  • 31. Data: 2011-06-22 14:03:30
    Temat: Re: Nokia N9 z systemem MeeGo
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Co mi chcesz wyjaśnić? Ile routerów zainstalowałeś i ile z tego to Cisco?

    ze nie masz racji, ze tani router to zły ruter i się wiesza.

  • 32. Data: 2011-06-22 15:29:29
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał:

    > Ciezko mi pojac dzialania Nokii. Maja tego potluczonego Symbiana, ktory kuleje
    > i od kilku lat coraz bardziej odstaje od czolowki.

    A co takiego nie działa na symbianie i czego nie można doinstalować, że odstaje
    od czołowki?

  • 33. Data: 2011-06-22 16:20:56
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-06-22 17:29, Tomek wrote:

    > A co takiego nie działa na symbianie i czego nie można doinstalować, że
    > odstaje od czołowki?

    Z mojego punktu widzenia:
    -sensowne dzwonki w kalendarzu - minuta dzwonienia jest dal mnie
    nieakceptowalna
    -xlator - jego obsluga jest dla mnie malo ergonimiczna, odpowiednika
    colordicta akceptujacego jego bazy danych nie znalazlem ale przyznaje,
    ze nie szukalem zbyt dlugo
    -5800XM potrafi sie przyciac na dluzszy czas na otwieraniu okna z
    aplikacjami
    -brak latwo dostepnej plynnej regulacji jasnosci
    To tak na szybko, ovi store nie rozpieszcza iloscia dostepnych aplikacji
    i to nie jest tak, ze jest malo ale sa przemyslane. Nokia chyba
    najbardziej idzie na sztuki i jako aplikacje liczy tez tapety i tym
    podobne "aplikacje".

  • 34. Data: 2011-06-22 16:25:17
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:

    > A mi to wygląda trochę na ostatnie podrygi przed śmiercią...

    W tej chwili jest okres przejściowy (któryś z kolei). Nokia miała
    sensowny plan przeformułowania swojej oferty jednak powstały dwa
    problemy: a) sam plan powstał jakiś rok za późno b) wykonanie tego
    planu jest opóźnione o kolejny rok. N9 rok temu byłby bardzo porządnym
    telefonem a 1,5 roku temu niekwestionowanym przebojem. Teraz to sprzęt
    dla entuzjastów (jeśli cena nie będzie zaporowa sam go kupię).

    Niestety Nokia:
    - miotała się bez sensu między Maemo a MeeGo (N9 teoretycznie ma MeeGo
    a tak naprawdę to polukrowane Maemo - gdyby nie opóźnienie związane ze
    zmianą koncepcji telefon można by wypuścić kilka miesięcy wcześniej)
    - stara symbianowa gwardia nie odpuszczała i marnowała środki, które
    można by przeznaczyć na rozwój Maemo/MeeGo a nawet samego S^3 (każdy
    telefon w Nokii ma swój zespół, który musiał przetestować
    i zatwierdzić zmiany w systemie; powodowało to znaczne opóźnienia
    - dość powiedzieć, że Anna czyli to co dawniej nazywało się S^4 miała
    mieć premierę rok wcześniej)
    - bieżączka telefonów na Symbianie podwyższała koszta rozwoju
    i sprzedaży
    - widząc kłopoty rada nadzorcza zdecydowała się zatrudnić człowieka
    z zewnątrz, który zamiast naprawić problemy zdecydował się na taktykę
    spalonej ziemi; zamiast naprawić istniejący system (był on do naprawy)
    postanowił zrównać wszystko z ziemią i zbudować od nowa; niestety
    może nie być już czego budować - WP7 jak na razie jest niewypałem
    od strony sprzedaży; ostatnio jak sprawdzałem WM6.5 sprzedawało się
    lepiej niż WP7...

    Wielka szkoda, że nie zdecydowano się na kontynuację dawnej strategii.
    Powoli, ale jednak Nokia wygrzebywała się z kłopotów finansowych, Ovi
    Store rozwijał się w tempie prawie dorównującym androidowemu marketowi
    (a zyskami go przewyższając), Nokia Music Store radził sobie bardzo
    dobrze. Sprzedaż telefonów spadała, ale to nic w porównaniu z zapaścią
    jaką teraz można zaobserwować.

    > W desperacji chwytają się jak tonący brzytwy, nie mając żadnej
    > przodującej wizji na przyszłość... Pakują się w niesamowite
    > koszty wsparcia kilku różnych platform softwareowych, nie
    > mówiąc już o dziesiątkach różnych platform sprzętowych...

    To nie do końca tak - po prostu w pipeline były projekty, które prościej
    było wypuścić na rynek niż spuścić do kosza.

    > To zaowocuje niestety biedą w przyszłości - klienci stracą
    > wsparcie dla swoich zakupów bo niedługo albo wyłoni się
    > jeden system z którym pójdą w przyszłość albo firma padnie.

    Akurat N9 dzięki relatywnej otwartości ma niezłe szanse na rozwój.

    m.

  • 35. Data: 2011-06-22 17:05:18
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 06/22/2011 04:03 PM, Amir wrote:

    > ze nie masz racji, ze tani router to z?y ruter i sie wiesza.

    Hmm, skoro nie ogarniasz deklaracji kodowania, pewien jesteś że chcesz
    nauczać o routerach, i to na niewłaściwej grupie?

    M.

  • 36. Data: 2011-06-22 17:56:08
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-06-22 19:05, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

    > Hmm, skoro nie ogarniasz deklaracji kodowania, pewien jesteś że chcesz
    > nauczać o routerach, i to na niewłaściwej grupie?
    >
    > M.

    kodowanie od niego wygląda OK misiu :]

  • 37. Data: 2011-06-22 18:02:31
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Śr 22 06 2011 19:56, Diabełson pisze:

    > kodowanie od niego wygląda OK misiu :]

    Deklaracja kodowania też?

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 38. Data: 2011-06-22 18:10:05
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > i to nie jest tak, ze jest malo ale sa przemyslane. Nokia chyba
    > najbardziej idzie na sztuki i jako aplikacje liczy tez tapety i tym

    -zroznicowanie instalek na rozne wersje symbiana
    -podpisywanie aplikacji
    -brak spojnosci w ilosci tapniec w roznych miejscach systemu
    -w przypadku 5800XM kinetic scrolling jak kolo rowerowe z kijem w szprychach

  • 39. Data: 2011-06-22 18:35:58
    Od: "Tomek" <n...@s...pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał :
    > -w przypadku 5800XM kinetic scrolling jak kolo rowerowe z kijem w
    > szprychach

    No ale ja nie pytałem co Tobie przeszkadza w 5800, tylko w czym symbian
    odstaje.
    Co do certów czy zróznicowania instalek, certy wyrabiamy na forum w 1 - 2
    dni, a instalek pod różne wersje symbiana jest dość i jest z czego wybrać.
    Piszę o tych oczywiście sensownych.

  • 40. Data: 2011-06-22 23:35:25
    Od: atm <...@v...pl>

    N950 rowniez interesujaco wyglada: