  • 21. Data: 2011-06-22 09:35:40
    Temat: Re: Nokia N9 z systemem MeeGo
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A ja mam nadzieję, że to będzie gwóźdź do trumny Nokii. W nagrodę ca
    > politykę stosowaną od wielu lat: dziadostwo za duże pieniądze połączone z
    > marketingiem, który stworzył swoistą religię - nikt nie wie czemu, ale
    > sięga po produkty Nokia.

    Nie gadaj ze zawsze dziadostwo
    pod koniec lat 90tych nokia 5110 to byl hit, sam polowalem na nią
    w erze ok 500zł w promocji była a pozniej 6110
    ktory wystąpił nawet w filmie armagedon :)
    sam chętnie bym nabył dzis cameleona

  • 22. Data: 2011-06-22 09:50:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 11:35:40 +0200, Amir napisał(a):

> [...]
    > w erze ok 500zł w promocji była a pozniej 6110
    > ktory wystąpił nawet w filmie armagedon :)

    Później kultowy 6150, później również kultowy 6310, który do dziś uchodzi
    za wzór TELEFONU (nie mylić z zabawką do wszystkiego z przypadkowo
    pozostawioną funkcją wykonywania rozmów telefonicznych)
    Poza tym dosyć poważnie wyprzedzające epokę communicatory - 9000, 9110 itp.
    Firma była innowacyjna i robiła świetny sprzęt. Przykład świetnego offsetu,
    bo Nokia wyrosła na technologiach, które Finlandia dostała od USA po
    zakupie technologii militarnych z obowiązkowym offsetem.
    Finowie potrafili zbudować na tym globalną firmę, w odróżnieniu od Polski,
    która nawet nie dostała offsetu za F-16 w całości jeszcze OIDP, a nawet jak
    dostanie, to zmarnuje.
    Wracając do Nokii - Maemo było świetnym pomysłem, a N900 świetnym
    urządzeniem (może poza żywotnością akumulatora). Tak samo jak kilka
    telefonów - E71, N95 itp.
    Upadają nie przez brak pomysłów, tylko przez postępującą degrengoladę i
    twardniejący beton korporacyjny.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

  • 23. Data: 2011-06-22 11:06:50
    Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 09:00:22 +0100 Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > oczywiście, że nie jest bo masz zupełnie inne IP i zupełnie inną sieć,
    > zmienia się cały routing,

    Nie szkodzi. Oczywiście pada połączenie SSH, można ręcznie czy
    automatycznie nawiązać nowe. Ale np. takie WWW nie ma z tym problemów.
    Tak jak na notebooku, w którym przełączamy się z jednej sieci WiFi do
    drugiej i można klikać dalej. Przeskoczenie z WiFi na sieć komórkową,
    Ethernet czy DSL powinno działać tak samo.

    R.
    --
    Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
    macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)

  • 24. Data: 2011-06-22 11:11:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 11:06:50 +0000 (UTC), Rafał Maszkowski napisał(a):

> [...]
    > drugiej i można klikać dalej. Przeskoczenie z WiFi na sieć komórkową,
    > Ethernet czy DSL powinno działać tak samo.

    http nie ma problemu, bo to nie jest połączenie ciągłe - przy odświeżeniu
    czy przejściu na następną stronę zestawiane jest nowe, to, że zmieniło się
    IP nie ma żadnego znaczenia. Ale połączenia już otwarte będą zerwane, co
    zobaczysz, jeżeli otworzysz stronę tuż przed przełączeniem połączenia -
    niektóre elementy strony się nie otworzą, bedziesz musiał ją odświeżyć (no
    chyba, że twoja przeglądarka spróbuje pobrać elementy ponownie).
    Taka jest specyfika TCP/IP i nic na to nie poradzisz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 25. Data: 2011-06-22 11:16:55
    Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 12:11:41 +0100 Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> [...]
    > chyba, że twoja przeglądarka spróbuje pobrać elementy ponownie).
    > Taka jest specyfika TCP/IP i nic na to nie poradzisz.

    Oczywiście, że urwie się to, co już było w trakcie (jak ja lubię strony
    WWW mające 10 MB), ale lepsze to, i płynna praca w nowej sieci, niż to,
    i problemy z przełączeniem się do innej sieci.

    R.

  • 26. Data: 2011-06-22 11:18:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 11:16:55 +0000 (UTC), Rafał Maszkowski napisał(a):

    > Oczywiście, że urwie się to, co już było w trakcie (jak ja lubię strony
    > WWW mające 10 MB), ale lepsze to, i płynna praca w nowej sieci, niż to,
    > i problemy z przełączeniem się do innej sieci.

    Nigdy nie negowałem. Zaprotestowałem tylko przeciwko określeniu, że takie
    przełaczenie powinno być przezroczyste.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 27. Data: 2011-06-22 13:13:37
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Wiesz co mi to przypomina? Przychodzi sobie tandetnie wyszkolony
    > techniczyna do firmy która ma problemy z łączem i widzi gównianie
    > skonfigurowany router, powiedzmy Cisco. Jako, że techniczyna nie zna
    > Cisco,
    > to zamiast poprawić konfigurację wywala go i zamiast tego instaluje
    > jakiegoś taniego d-linka którego akurat zna. Co z tego, że będzie się
    > wieszał co 3-4 dni i ogólnie odbije się czkawką na wszystkim.. ale przez
    > chwile będzie wyglądało, że to dobre rozwiązanie.
    > (nazwy wzięte z czapy na potrzeby przykładu)

    Bzdury piszesz, tak się składa ze w większości obecne urządzenia się nie
    wieszają.

    Przyład TPLINK router za 55zł netto
    time UP 645dni w sieci. I mogę ich więcej poszukać i podesłać screana jak
    chcesz.

    Na kilkaset urządzeń z jakimi pracuję, od cisco, przez radiolinie ceragona i
    ericsson-a i neca powiem, ze podobne uptimy mają z apekami za 60zł.

    A najlepsze jest to, ze są już urządzenia firmy UBNT co osiągają prędkość
    realną nawet na 54km 100 Mbitów w duplexie i działają rownie stabilnie
    jak radiolinie, tyle ze na paśmie zwolnionym (pasmo licencjonwane tez
    obsługuja i nie tylko 6GHz ale i ponizej 5GHz)

    Koszt takiego urządzenia to 240zł odpowiednik radiolini ceragona to koszt
    20tys + opłata za czestotliwosc neca i eryka jeszcze wyższy.

    Problemem w Polsce jest jakośc enerii eletkrycznej jak i również samych
    zasilaczy w tanich urządzeniach, a nie same urządzenia.

    dla przeciętnej firmy w zupełności wystarczy zwykły router z systemem
    Mikrotik za bagatela 140zł, ktory ma większe mozliwosci i stablinosc taką
    jak cisco jak nie większą, tyle ze cisco to koszt nawet kilka tys, ale są
    frajerzy co się dają naciągać na cisco.

    sam z przyjemnością takie sprzedaję z usługą. Niestety prawda jest Inna i
    tacy co nie mają pojęcia o temacie dają się naciągnać.

    Tak więc nie pisz bredni jak sie nie znasz.

    pozdrawiam
    AT

  • 28. Data: 2011-06-22 13:23:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 15:13:37 +0200, Amir napisał(a):

    > Bzdury piszesz, tak się składa ze w większości obecne urządzenia się nie
    > wieszają.
    > Tak więc nie pisz bredni jak sie nie znasz.

    Dobrze, już zabłysnąłeś. Zupełnie przypadkowy zestaw wystarczył Ci do
    zaprezentowania kompletu danych potrzebnych zupełnie nikomu.
    Możemy teraz już wrócić do tematu wątku i tematyki grupy? Czy jeszcze
    musisz coś odreagować?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 29. Data: 2011-06-22 13:36:37
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zaprezentowania kompletu danych potrzebnych zupełnie nikomu.
    > Możemy teraz już wrócić do tematu wątku i tematyki grupy? Czy jeszcze

    Po prostu 'uchodzisz' za wszechwiedzącego, dlatego lepiej wyjaśnić Tobie
    zanim zbesztasz mnie :)

  • 30. Data: 2011-06-22 13:39:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 15:36:37 +0200, Amir napisał(a):

    > Po prostu 'uchodzisz' za wszechwiedzącego, dlatego lepiej wyjaśnić Tobie
    > zanim zbesztasz mnie :)

    Co mi chcesz wyjaśnić? Ile routerów zainstalowałeś i ile z tego to Cisco?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na