  • 41. Data: 2013-06-09 23:41:57
    Temat: Re: No sory, ale nie mogłem się powstrzymać :P :P :P
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-06-09 23:32, Jakub Rakus pisze:

    > Może producent wychodzi z założenia że te dwie rzeczy do siebie "nie
    > pasują"? Bo radioAMATORZY nie są pro i nie nadają z użyciem anten
    > pokrytych selekcjonowanymi molekułami związku xyz...

    Ale jest teraz obecnie jeszcze DAB i przyszłościowe DRM i to cudo za 25
    tyś. tego też nie obsługuje. Oczywiście rozumiem, że to taka polityka.
    Będzie klient chciał cyfrówkę? Sprzeda mu się cegłę do DAB za kolejne 25
    tysięcy i drugą do DRM za 75 tyś. bo to haj-tech.

  • 42. Data: 2013-06-09 23:42:45
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-06-09 23:40, AlexY pisze:

    > hehe, to "nic" wytopiło ładną dziurę w żeliwie przy pomocy klucza
    > oczkowego gdy się okazało że odłączyłem nie tego BM'a co planowałem we
    > wcześniejszej rozdzielni.

    Ale mówimy o woltach a nie amperach :D

  • 43. Data: 2013-06-10 01:22:19
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Aż z ciekawości sprawdziłem co to za wynalazek. I znalazłem, że cena jest
    > 5-cyfrowa w wersji "podstawowej", w "ulepszonej" jest już 6 cyfr:
    > http://www.q21.pl/burmester-931-classic-line.html
    > Ciekawi mnie jedna rzecz, skoro daje 100 kafli za radyjko to czemu ma ono
    > tylko 2 lata gwarancji jak najtańszy shit z marektu made in prc? Gdybym
    > miał tyle siana (w kieszeniach i w głowie) to w przypadku takiego
    > "specjalnego" urządzenia żądałbym dożywotniej gwarancji i serwisu.

    Przypomniałem sobie właśnie, jak śjakieś hmm... 10-15 lat temu, kupowałem 3
    pamięci SD-RAM firmy Wilk-Electronic, czy jakoś tak, 256MB 133 MHz, po
    159PLN sztuka, więc nie najdroższe, przyjechał do mnie kurier, zapłaciłem z
    porto kapinkę ponad 5 paczek za wszystko - dostałem za to wieczystą
    gwarancję. Jedną pamięć OIDP komuś dałem i padła mu, drugą też i nie padła,
    ostatnią mam i do dziś działa. Czyli można :))
    Burmester pewnie znalazł frajerów, sprzęcik pewnie pierdyknie po 2 latach i
    fiut, kupujemy nowy sprzęciorek :)) Wystarczy wziąć kawałek syfu ze
    składnicy złomu, odpolerować, wycyzelować, pochromować, pierdyknąć we środku
    (nie poprawiać) kilka scalaczków, ręcznie złożyć, to pewnie i ręcznie
    malowane ścieżki, ręcznie trawione, ręcznie wiercone, najlepiej korbą
    stolarską :)), kondziołki pewnie z ichniego Wolumenu, niby odselekcjonowane,
    a reszta, co się nie zmieści, poleci na Allegro, czy Ebay-u "kondensatory
    tanio"...
    Ja sobie oczywiście kpię, ale z tego, że cena wydaje mi się absolutnie
    nieprzystająca do rzeczywistej wartości urządzenia. Ja też sobie mogę u
    szklarza zamówić srebrzoną szybkę, na giełdzie kupić parę ładnych galek,
    obkleić któreś ze swoich badziewi (znalazłem na fajansie MS-W600ER, do
    wymiany kondzioły od słuchawek i do przeczyszczenia mechanizm magnetofonu,
    oraz potencjometry), podszykować i opylić czterocyfrowo. Nie macie może
    wrażenia, że jakbym to zręcznie oporządził, to znaleźli by się tacy, co by
    łyknęli i wszystkim by wokół truli, o niesamowitej głębi, soczystym basie,
    aksamitnym dźwięku, klarownej górze... itd...? :) Bo sama sugestia, że się
    błyszczy, jak psu jajca, to pewnie top-end jakiś :) Zastanawiam się, ilu
    takich konstruktorów wie, co to jest "dynaharmony" i w jakim celu się to
    stosuje... :)) (to naprawdę ładnie gra, ale nie w tym to wietrzę)

  • 44. Data: 2013-06-10 01:37:34
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-09 22:20, Anerys pisze:

    > napiszę. :) Może w środku jest instalacja ciekłego azotu, chłodząca
    > tranzystory GaAs-FET, coby szumów ująć? Jeszcze by tak eter radiowy
    > schłodzić i tor nadawczy także? :)

    Z ciekawości poszukałem i...
    Jakbyś zgadł - mieli model(e) z tymi tranzystorami.
    Dodatkowo 6-7 obwodowe strojenie i takie tam... :-)

    --
    rry

  • 45. Data: 2013-06-10 02:11:34
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "RR" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości poszukałem i...
    > Jakbyś zgadł - mieli model(e) z tymi tranzystorami.
    > Dodatkowo 6-7 obwodowe strojenie i takie tam... :-)

    Pfff... takie coś, to zdolniejszy elektronik amator "temi rencamy"
    sporządzi, jak zechce :)
    A same Ga-As - czyżby się tak kurewsko grzały, że krzem nie wystarcza? :)
    (do 200 stopni, a GaAs do 600, OIDP)
    Wiem, że GaAs-FETy krókofalowcy wykorzystywali we wzmacniaczach antenowych,
    do łaczności z bardzo słabymi sygnałami zdaje mi się, że przy EME, czy MS,
    nie pamiętam, jak chłodzenie, ale chyba zwykłe, zresztą schodzone w azocie
    by zamilkły raczej, to pręty lasera rubinowego (nie rubidowego, jak zegar)
    się chłodziło, jeśli nie przekłamał mnie ktoś, kto to mi opowiadał, lub nie
    przekłamała mnie RAM w komputerze białkowym. A może czytałem... kurde, nie
    pamiętam...
    Bardzo-m ciekaw, tak nawiązując do tego purtmestra 931, co temu radiu w
    środku siedzi, czy pośmiałbym się, czy popłakał z żalu nad stanem
    zastanym...?
    Także-m ciekaw, czy firma ta była by w stanie stworzyć przyrząd pomiarowy do
    pomierzenia tego? :)) :P

  • 46. Data: 2013-06-10 08:49:22
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 08.06.2013 16:29, > Niezależna rama wewnętrzna eliminować ma
    wpływ wibracji i umożliwia poprowadzenie każdego z obwodów najkrótszą
    możliwą drogą.

    pisze:
    > http://rtvagd.wp.pl/kat,1032039,title,S3000-audiofil
    ska-seria-Yamaha-na-125-rocznice-dzialalnosci,wid,15
    711534,wiadomosc.html

    > Treść mówi wszystko. Ja uważam, że o spolaryzowanej
    > kołowo-lewoskrętnie polaryzacji top-spinowej zapomnieli... :P

    Ja wiem, że przyjemnie jest się wyżywać na audiofilach (ja też czasami
    lubię), ale po odfiltrowaniu dziennikarskiej ignorancji w tym artykule
    jest faktycznie kilka porad dobrego konstruowania urządzeń audio:

    > Podstawowy projekt wzmacniacza mocy wykorzystuje zastrzeżoną przez
    Yamahę technologię zbalansowanego zasilania i toru sygnału

    Pewnie chodzi o zasilanie i tor sygnałowy symetryczne - po angielsku
    używa się terminologii balanced. Norma w sprzęcie profesjonalnym.

    > To skutkuje symetryczną pracą stopnia wyjściowego w trybie push-pull
    usuwa negatywny wpływ maleńkich wahań napięcia lub szumu uziemienia.

    I to prawda, bo wtedy mamy gratis tłumienie zakłóceń współbieżnych

    > Zastosowanie tranzystorów MOSFET o tej samej polaryzacji, zarówno w
    dodatniej, jak i ujemnej stronie zasilania, eliminuje zależność jakości
    dźwięku od różnicy w polaryzacji.

    Czyli na nasze, stopień mocy z jednego typu tranzystorów pozwala na
    poprawę symetrii. Kiedyś w dobrym sprzęcie w tym samym celu stosowało
    się parę NPN-PNP indywidualnie dobieraną.

    > Niezależna rama wewnętrzna eliminować ma wpływ wibracji i umożliwia
    > poprowadzenie każdego z obwodów najkrótszą możliwą drogą.

    Bełkot o znaczeniu: dobra konstrukcja mechaniczna

    > To rozwiązanie w połączeniu z ramą wewnętrzną, która jest całkowicie
    > pokryta miedzią, gwarantować ma niską impedancję i obniża wpływ
    > szumu

    Bełkot dziennikarski, w którym pewnie przetłumaczono "noise" na "szum",
    a miało być "zakłócenia".
    Pewnie miedziane chassis ma działanie ekranujące, a niska impedancja
    masy zwiększa odporność na zakłócenia.

    > Na podstawie badań jakości dźwięku grubość przedniego panelu,
    > wykonanego z niemagnetycznej aluminiowej płyty, ustalono na 7 mm,
    > górnego na 6 mm. To pomaga eliminować wibracje i niekorzystny wpływ
    > na sygnał audio.

    Nie rozumiem, o co chodzi z tymi badaniami grubości płyty czołowej i o
    jakie wibracje chodzi.

    > Umieszczenie cyfrowego obwodu i jego zasilania po lewej stronie oraz
    > analogowego obwodu wraz z zasilaniem po prawej, zapewnia symetryczną
    > strukturę z odseparowanymi sekcjami cyfrową i analogową.

    Część cyfrowa oddzielona od analogowej. I bardzo poprawnie.

    > W celu zredukowania oddziaływania upływu magnetycznego i wibracji
    > transformatory mocy osłonięte są obudową pokrytą miedzią.
    > Zminimalizowanie interferencji zapewniać ma czyste brzmienie.

    Ekranowane transformatory - nawet budżetowe sprzęty to mają. Oczywiście
    dziennikarz bełkocze.

    > W CD-S3000 sygnał z przetwornika C/A przesyłany jest poprzez
    > jednostopniową konfigurację przetwornika prądowo-napięciowego, opartą
    > na elementach dyskretnych. Ta jednostopniowa konfiguracja z wysokim
    > współczynnikiem narastania sygnału mocno obniża stratę sygnału audio
    > w porównaniu z wielostopniową konfiguracją obwodu.

    Czyli pewnie jednobitowy demodulator sigma-delta. Pewna ciekawostka, że
    na elementach dyskretnych, ale to w sumie prosty układ.

    Summa summarum ja tam audiofilskiego nadęcia nie widzę, jedynie
    tech-dziennikarski bełkot, który nie rozumie co tłumaczy.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 47. Data: 2013-06-10 12:27:32
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Smolnik" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ja wiem, że przyjemnie jest się wyżywać na audiofilach (ja też czasami
    > lubię), ale po odfiltrowaniu dziennikarskiej ignorancji w tym artykule
    > jest faktycznie kilka porad dobrego konstruowania urządzeń audio:

    My się wyżywamy nie nad miłośnikami dobrego brzmienia (należy ich jednak
    odróżnić od "chorujących na audiofilię", co traktuje się jako formę
    zboczenia, niekoniecznie seksualnego). My się wyżywamy i wyżywać będziemy
    nad czymś, co w skrócie nazwać możemy "snobizm", przerost formy nad treścią,
    gdzie temat jakości zależy głównie od tego jak drogi jest sprzęt (nadal
    jestem niezmiernie ciekaw, co warunkuje kosmicznie absurdalną cenę takiego
    tworu, jak Burmester 931) i akcesoria, oraz od np. stopnia pozłocenia bitów
    sygnału. Gdzie gotów jestem założyć się, ze dany sprzęt, wzięty na porządny
    pomiar, polegnie z kretesem, przy sprzętach, których produkcja nakierowana
    jest rzeczywiście na brzmienie, jakość... Jak w Discovery pokazywali
    produkcję Bang&Olufsen, to nie ukrywam, podśmiechiwałem się troche po
    cichu... (a nawet nie potrafią strony po polsku zrobić, beeee)

    > Yamahę technologię zbalansowanego zasilania i toru sygnału
    >
    > Pewnie chodzi o zasilanie i tor sygnałowy symetryczne - po angielsku
    > używa się terminologii balanced. Norma w sprzęcie profesjonalnym.

    W telekomunikacji temat aż nadto powszechny. Analogowe tory audio zawsze
    były symetryczne, tak samo łącza telekomunikacyjne. Przez 6 lat pracwałem w
    miejscu, gdzie powiedzmy, jednym ruchem ręki mogłem wyciąć TV i łączność na
    duzym obszarze kraju. Tory do emisji TV, oczywiście symetryczne, musiały
    spełniać warunek zakłóceń na poziomie nie wyższym, niż -80dB. Różnica to +-
    taka, jak między hałasem śródmiejskiej ulicy w szczycie, a cichym szeptem
    osoby stojącej 5 metrów dalej.

    > usuwa negatywny wpływ maleńkich wahań napięcia lub szumu uziemienia.
    >
    > I to prawda, bo wtedy mamy gratis tłumienie zakłóceń współbieżnych

    Pod warunkiem identycznych dynamicznych, a nie tylko statycznych (ich
    oczywiście także) parametrów obu elementów wykonawczych i ich otoczki.

    > dodatniej, jak i ujemnej stronie zasilania, eliminuje zależność jakości
    > dźwięku od różnicy w polaryzacji.

    Ogranicza. Warunek - j.w. Jeszcze nie spotkałem absolutnie identycznych
    elementów wykonawczych, a i o otoczce nie zapominajmy. Ergo - wydaje mi się,
    że porządny projekt i wykonanie dadzą lepszy rezultat, niż kombinowanie na
    siłę z symetryzacją.

    > Czyli na nasze, stopień mocy z jednego typu tranzystorów pozwala na
    > poprawę symetrii. Kiedyś w dobrym sprzęcie w tym samym celu stosowało
    > się parę NPN-PNP indywidualnie dobieraną.

    Głęboka klasa A w najbardziej liniowej części obu charakterystyk? Klasa B,
    czy AB? Bo jednak chyba przynajmniej przez część okresu jeden z tranzystorów
    załapuje się na nieliniowość w charakterystyce...? Nic za darmo...

    > Bełkot o znaczeniu: dobra konstrukcja mechaniczna

    Wolałbym opis bez bełkotu.

    > Bełkot dziennikarski, w którym pewnie przetłumaczono "noise" na "szum",
    > a miało być "zakłócenia".
    > Pewnie miedziane chassis ma działanie ekranujące, a niska impedancja
    > masy zwiększa odporność na zakłócenia.

    Szkoda energii na domysły. Wymyślili, bełkoczą, a nam pozostaje
    znienawidzone kombinowanie, "co poeta miał na myśli" :P A jak już ekranować,
    to chyba raczej bizmutem :)

    > Nie rozumiem, o co chodzi z tymi badaniami grubości płyty czołowej i o
    > jakie wibracje chodzi.

    Pewnie o zjawisko mikrofonowania. Udało mi się uzyskać je w układach czysto
    półprzewodnikowych. I to niekiedy na dość pokaźnym poziomie. Sprzężenie
    mechaniczne między głośnikami i konstrukcją w takim przypadku może zmienić
    dźwięk.

    > Część cyfrowa oddzielona od analogowej. I bardzo poprawnie.

    Co nie znaczy, że eliminuje to wpływ jednej na drugą. Tego przecież nigdy do
    konca nie rozdzielisz.

    > Ekranowane transformatory - nawet budżetowe sprzęty to mają. Oczywiście
    > dziennikarz bełkocze.

    Waląc pewnie konia przy okazji, pod fetysz, jakim jest np. nie zdjęcie
    babskiej cipki, ale drogiego urządzenia audio...

    > Czyli pewnie jednobitowy demodulator sigma-delta. Pewna ciekawostka, że
    > na elementach dyskretnych, ale to w sumie prosty układ.

    I wcale nie nowość konstrukcyjna, czytałem o tym już w latach 80, że właśnie
    te droższe sprzęty były o to opierane.

    > Summa summarum ja tam audiofilskiego nadęcia nie widzę, jedynie
    > tech-dziennikarski bełkot, który nie rozumie co tłumaczy.

    Nawet jeśli, to "ci lepiej wiedzący" (ale nie do końca, o czym my wiemy, ale
    oni nie) zaraz pójdą na to, jakaż to fajna recenzja, jaki to superacki
    sprzęt musi być, "kópójęmy". Napędzając tym samym przerost formy nad
    treścią. Cóż... dziennikarze często robią krecią robotę, oddają niedźwiedzią
    przysługę...

  • 48. Data: 2013-06-10 14:05:31
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Jun 2013 16:29:55 +0200, Anerys <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > Treść mówi wszystko. Ja uważam, że o spolaryzowanej kołowo-lewoskrętnie
    > polaryzacji top-spinowej zapomnieli... :P

    Do końca nie wiem z czym masz problem. Faktycznie tekst to jest głównie
    marketingowy bełkot, ale zapewne sprzęt zacny (w odróżnieniu od wielu
    wynalazków audiovoodoo) i jakoś trzeba go sprzedać. A że nie jest to
    masówka robiona w milionach sztuk, to i marża (czyli cena) musi być spora
    i uzasadnienie trzeba jakieś wymyślić żeby ludziki kupiły taką yamahę a
    nie przysłowiowego jamnika na straganie. Podobnie dzieje się w wielu
    innych dziedzinach gospodarki. Bo czy taki wypasiony mercedes kosztujący
    pięć razy tyle co jakiś tam ford "jeździ pięć razy lepiej"? Raczej nie,
    ale jakoś znajdują się chętni żeby za niego tyle zapłacić (z różnych
    zresztą pobudek).

    RobertP.

  • 49. Data: 2013-06-10 19:44:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Ale mówimy o woltach a nie amperach :D

    Ależ to było 230V, o znacznej wydajności prądowej. :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html