eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna › Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Date: Tue, 5 Feb 2013 00:17:41 +0100
    <510d4221$1@news.home.net.pl> <h...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <xw65bw75gzg5$.9z8fmj7cah8d.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1a3twpsbuux50$.tgb61ixcgc7v.dlg@40tude.net>
    <6089131805$20130204165804@squadack.com>
    <1e6dmwgcqphz7$.jved9gb8ab1x.dlg@40tude.net>
    <3580362343$20130204190532@squadack.com>
    <fxecngsqxsj6$.1r3s4m82v7l3m.dlg@40tude.net>
    <6253336998$20130204195209@squadack.com>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 19:52:04 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jaka jest powierzchnia Holandii w porównaniu z Polską? Ile jest
    > kilometrów z jednego końca na drugi?
    Co ma piernik do wiatraka? Chciałeś przykładów trendu to masz i nie
    wybrzydzaj. Za to możesz postarać się o przykłady trendu odwrotnego :)

    > Ale tu piszemy o samochodach.
    Wydawało mi się że piszemy o żródłach energii i ich przydatności
    cywilizacyjnej.

    > Jasne. Nawet w Polsce można kupić skutery elektryczne. Znaczy można
    > było kupić, bo rynek ocenzurował te pomysły surowo.
    Powody są dosyć jasne i nie będziemy chyba ich wyliczać. Wszelako trend
    jest nieubłagany. Ceny pojazdów elektrycznych spadają, oferta rośnie i
    rynek bez wątpienia to zauważy :)

    > Jeszcze ich nie powyrzucali?
    Niby dlaczego? Są lepsze niż tradycyjne, spalinowe.

    > Ależ przekonuj mnie. Pokaż mi te akumulatory o pojemnosci 100kWh,
    > dostepne w cenach rozsądnych ale przede wszystkim - w rozsądnych
    > rozmiarach.
    Wystarczy oglądać głupie Discovery żeby mieć jakieś rozeznanie. Widzę z
    tego że nawet Discovery nie ogladasz, więc co ware twoje wypowiedzi.

    > Jasne 100kW przy 48V. 2kA z kawałkiem... Ograniczenia do 48V sam sobie
    > poszukaj. Ja kiedyś pracowalem w siłowni 50V/1kA/1.5kAp
    Jakbyś oglądał głupie Discovery to byś wiedział że baterie trakcyjne LiJon
    mają typowo napięcia rzędu kilkuset V.

    > Ale energię 10-krotnie mniejszą. I jednak w dłuzszym czasie, bo trzeba
    > doliczyć łączenie i rozłączanie do szyny zasilania.
    Discovery. Samochód Tesla. Vmax 200km/h, zasięg 400 km, przyspieszenie do
    100 - 3,5 s. Cena zabójcza, ale jaki zysk na ego! :) Dla zjadaczy chleba
    (póki co w USA) są już normalne samochody w normalnej cenie, wchodzące w
    stały użytek jako tzw. drugi samochód w rodzinie. Jeździsz cały dzień po
    mieście a w nocy ładujesz.

    > Sorry - dopiero co roztaczałeś piękne wizje samochodów elektrycznych a
    > teraz chcesz mnie do zbiorkomu ładować? Ale ja nie chcę zbiorkomu -
    > nie lubię być okradany, moknąć na przystankach i być związanym
    > ostatnim środkiem transportu w danym dniu, wymagajacym dymania przez
    > pół miasta, po parkingi przy zbiorstacjach będą za drogie.
    Biedactwo. Komuna go okrada nawet w kapitaliźmie :) Na Hawaje też się
    wybierzesz samochodem?

    > 106KM i zapewniam, że potrafię z tej mocy korzystać. I mam gdzie.
    Widzę tu jakieś 100% przerostu ego.

    --
    Jacek