  • 1. Data: 2013-06-07 20:09:33
    Temat: Jak otworzyć rozgałęźnik kablówkowy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    Monter UPC wymienił u mnie rozgałęźnik sygnału w mieszkaniu, bo stary,
    jak się okazało, padł i kanał zwrotny nie działał. Zostawił ten stary,
    ja chciałbym go otworzyć dla celów naukowych i nie mogę. Puszka wygląda
    jakby była zlutowana na krawędzi, tylko że nie mogę lutownicą tego
    roztopić (transformatorówką 75W). Czy to jest może zlutowane za pomocą
    aluminium?

  • 2. Data: 2013-06-07 22:39:19
    Temat: Re: Jak otworzyć rozgałęźnik kablówkowy
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-06-07 20:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    > jakby była zlutowana na krawędzi, tylko że nie mogę lutownicą tego
    > roztopić (transformatorówką 75W). Czy to jest może zlutowane za pomocą

    Powiem tak, zalutować wyżej wymieniona lutownicą się uda, rozlutować
    raczej nie.
    Proponuję ostry nóż monterski i potraktować jak konserwę, czasem
    dekielek jest zaprasowany/zapstrykniety, też tylko nóż.

    Włodek

  • 3. Data: 2013-06-07 22:54:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:51b244f7$0$1246$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Proponuję ostry nóż monterski i potraktować jak konserwę, czasem dekielek
    > jest zaprasowany/zapstrykniety, też tylko nóż.

    Za dawniejszych czasów kilka razy zdarzyło mi się rozlutować taką puszkę (o
    ile to jest to, co się zgadza z moim wyobrażeniem tego problemu) dużą
    tradycyjną lutownicą o mocy 100W. Gdzieś mi się taka zadziała, jest/była
    świetna, nie przepalała cyny, przez co ta nie ciągnęła się od razu jak kozi
    glut za grotem, nie zwęglała natychmiast topnika, a jak się precyzyjnie
    manewrowało, byłem w stanie wylutować nawet pamięć SMD na jakiejś starej
    płycie AT386... a może nie była SMD... ale i tak z powodzeniem robiłem SMD,
    trzeba tylko grot było odpowiednio przypiłować. Teraz jeśli, to muszę tak,
    jak napisałeś, ewentualnie, jak lutownica jest bardzo zagrzana, to
    przygrzeję i łatwiej jest to nożem otworzyć...

  • 4. Data: 2013-06-10 10:36:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> wrote:

> [...]
    > jakby była zlutowana na krawędzi, tylko że nie mogę lutownicą tego
    > roztopić (transformatorówką 75W). Czy to jest może zlutowane za pomocą

    Spróbuj palnikiem.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2013-06-11 10:26:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Jun 2013 08:36:22 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Spróbuj palnikiem.

    Dobrze rozlutowuje się duże gabaryty na rozgrzanej kuchence
    elektrycznej (nie indukcyjnej).
    Jeśli to jest tylko przylutowane i nie zawinięte na
    krawędzi to wystarczy potrzymac kilka sekund nad rozgrzana płytą -
    samo odpadnie.

    --
    Marek