  • 1. Data: 2012-04-26 07:37:02
    Temat: Podobne do Sony Nex 5 - co kupić?
    Od: swirek <s...@g...com>

    Dzień Dobry,
    W sumie to jestem całkowicie świeży w temacie, dlatego proszę na
    wstępie o odrobinę wyrozumiałości.
    Sprawa wygląda tak, że jako prezent dla kobiety chciałbym kupić aparat
    cyfrowy. Tak dla spełnienia jej marzenia.
    Budget w sumie dość wysoki - może to być nawet ponad 2tyś. zł,
    oczywiście niekoniecznie.
    Co do parametrów jakie mają znaczenie.
    Punktem odniesienia jest aparat Sony Nex 3 - miałem okazję obserwować
    taki u znajomych i jego funkcjonalność zdaje się odpowiadać potrzebom.
    Co ma znaczenie?;
    -w miarę kompaktowy rozmiar,
    -w miarę prosta obsługa; to jest kolejny krok po "idiot kamerze" :-)
    -szybkość wykonywania zdjęcia; często obiektem fotografowanym jest
    nasza mała córeczka w ruchu, :-)
    -zdjęcia seryjne,
    -możliwość zmiany obiektywów,
    -stabilizacja obrazu,
    -dobra jakość zdjęć, możliwość robienia dużych odbitek; może nie
    fototapeta na całą ścianę ale jestem sobie w stanie wyobrazić formaty
    typu 0,5 x 1m lub 1m x 2m
    -dostępność obiektywów i innych akcesoriów; są różne rodzaje mocowań
    itp, fajnie by było, kiedy kupione akcesoria pasowały by po zmianie
    samego body na inny.

    Jakie aparaty w podobnym przedziale cenowym do Nex5 brać pod uwagę?

    Byłem wczoraj w kilku sklepach(południowe okolice Warszawy; Saturn,
    Euro AGD, Foto Jocker i cośtam jeszcze) ale jest tego bardzo dużo i
    nie wiem czemu poza Sony Nex się przygladać.

  • 2. Data: 2012-04-26 12:55:16
    Temat: Re: Podobne do Sony Nex 5 - co kupić?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "swirek" <s...@g...com> wrote:

    > Punktem odniesienia jest aparat Sony Nex 3 - miałem okazję obserwować
    > taki u znajomych i jego funkcjonalność zdaje się odpowiadać potrzebom.

    W takim razie szukasz EVIL-a bez EV- (wizjera), czyli inaczej MLIL-a
    (Mirrorless Interchangeable Lens :)) (co moim zdaniem wyklucza poważne
    fotografowanie reporterskie, np. dzieci, ale to tylko moja opinia...).

    Tu masz szeroki wybór (nie wszystko musi być na naszych półkach):
    http://www.dpreview.com/products/search/cameras#crit
    erias=SpecsCoreParams&includeDiscontinued=No&sort=ne
    westFirst&view=list&page=1&paramSpecsCoreParamsBodyT
    ype=Rangefinder%2CMirrorless
    Funkcjonalne kopie tego Sony ma co najmniej Samsung, Panasonic
    i Olympus (plus jedna paskuda K-01 od Pentaksa :) , ale jeśli z tymi
    znajomymi masz na tyle bliski kontakt, żeby czasem pożyczać sobie lub
    sprawdzać przed własnym zakupem obiektywy/akcesoria, albo na koniec
    przygody z foto sprzedać/podarować cały ten bałagan jedni drugim, to
    w sumie wybór sam się narzuca.
    Jeszcze większe miniaturki ma Nikon 1 i chyba już nieporozumienie
    Pentax Q.

    Co do jakości zdjęć, zwłaszcza w słabszym, domowym świetle, to liczy
    się praktycznie wyłącznie powierzchnia matrycy, co oznacza kolejność:

    1. Sony i Pentax K
    3. Samsung
    4. Panasonic i Olympus.
    6. Nikon
    7. Pentax Q

    I tyle na szybko.

    Pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-05-02 07:44:10
    Od: swirek <s...@g...com>

    >     Co do jakości zdjęć, zwłaszcza w słabszym, domowym świetle, to liczy
    > się praktycznie wyłącznie powierzchnia matrycy, co oznacza kolejność:

> [...]
    Dziękuje bardzo za informację, aparat zakupiony; Nex5 z jednym
    obiektywem.
    Uczymy się teraz jego możliwości i obsługi. :-)

  • 4. Data: 2012-05-02 07:45:07
    Od: swirek <s...@g...com>

  • 5. Data: 2012-05-02 07:45:34
    Od: swirek <s...@g...com>

  • 6. Data: 2012-05-02 08:06:19
    Od: swirek <s...@g...com>

  • 7. Data: 2012-05-02 18:00:13
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "swirek" <s...@g...com> wrote:

    > Co do jakości zdjęć, zwłaszcza w słabszym, domowym świetle, to liczy
    > się praktycznie wyłącznie powierzchnia matrycy, co oznacza kolejność:

> [...]
    [...]

    To się nazywa stokrotnie dziękować... ;-)

    [mr.]