  • 11. Data: 2011-06-21 21:16:56
    Temat: Re: Nokia N9 z systemem MeeGo
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Waldek Godel napisał:
    > MeeGo jest jednym z ostatnich nielicznych wyjątków, choć nie mam pewności
    > do co UI, czy jest natywnie kompilowane.

    Jest natywnie kompilowane (Qt).

    > Maemo miał świetne zadatki i początkowo były plany, że właśnie będzie
    > głównym systemem w dotykowcach. No ale pojawił się Elop.
    > Inna rzecz, że miał trochę racji, bo w firmie był kompletny burdel i pełne
    > oderwanie od rzeczywistości.

    Problem w tym, że burdel był na poziomie średniego managementu, który
    kopał pod sobą dołki a Elop zaczął od zwalniania programistów...

    m.

  • 12. Data: 2011-06-21 21:23:27
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    atm napisał:
    > Slaby hardware dobrze zarzadzany moze okazac sie zaleta - obecnie ciezko
    > nazwac smarfony telefonami bezprzewodowymi, wcinaja baterie na potege.
    > N8 tu sie pozytywnie wyroznia, byc moze N9 pojdzie w tym kierunku.

    Oficjalnym powodem słabowitego hardware w N9 była właśnie oszczędność
    baterii. IMO to robienie dobrej miny do złej gry, no ale trzeba poczekać
    na niezależne testy wytrzymałości.

    > Pytanie tez, w jakim celu dodawac mocy smartfonom? SGS calkiem dobrze
    > radzi sobie z wyswietlaniem stron, system chodzi plynnie a zdecydowanana
    > wiekszosc problemow to software a nie hardware.

    Z płynnością w Androidzie to bywa kiepsko.

    > nowy update. Maja MeeGo, ktory bardzo niesmialo zagoscil w ich
    > telefonach a filmiki z Engadget pokazuja, ze jest to przypuszczalnie
    > rownoarzedny system z Androidem czy iOS. Nie mogli wczesniej podjac
    > meskiej decyzji wybierajac jeden system i zakasac rekawy aby go
    > dopracowac?

    Nie potrafili. Mieli nawet rozsądny plan ratunkowy (Maemo/MeeGo + Qt
    + Symbian), ale wojny podjazdowe różnych klik i uporczywe trzymania się
    Symbiana jako flagowego OS znacznie opóźniły jego wykonanie.

    m.

  • 13. Data: 2011-06-21 21:28:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 21 Jun 2011 21:16:56 GMT, Mikolaj Machowski napisał(a):

    > Jest natywnie kompilowane (Qt).

    No to mamy jeden z dwóch aktualnie sprzedawanych mobilnych systemów z
    natywnie kompilowanym oprogramowaniem. Choć nie, trzech - Windows Mobile
    jest wciąż w sprzedaży i jeszcze długo będzie, choć nie w popularnych
    telefonach.

    > Problem w tym, że burdel był na poziomie średniego managementu, który
    > kopał pod sobą dołki a Elop zaczął od zwalniania programistów...

    Wiesz co mi to przypomina? Przychodzi sobie tandetnie wyszkolony
    techniczyna do firmy która ma problemy z łączem i widzi gównianie
    skonfigurowany router, powiedzmy Cisco. Jako, że techniczyna nie zna Cisco,
    to zamiast poprawić konfigurację wywala go i zamiast tego instaluje
    jakiegoś taniego d-linka którego akurat zna. Co z tego, że będzie się
    wieszał co 3-4 dni i ogólnie odbije się czkawką na wszystkim.. ale przez
    chwile będzie wyglądało, że to dobre rozwiązanie.
    (nazwy wzięte z czapy na potrzeby przykładu)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 14. Data: 2011-06-21 21:31:11
    Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011 18:22:54 +0200 Pan Piskorz <p...@b...pl> wrote:
    > A ja mam nadzieję, że to będzie gwóźdź do trumny Nokii. W nagrodę ca
    > politykę stosowaną od wielu lat: dziadostwo za duże pieniądze połączone
    > z marketingiem, który stworzył swoistą religię - nikt nie wie czemu, ale
    > sięga po produkty Nokia.

    Sięgnąłem po Nokię po traumatycznych przeżyciach z jakimś Siemensem,
    chociaż może po 2-3 latach Siemensy też były lepsze. Miałem trzy Nokie,
    z których byłem coraz bardziej zadowolony, chociaż miewały i wady.
    Pamiętam jak kiedyś z kolegą i jego żoną, wszyscy z Nokiami,
    próbowaliśmy połączyć się przez podczerwień. W żadnej parze nie szło.
    Teraz mam czwartą Nokię - E72, która jest już dość potężnym
    superkomputerem, na którym można by zainstalować wiele programów,
    których używam na co dzień na komputerze. Ale wybór software'u na
    Symbiana okazał się dość skromny. Konfigurowanie połączenia z Internetem
    jest tak pokrętne, że nadal nie rozumiem o co chodzi (w instrukcji słowo
    "Internet" jest używane przemian w znaczeniu "Internet" albo "WWW" i nie
    we wszystkich miejscach umiem zgadnąć w którym). Aparat fotograficzny
    używa się bardzo topornie i działa dziwnie. Może tylko do GPS-u i map
    nie mam dużych zastrzeżeń. Radio internetowe: niby jest, ale łapie tylko
    niektóre formaty. W sumie: bardzo dobra maszyna, ale z niedokończonym
    oprogramowaniem.

    A na MeeGo pewnie byłoby łatwiej przenieść takie podstawowe programy jak
    VLC i dziesiątki tysięcy innych.

    R.
    --
    Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
    macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)

  • 15. Data: 2011-06-21 21:40:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 21:31:11 +0000 (UTC), Rafał Maszkowski napisał(a):

> [...]
    > superkomputerem, na którym można by zainstalować wiele programów,
    > których używam na co dzień na komputerze. Ale wybór software'u na

    Nie przesadzaj z tą potęgą, ona jest na poziomie PDA sprzed 6-8 lat.

    > Symbiana okazał się dość skromny. Konfigurowanie połączenia z Internetem

    ilości czy dostępności programów?
    Bo ilość nie jest wyznacznikiem absolutnie niczego. Na iPoo i Androida masz
    setki tysięcy programów, tylko co z tego, jak 95% z tego to absolutnie
    bezużyteczny chłam?
    Większość użytecznych programów ma jakieś mniej lub bardziej udane
    odpowiedniki, szkoda, że Nokia swoim koszmarnym zwyczajem robi tak
    bezsensowne zmiany, że musisz mieć inne wersje programów dla np. E71 i E72

    > jest tak pokrętne, że nadal nie rozumiem o co chodzi (w instrukcji słowo
    > "Internet" jest używane przemian w znaczeniu "Internet" albo "WWW" i nie
    > we wszystkich miejscach umiem zgadnąć w którym). Aparat fotograficzny

    a wystarczyło wysłać sobie sms-y konfiguracyjne od operatora i mieć święty
    spokój.

    > używa się bardzo topornie i działa dziwnie. Może tylko do GPS-u i map

    Aparat? nie zauważyłem...

    > A na MeeGo pewnie byłoby łatwiej przenieść takie podstawowe programy jak
    > VLC i dziesiątki tysięcy innych.

    VLC podstawowym programem? Kurde.. człowiek się całe życie uczy..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 16. Data: 2011-06-21 22:23:04
    Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011 22:40:53 +0100 Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Nie przesadzaj z tą potęgą, ona jest na poziomie PDA sprzed 6-8 lat.

    W porówaniu z notebokami sprzed 10 lat to już w ogóle nie ma się czym
    chwalić, ale ja nie o tym.

> [...]
    > odpowiedniki, szkoda, że Nokia swoim koszmarnym zwyczajem robi tak
    > bezsensowne zmiany, że musisz mieć inne wersje programów dla np. E71 i E72

    Nie porównywałem z innymi systemami telefonicznymi, ale po wielokrotnym
    przejrzeniu tego, co jest dostępne dla Symbiana mam podobne odczucia.
    Wielu autorów sprawia wrażenie, że, owszem, nauczyli się kompilować
    programy dla tego systemu, ale zabrakło im pomysłów co skompilować, więc
    napisali cokolwiek. Telefony już bez trudu dorównują zwykłym komputerom
    sprzed parunastu lat, więc spodziewałbym się różnorodności
    oprogramowania chociaż takiego jak na komputery wtedy. Ale to pewnie
    problem z systemem pod kontrolą jednego, niezbyt o niego dbającego,
    właściciela.

    > a wystarczyło wysłać sobie sms-y konfiguracyjne od operatora i mieć święty
    > spokój.

    Mam SMS-y konfiguracyjne, ale starałem się zrozumieć o co chodzi. Pewnie
    jak się używa tylko WWW, to jest to proste, ale używam różnych
    programów, które łączą się przez Internet różnymi protokołami. W końcu
    się poddałem i przy nawiązywaniu połączeń mam do wyboru dwa identyczne
    punkty dostępu. Drażni mnie to, ale może szkoda myśleć wiele o
    Symbianie. Są też problemy z przeskakiwaniem między Internetem przez
    sieć komórkową i przez WiFi. Dla protokołów, które nie utrzymują
    połączenia TCP powinno to być przezroczyste, ale nie jest.

    > Aparat? nie zauważyłem...

    Może to tylko kwestia małpiej zręczności, żeby móc nim czasem zrobić
    zdjęcie szybko. W każdym razie aparat w tanim Samsungu mojego dziecka
    działa tak jakoś zwyczajnie - klik i już. W poprzednich nokiach też było
    lepiej i łatwiej było go skonfigurować.

    > VLC podstawowym programem? Kurde.. człowiek się całe życie uczy..

    Zapomniałem napisać, że piszę o moim poglądzie. Zresztą powyżej też.
    Nie natknąłem się na nic lepszego do filmów albo telewizji przez sieć, a
    do samej fonii też się świetnie nadaje.

    R.

  • 17. Data: 2011-06-22 02:17:25
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Mam takie same odczucia. Nokia przegrala sprawe przerabiajac Symbiana na
    dotykowce (z oszczednosci?) i wkladajac go w nowe telefony. Obecnie malo kto
    rzuci sie na nietypowa platforme porownujac dostepnosc aplikacji dla iPoo i
    Google.

    --
    Pozdr

  • 18. Data: 2011-06-22 03:11:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:itqtja$c0n$1@news.onet.pl...
> [...]
    > kuleje i od kilku lat coraz bardziej odstaje od czolowki. Niby z niego
    > rezygnuja ale nie do konca. Niebawem pojawi sie Anna, pozniej tez ma byc
    > nowy update. Maja MeeGo, ktory bardzo niesmialo zagoscil w ich telefonach
    > a filmiki z Engadget pokazuja, ze jest to przypuszczalnie rownoarzedny
    > system z Androidem czy iOS. Nie mogli wczesniej podjac meskiej decyzji
    > wybierajac jeden system i zakasac rekawy aby go dopracowac? No i ta
    > wspolpraca z MS.
    > Nie wiem czy nie za wiele srok za ogon probuja zlapac.

    A mi to wygląda trochę na ostatnie podrygi przed śmiercią...
    W desperacji chwytają się jak tonący brzytwy, nie mając żadnej
    przodującej wizji na przyszłość... Pakują się w niesamowite
    koszty wsparcia kilku różnych platform softwareowych, nie
    mówiąc już o dziesiątkach różnych platform sprzętowych...
    To zaowocuje niestety biedą w przyszłości - klienci stracą
    wsparcie dla swoich zakupów bo niedługo albo wyłoni się
    jeden system z którym pójdą w przyszłość albo firma padnie.

  • 19. Data: 2011-06-22 08:00:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 22:23:04 +0000 (UTC), Rafał Maszkowski napisał(a):

    > W porówaniu z notebokami sprzed 10 lat to już w ogóle nie ma się czym
    > chwalić, ale ja nie o tym.

    Ale zauważ, że współczesne smartfony to PDA z dołożonym modułem
    telefonicznym, dokładnie tak powstały.

    > Symbianie. Są też problemy z przeskakiwaniem między Internetem przez
    > sieć komórkową i przez WiFi. Dla protokołów, które nie utrzymują
    > połączenia TCP powinno to być przezroczyste, ale nie jest.

    oczywiście, że nie jest bo masz zupełnie inne IP i zupełnie inną sieć,
    zmienia się cały routing,

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 20. Data: 2011-06-22 09:25:14
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-06-21 22:29, Waldek Godel pisze:
    > gównianego middleware

    Jakie znów middleware?
    Znów używasz słów, o których znaczeniu nie masz pojęcia.
    P.