 2013-02-06 22:06:53
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello badworm,

    > Znaczy, że niby samochód powinien mieć jakieś 50KM? Taka moc nie pozwoli
    > nawet na osiągnięcie przepisowych w Polsce prędkości na autostradach i
    > drogach ekspresowych przy nieco bardziej stromych podjazdach. Służbowy
    > Peugeot Partner (1,6D 75KM) wyciąga mi na płaskim odcinku autostrady
    > 155km/h i przy nawet niewielkim podjeździe zaczyna już tracić prędkość.

    Ekofaszysty nie przekonasz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 102. Data: 2013-02-06 22:47:11
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-02-04 19:27, Jacek Maciejewski wrote:

    > To już twoje zmartwienie. Np. ok. połowa Holandii jeździ na rowerach ze
    > wspomaganiem elektrycznym. W wielu miastach Eu. Zach. spotykałem patrole
    > policji na elektrycznych jednośladach (elektromotorach ściślej) Coś o
    > terminie po którym auta w Kalifornii mają nie emitować CO2 zapewne
    > słyszałeś? I pewnie dożyjesz tego dnia więc nie każ mi się przekonywać do
    > rzeczy oczywistych.

    > Sądzę że w przewidywalnym terminie baterie samochodowe będzie można
    > doładować w czasie rzędu godziny.

    W dupie mam taka "pryzjemność"!

    Włodek

  • 103. Data: 2013-02-07 08:51:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:5112cf5d$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...

    > W dupie mam taka "pryzjemność"!

    Mnie się wydaje że nie będziesz miał wyboru.
    Powoli czas myśleć o zmianie nawyków.

    Marek

  • 104. Data: 2013-02-07 11:01:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Feb 2013 22:06:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]

    No i co z tego? Jaki % drogi zajmują ci te "nieco bardziej strome" kawałki?
    Ile więcej czasu na nie stracisz? Zaraz powiesz że w górach jest ich sporo.
    Owszem, ale drogi są z reguły serpentyniaste i choćby z tego powodu nie
    wykorzystasz mocy silnika. No, chyba że jesteś drifterem :)
    Ale nie będę się tu bawił więcej w obronę swoich poglądów na moc silnika bo
    jest to zdecydowanie OT.
    --
    Jacek

  • 105. Data: 2013-02-13 21:23:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 7 Feb 2013 11:01:46 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > wykorzystasz mocy silnika. No, chyba że jesteś drifterem :)
    > Ale nie będę się tu bawił więcej w obronę swoich poglądów na moc silnika bo

    Tyle tylko, że taki efekt na autostradzie jest przy pustym samochodzie -
    jedna osoba i zero gratów. Wsiądą dodatkowe dwie osoby, ze 100kg ładunku
    i strach tym wyprzedzać na jednopasmówce nie mając kilkuset metrów
    czystej drogi przed sobą.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 106. Data: 2013-02-13 21:25:20
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 6 Feb 2013 22:06:14 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jasne - w wózkach golfowych... Wyobrażasz sobie samochody osobowe ze
    > zunifikowaną baterią? Umrę, zanim producenci się dogadają.

    Bądźmy dobrej myśli :) Eurosojuz nakaże to będą musieli wprowadzić
    jednakowe baterie, tak jak to się stało ze złączami ładowarki w
    telefonach (nie dotyczy Apple).
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 107. Data: 2013-02-13 21:29:23
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia 02 Feb 2013 19:44:01 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Wymienić takiego grzmota, to nie takie hop-siup, do poniedziałku nie będę
    > ruszał. W każdym razie z góry dziękuję i będę wdzięczny za informacje na
    > temat każdego podobnego transformatora (także trochę mniejszych i większych
    > -- dla porównania).

    Mam nadzieję, że sprawa jeszcze aktualna - z braku wolnego czasu dopiero
    wczoraj spisałem dane. Dla transformatorów 400kVA 15/0,4kV wygląda to
    tak:
    Rok produkcji 2011: Uz=4% Pjał=650W Pobc=5250W
    Rok produkcji 1995: Uz=4,38% Pjał=692W Pobc=4378W
    Rok produkcji 1988: Uz=4,08% Pjał=842W Pobc=4368W
    Rok produkcji 1974: Uz=4,49% Pjał=1022W Pobc=4982W
    630ki żadnej nie znalazłem, 250ki mogę sprawdzić ale to raczej dosyć
    stare egzemplarze będą.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 108. Data: 2013-02-13 23:23:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

> [...]
    > Rok produkcji 1974: Uz=4,49% Pjał=1022W Pobc=4982W
    > 630ki żadnej nie znalazłem, 250ki mogę sprawdzić ale to raczej dosyć

    Dzięki stokrotne. Sprawa wciąż aktualna, w energetyce nic nie dzieje się
    szybko.

    Tendencje w zmniejszaniu prądu jałowego widać wyraźnie, a o to mi głównie
    chodziło.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2013-02-14 12:56:39
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-02-04 19:05, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Rozgladam się i nie widzę.

    > W "tankowaniu" 100kWh w rozsądnym czasie i rozsądnymi urządzeniami.

    W stanach juz buduja siec stacji 100kW / "dystrybutor" w ciagu 15min
    mozna doladowac energie na 100 km jazdy.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 110. Data: 2013-02-14 12:59:58
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-02-06 22:06, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ekofaszysty nie przekonasz.

    Dostaniesz raka od wdychania spalin to inaczej bedziesz gadal.

    Pozdrawiam

    Marek