-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Date: Tue, 5 Feb 2013 00:17:41 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 71
Message-ID: <1uryaoceprpr1.l4lnjz54vqsm$.dlg@40tude.net>
References: <b...@g...com>
<4...@g...com>
<1mzm7ofhdca1w$.xhu575zgzg3t$.dlg@40tude.net>
<510d4221$1@news.home.net.pl> <h...@4...net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<xw65bw75gzg5$.9z8fmj7cah8d.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1a3twpsbuux50$.tgb61ixcgc7v.dlg@40tude.net>
<6089131805$20130204165804@squadack.com>
<1e6dmwgcqphz7$.jved9gb8ab1x.dlg@40tude.net>
<3580362343$20130204190532@squadack.com>
<fxecngsqxsj6$.1r3s4m82v7l3m.dlg@40tude.net>
<6253336998$20130204195209@squadack.com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="5992dca2fc3c10475d214d8c3bc47bae";
logging-data="26365";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX189UM5faXD0TI8aSPuHZMU6"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
t.<O
Cancel-Lock: sha1:BDivlaD9jVnqGgH1raomhHBX5Ew=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641970
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 4 Feb 2013 19:52:04 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>> To już twoje zmartwienie. Np. ok. połowa Holandii
> Jaka jest powierzchnia Holandii w porównaniu z Polską? Ile jest
> kilometrów z jednego końca na drugi?
Co ma piernik do wiatraka? Chciałeś przykładów trendu to masz i nie
wybrzydzaj. Za to możesz postarać się o przykłady trendu odwrotnego :)
>> jeździ na rowerach
> Ale tu piszemy o samochodach.
Wydawało mi się że piszemy o żródłach energii i ich przydatności
cywilizacyjnej.
>
>> ze wspomaganiem elektrycznym.
> Jasne. Nawet w Polsce można kupić skutery elektryczne. Znaczy można
> było kupić, bo rynek ocenzurował te pomysły surowo.
Powody są dosyć jasne i nie będziemy chyba ich wyliczać. Wszelako trend
jest nieubłagany. Ceny pojazdów elektrycznych spadają, oferta rośnie i
rynek bez wątpienia to zauważy :)
>
>> W wielu miastach Eu. Zach. spotykałem patrole policji na
>> elektrycznych jednośladach (elektromotorach ściślej)
> Jeszcze ich nie powyrzucali?
Niby dlaczego? Są lepsze niż tradycyjne, spalinowe.
>
>> Coś o terminie po którym auta w Kalifornii mają nie emitować CO2 zapewne
>> słyszałeś? I pewnie dożyjesz tego dnia więc nie każ mi się przekonywać do
>> rzeczy oczywistych.
> Ależ przekonuj mnie. Pokaż mi te akumulatory o pojemnosci 100kWh,
> dostepne w cenach rozsądnych ale przede wszystkim - w rozsądnych
> rozmiarach.
Wystarczy oglądać głupie Discovery żeby mieć jakieś rozeznanie. Widzę z
tego że nawet Discovery nie ogladasz, więc co ware twoje wypowiedzi.
>>>> I konkrietno, gdzie widzisz trudność czy niemożliwość?
>>> W "tankowaniu" 100kWh w rozsądnym czasie i rozsądnymi urządzeniami.
>> Sądzę że w przewidywalnym terminie baterie samochodowe będzie można
>> doładować w czasie rzędu godziny.
> Jasne 100kW przy 48V. 2kA z kawałkiem... Ograniczenia do 48V sam sobie
> poszukaj. Ja kiedyś pracowalem w siłowni 50V/1kA/1.5kAp
Jakbyś oglądał głupie Discovery to byś wiedział że baterie trakcyjne LiJon
mają typowo napięcia rzędu kilkuset V.
>> Już można tyle że prototypowo.
> Ale energię 10-krotnie mniejszą. I jednak w dłuzszym czasie, bo trzeba
> doliczyć łączenie i rozłączanie do szyny zasilania.
Discovery. Samochód Tesla. Vmax 200km/h, zasięg 400 km, przyspieszenie do
100 - 3,5 s. Cena zabójcza, ale jaki zysk na ego! :) Dla zjadaczy chleba
(póki co w USA) są już normalne samochody w normalnej cenie, wchodzące w
stały użytek jako tzw. drugi samochód w rodzinie. Jeździsz cały dzień po
mieście a w nocy ładujesz.
>
>> Miła przerwa w podróży na posiłek czy odpoczynek. Zresztą, zapewne model
>> podróżowania na większe odległości ulegnie zmianie.
> Sorry - dopiero co roztaczałeś piękne wizje samochodów elektrycznych a
> teraz chcesz mnie do zbiorkomu ładować? Ale ja nie chcę zbiorkomu -
> nie lubię być okradany, moknąć na przystankach i być związanym
> ostatnim środkiem transportu w danym dniu, wymagajacym dymania przez
> pół miasta, po parkingi przy zbiorstacjach będą za drogie.
Biedactwo. Komuna go okrada nawet w kapitaliźmie :) Na Hawaje też się
wybierzesz samochodem?
>> Powiedz mi jaką moc ma silnik twojej bryki a ja ci powiem jak dalece
>> przerośnięte ego masz :)
> 106KM i zapewniam, że potrafię z tej mocy korzystać. I mam gdzie.
Widzę tu jakieś 100% przerostu ego.
--
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.13 00:23 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.13 00:40 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.13 00:52 Jarosław Sokołowski
- 06.02.13 21:56 badworm
- 06.02.13 21:58 badworm
- 06.02.13 22:06 RoMan Mandziejewicz
- 06.02.13 22:06 RoMan Mandziejewicz
- 06.02.13 22:47 Włodzimierz Wojtiuk
- 07.02.13 08:51 4CX250
- 07.02.13 11:01 Jacek Maciejewski
- 13.02.13 21:23 badworm
- 13.02.13 21:25 badworm
- 13.02.13 21:29 badworm
- 13.02.13 23:23 Jarosław Sokołowski
- 14.02.13 12:56 Marek Borowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje