  • 61. Data: 2011-09-22 20:51:30
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-22 22:31, dominik wrote:
    > Bo jest nowością.
    > NEX-3 z naleśnikiem był do kupienia za 999zł od ręki w każdym sklepie.
    > Samo body bez problemów do dostania za 600zł. To jest realny koszt wejścia
    > w system.

    System bez wizjera. Przykro mi, ale sobie tego nie wyobrażam. Być może
    kiedyś body z EVF będzie kosztowało 1000 zł. Wtedy spoko. A co jeśli na
    dłuższy okres oferta pozostanie jak dziś? Sony może stwierdzić, że w
    tanich korpusach wizjer jest niepotrzebny (tak jak Nikon kiedyś zrobił z
    silnikiem). Dla mnie $1000 za puszkę to trochę zbyt wiele. Dla ambitnego
    amatora z krajów, które decydują o cenach elektroniki, jest to
    racjonalna kwota.
    Zresztą z punktu widzenia spójności oferty Sony raczej nie będzie
    chciało sprzedawać NEX-7 taniej niż A55+18-55 ($800).

    pozdrawiam,
    PK

  • 62. Data: 2011-09-22 21:03:26
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:

    > Nie, to 2,4Mpix,
    > dpreview powiedział tak:
    > "2.4M dot OLED unit is the highest resolution yet seen in a stills camera"

    W którym miejscu masz podane, że ten Nikon (a o nim jest ta dyskusja a
    nie o NEX7;)) ma taki EVF? Jakoś wszędzie piszą o 1,44 mln pikseli czyli
    800x600 *3.

    --
    marcin

  • 63. Data: 2011-09-22 21:37:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-22 19:05:16 +0000, Kosu <6...@e...pl> said:

    > Czyli efekt
    > dokładnie jak dziś, tylko bez mechaniki i drgań.

    I w bonusie syfy na płytce.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2011-09-22 23:03:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-22 13:37, VSS pisze:
    > w wszyscy się śmiali z sony

    Nie wszyscy. Nadal twierdzę, że to najlepszy system bez lustra z jednym
    zastrzeżeniem - nie ma co przykręcić :)

    --
    pozdrawia Adam
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../

  • 65. Data: 2011-09-22 23:31:55
    Od: mt <t...@i...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Nie wszyscy. Nadal twierdzę, że to najlepszy system bez lustra z jednym
    > zastrzeżeniem - nie ma co przykręcić :)

    Z systemowych to faktycznie słabo, ale kilka stałek od Voigtlandera by
    się znalazło, z nowym NEX-em z wizjerem i wspomaganiem ostrzenia
    ręcznego to pewnie nawet całkiem przyjemnie by sie pracowało :)

    --
    marcin

  • 66. Data: 2011-09-23 08:24:15
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-22 23:37, JA wrote:
    > I w bonusie syfy na płytce.

    Wierzysz, że za 10 lat ekrany i elektronika zastąpią układy optyczne.
    Czemu zatem wątpisz, że da się zrobić przezroczystą powierzchnię, do
    której nie przylegałby tłuszcz? Takie powierzchnie (choć być może tylko
    barwne) istnieją już dziś.

    pozdrawiam,
    PK

  • 67. Data: 2011-09-23 09:02:43
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 22.09.2011 19:06, Marek Wyszomirski wrote:

    > Ale efektywność jego wykorzystania rośnie. 10 lat temu ISO800 było
    > bardzo wysoką czułością.
    > Pytanie, gdzie leżą granice fizyczne które ograniczą możliwiości
    > dalszego podnoszenia czułości...

    Ale podnoszenie czułości to jedno, a rozdzielczość to drugie. Fala nie
    pada na nieskończenie mały punkt, tylko na niewielki krążek, z tym, że
    ten krążek robi się już relatywnie duży w stosunku do wielkości
    pojedynczej komórki światłoczułej. Więcej szczegółów ze zdjęcia nie
    wyciśniesz niż pozwala na to fizyka, a marketingowcy upychając 16Mpix w
    telefonie komórkowym starają się to wmówić.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 68. Data: 2011-09-23 09:31:15
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-23 11:02, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > wyciśniesz niż pozwala na to fizyka, a marketingowcy upychając 16Mpix w
    > telefonie komórkowym starają się to wmówić.

    To nie ulega wątpliwości - ale znów - jak daleko mamy do granic
    fizycznych i czy ich istnienie faktycznie nam przeszkadza. Mi np. 16Mpix
    nie jest do niczego potrzebne - wolę dobrze działające (z małymi szumami
    i dobrą dynamiką) 10Mpix. I... może być tak, że w pewnym momencie okaże
    się, ze do spełnienia tych warunków nie jest potrzebna matryca wielkości
    APSC.
    Co więcej - czasem bywa i tak, ze coś, co uważaliśmy za nieprzekraczalne
    ograniczenie fizyczne wcale takim ograniczeniem nie jest. Pamiętam czasy
    (sprzed ok. 20 lat) gdy twierdzono, że po linii telefonicznej nie da się
    przesyłać sygnału cyfrowego szybciej niż z prędkością 9600 bitów/s gdyż
    ograniczenia fizyczne nie pozwalają. Niedługo później okazało się, ze
    można 14400bps, a obecnie o ile wiem w wielu miejscach całkiem szybki
    Internet po liniach telefonicznych śmiga - i nie mam na myśli łącz
    światłowodowych...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 69. Data: 2011-09-23 09:37:41
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.09.2011 11:31, Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > można 14400bps, a obecnie o ile wiem w wielu miejscach całkiem szybki
    > Internet po liniach telefonicznych śmiga - i nie mam na myśli łącz

    http://www.optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_
    megapikselami.html

    Dobry tekst o rozdzielczościach.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 70. Data: 2011-09-23 14:21:17
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-23 11:37, b...@n...pl pisze:

    > http://www.optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_
    megapikselami.html

    > Dobry tekst o rozdzielczościach.

    Znam ten tekst i z ograniczeniami wynikającymi z dyfrakcji światła się
    zgadzam, choć wyciągane wnioski (mam na myśli głównie zakładanie
    maksymalnej rozdzielczości obiektywu na poziomie kilkunastu mikrometrów)
    są zbyt pesymistyczne. W przypadku obiektywu o małym polu krycia dużo
    łatwiej jest skonstruować obiektyw o dużej jasności i małych
    aberracjach, co więcej - większa niż przy dużych matrycach głębia
    ostrości powoduje, ze zwykle pracuje się przy małych liczbach przysłony.
    Sugerowana w artykule rozdzielczość na poziomie 13 mikrometrów odpowiada
    limitowi dyfrakcyjnemu dla przysłony ok. 8-11 - które to przysłony
    odpowiadają w przypadku aparatów kompaktowych maksymalnemu przymknieciu
    obiektywu, a często wręcz są w nich nieosiągalne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)