  • 21. Data: 2012-04-26 20:14:54
    Temat: Re: Nikon idzie ostro w FF
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    On 26 Kwi, 19:24, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Jak sama fotografia.
    > Kiedyś trzeba było rzeczywiście wiele umieć. Mało tego trzeba było
    > poświęcić czas, konkretne miejsce w domu i pieniądze całkiem nie małe,
    > żeby pochwalić się zdjęciami (w Polsce, w innych krajach było łatwiej).
    > A teraz? Każdy ma komputer, albo tableta, aparat w telefonie. Nic nie
    > trzeba ekstra wydawać budować poświęcać.

    Przyglądam się dyskusjom na temat fotografii od lat i wciąż ten sprzęt
    i sprzęt. Niech w końcu szlag trafi tą technologie, niech już będzie
    tak prosta i zajebista i niech wszyscy skumają, że jest bez znaczenia.

  • 22. Data: 2012-04-26 20:23:49
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, April 26, 2012 1:09:41 PM UTC-4, JA wrote:

    > Ci klienci, którzy żyją z posiadania aparatu kupują to co im posuje i
    > tyle. A cała reszta ma w najgłębszej czarnej dziurze swojego odbytu
    > kolejnego wymiatacza.

    Swiete slowa.
    Amen.

    Slon

  • 23. Data: 2012-04-26 20:29:50
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, April 26, 2012 1:42:59 PM UTC-4, dominik wrote:

    > Było by fajnie, bo wciąż nie ma entry level FF DSLR, a realnie wybór
    > takiego byłby ciekawy dla wielu osób. Niech więc nikon robi, im tańsze to
    > tym lepiej, bo nie każdy potrzebuje aż A900, 5DIII lub D800.

    Antykow jest wiecej niz tylko sam A900 i niektore z nich sa juz bardzo tanie - tansze
    nawet od wielu nowych ogryzkow 1.5 i 1.6 a nawet mniejszych.

    Slon

  • 24. Data: 2012-04-26 22:10:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 20:11:59 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > No ale komu akurat potrzeba pikseli? To jest dziś parametr prawie
    > wyłącznie marketingowy.

    Mi. Zdjęcie robię dla całości, ale potem oglądając na komputerze lubię
    sobie czasami powiększyć zdjęcie na max żeby zobaczyć jakieś detale (to
    samo Ania - pierwsze o co zapytała jak jej zainstalowałem picassę to jak
    powiększyć zdjęcie bo chce zobaczyć jakiś fragment). Wiadomo że bardziej
    ambitnie fotografuję to co chcę mieć na zdjęciu i widać to co widać, ale na
    wycieczkach czy rodzinne to robię ogólne a szczegóły i detale to właśnie z
    powiększeń.

    No i jak mi się nie chce zmieniać obiektywu na dłuższy to robię szerzej i
    potem wycinam. Także niech już sobie będzie więcej - zastosowanie zawsze
    się znajdzie ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 25. Data: 2012-04-26 22:36:39
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-26 18:11:59 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > No ale komu akurat potrzeba pikseli? To jest dziś parametr prawie
    > wyłącznie marketingowy.

    Henry dobrze napisał, jak może być więcej, czemu nie może być więcej?
    A z drugiej stony odpisywałem Mariuszowi nt. postępu i jego szybkości.
    6 a 24 MPx to realny i zauważalny wzrost. Sam składałeś fototapety z
    wielu kłapnięć 6MPx. Teraz by to było wiele/4
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2012-04-26 22:39:20
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-26 18:14:54 +0000, marek augustynski
    <m...@g...com> said:

    > Niech w końcu szlag trafi tą technologie, niech już będ
    > zie
    > tak prosta i zajebista i niech wszyscy skumają, że jest bez znaczenia.

    Nic takiego nigdy nie nastąpi. Fotografia jest medium technicznym i
    tyle. I im bardziej się technicyzuje i im bardziej ułatwia, tym gorzej
    dla niej.

  • 27. Data: 2012-04-26 22:41:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-26 17:42:59 +0000, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Było by fajnie, bo wciąż nie ma entry level FF DSLR, a realnie wybór
    > takiego byłby ciekawy dla wielu osób. Niech więc nikon robi, im tańsze to
    > tym lepiej, bo nie każdy potrzebuje aż A900, 5DIII lub D800.

    I po co Ci to?

  • 28. Data: 2012-04-26 22:50:22
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-04-26 22:41, JA wrote:
    > I po co Ci to?

    Mam nadzieję na coś taniego, małego i lekkiego z pełną klatą.
    Da się.
    Fajnie jak by było evilem.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 29. Data: 2012-04-27 00:41:48
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Nic takiego nigdy nie nastąpi. Fotografia jest medium technicznym i
    > tyle. I im bardziej się technicyzuje i im bardziej ułatwia, tym gorzej
    > dla niej.

    Mam poczucie, że to utrudnia i nawet oceniam pozytywnie. Jeśli wszyscy
    fotografują, mając dostęp do świetnego sprzętu, tym większe wyzwanie.

  • 30. Data: 2012-04-27 01:34:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1u9p8lpayqs5u$.dlg@lepper.institute.com>,
    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > I nawet jak ktoś będzie na tyle zdesperowany, że już jakoś to skonfiguruje,
    > wejdze na grupę a tam co? Same Zygmusie, Pszemole, Enuele, ziutki z apd i
    > tym podobni.
    No i W. Godel, znany aplozerca... znaczy apple antyfanboj. Ja wiem ze to
    religia taka jak kazda inna, ale WG jest wyjatkowo agresywny.
    --
    TA