    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: No i mamy Canona 550d
    Date: Sun, 14 Feb 2010 20:32:58 +0100

    On 2010-02-11 12:29, de Fresz wrote:
    > Nikt tu nie mówi o olimpiadzie, ot mecz piłki szmacianej z udziałem
    > dzieciaka, maraton rowerowy w którym startuje brat, czy focony
    > turystycznie rajd Barburki. Nic niespotykanego wśród najzwyklejszych
    > amatorów.

    Da się znaleźć zastosowanie dla tej funkcji, ale dla amatora nie jest ona
    jakoś szczególnie kluczowa, a większość ich kiedykolwiek nie użyje. Nie
    użyje tej funkcji nawet wielu bardziej zaawansowanych fotografów, gdyż po
    prostu będą robić zdjęcia innego typu lub w inny sposób. Mnie np to ani
    grzeje ani ziębi - seriami jakoś niezbyt chętnie trzaskam :) Dla mnie
    wobec tego przydatność szybkostrzelności zawiera się w innych funkcjach
    (braketing np.)

    > Bez przesady.

    Jeszcze bardziej gryzie wolna karta :)

    > Tymbardziej, że rejestracja wideo w 1080p@30fps też ma swoje wymagania.

    A ile ten canon może maksymalnie nagrywać?
    Bo z szybką kartą i sprawną kompresją może bufora starcza?

    > Dodajmy do tego fakt, że jest jeszcze 1000D oraz 500D na razie zostaje w
    > ofercie z obniżoną ceną. Burdello na kółkach.

    Dzięki temu mogą wyprzedać wszystko co mają i nie robić sobie zbytnich
    przerw :) Zresztą nigdy nie będzie idealnego przejścia, że poprzednie się
    skończy i dopiero przyjdzie nowe. W większości sklepów po prostu pozostają
    jeszcze stare modele.

    > 5Dmk2 - 2499, czyli ponad 800 ojro różnicy do topowego kropa. Sporo. U
    > nas teraz realna różnica to 2500 zł, czyli równowartość przyzwoitego
    > szkła. To jest odczuwalna różnica.

    Ale nie myślałem tylko o canonie :) Owszem wypaśne cropy oferują dzisiaj
    niezły zestaw cech, ale pełnoklatkowość to spory atut. Różnic pomiędzy
    najdroższymi cropami i najtańszą pełną klatką (a850) jest już bardzo
    skromna. Oczywiście akurat mi ten system jest na rękę :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564