  • 151. Data: 2014-04-02 19:23:13
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Za to są dwoma jezdniami jednokierunkowymi.

    No juz wyjasniło się w innym poście.
    Wyprzedzanie prawą na autostradzie jest dla mnie tak nieintuicyjne, ze
    nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

  • 152. Data: 2014-04-02 19:34:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > jeździsz beemką?

    a jak sobie kupie to bedę mógł w sklepie wchodzić pierwszy do kasy przed
    reszta kolejki?

    przecież mi się spieszy...

  • 153. Data: 2014-04-02 19:37:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > ale czemu miałbym nie jechać tym prawym pasem? jest droga wolna? jest.

    no i się skończyła wolan droga i trzeba teraz poczekać na swoją kolej...

  • 154. Data: 2014-04-02 19:41:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > OBAJ. Przepychanka była żenująca.

    tak swoją drogą to ciekawe czy BMW tak by napierało gdyby tam był nie
    fordzik tylko inne BMW AUDI czy inna wypasiona fura.

    zauważyłem że jak jedziesz dużą solidną furą to ci sie ludzie mniej ryją.

    widać jakiś szacunek mają do dużych solidnych samochodów a pogardzają
    gorszymi plebejskimi autami.

    boż jakie to burackie i debilne.

  • 155. Data: 2014-04-02 20:04:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 1 Apr 2014 23:35:16 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >I po minięciu zatwardzenia przyspieszysz w imię tego spieszenia się do ilu?
    >110 czy 120? ;-)

    Nieistotne, zjeżdżam na prawy pas.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 156. Data: 2014-04-03 10:27:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przy dojeździe do przeszkody
    > wjazd na lewy pas na zamek

    Zamek... ruchomy, ale to już było gdzieś obok więc pominę ;)
    Pic w tym, że NIE MA PRZEPISU sankcjonującego zamek w zakresie
    pierwszeństwa. W polskich przepisach oczywiscie.
    Przeszkoda przed kolumną oznacza więc faktyczne ustąpienie
    pierszeństwa przez zjeżdżającego za przeszkodę.
    Niestety nie ma również (poza tunelami) jasnej regulacji
    o wielkości odstępu bezpiecznego (w polskich przepisach),
    która wykluczałaby by "wciskanie" w ten odstęp.
    Pozostaje jedynie ewidentna próba naruszenia pasa ruchu
    zajętego przez inny pojazd.

    pzdr, Gotfryd

  • 157. Data: 2014-04-03 10:37:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale weź to na spokojnie, proszę. Ubędzie Ci jak on sobie pojedzie
    > szybciej?

    O czymś zapominasz.
    Jemu ubędzie "odstęp bezpieczny" metrów, ale tyle samo ubędzie całej
    kolejce, co oznacza, że ostatniemu z kolejki ubędzie razy liczba
    wciskaczy, a faktycznie więcej (z powodu "fal zwalniania" propagujących
    się w tył).
    SUMA czasów wychodzi gorzej (zaburzenia przy przeszkodzie zmniejszają
    prędkość w momencie wyprzedzania), suma strat jadących wg zasad jest
    większa niż suma zysków "wciskaczy".

    > Można spokojnie zachować odstęp. Wciśnie się - trudno.

    Czyli jest to prowokowanie jazdy przez pewien odcinek bez
    odstępu bezpiecznego.
    Zgodnie z zasadami Murphy'ego, jeśli ten odcinek będzie potrzebny,
    to właśnie wtedy, kiedy go nie ma :>

    pzdr, Gotfryd

  • 158. Data: 2014-04-03 10:46:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2014, Marek Dyjor wrote:

    > zachowanie kierowcy BMW to jest wymuszenie pierwszeństwa przejazdu ponadto
    > próba staranowania pojazdu co można by zakwalifikować jako celowe dążenie do
    > spowodowania wypadku. Jakbym był sędzią to bym zabrał PJ na kilka lat.

    Dopisałbym do listy "przypadków antyalkoholowych".
    To znaczy wersji "dopóki kara za coś takiego nie będzie większa, niż
    jazda bez powodowania zagrożenia z promilem alkoholu, na polskich
    drogach nie będzie lepiej".
    Obok wyprzedzania przeciwległą stroną drogi na zakręcie bez widoczności
    i paru podobnych przypadków.

    pzdr, Gotfryd

  • 159. Data: 2014-04-03 10:57:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2014, LEPEK wrote:

    > Powinni zakazać świętowania tego pogańskiego 'primaamprilis', bo jeszcze ktoś
    > nie zauważy ironii i uwierzy, że kierowca Focusa postępuje właściwie...

    Wiesz co jest najśmieszniejsze w tym wątku?
    Że jakby kierowca Focusa cały czas jechał nieprawidłowo, to nikt by go
    się nie czepiał.
    Byłoby oczywiste, że jedynym generatorem zagrożenia jest kierownik BMW.
    Co polecam uwadze mających zastrzeżenia do rzeczonego kierownika Focusa :>

    Takie prawo zasiedzenia, tylko trzeba nie 10 czy 30 lat, a kilku-
    dziesięciu sekund żeby go nabyć :P

    pzdr, Gotfryd

  • 160. Data: 2014-04-03 11:01:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 02 Apr 2014 19:37:14 +0200 osobnik zwany Marek Dyjor
    napisał:

    > no i się skończyła wolan droga i trzeba teraz poczekać na swoją kolej...

    no i wtedy wrzucam kierunkowskaz i czekam aż mnie ktoś wpuści.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?