  • 31. Data: 2012-04-27 10:13:28
    Temat: Re: Nikon idzie ostro w FF
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 22:36, JA pisze:
    > Henry dobrze napisał, jak może być więcej, czemu nie może być więcej?
    > A z drugiej stony odpisywałem Mariuszowi nt. postępu i jego szybkości. 6
    > a 24 MPx to realny i zauważalny wzrost. Sam składałeś fototapety z wielu
    > kłapnięć 6MPx. Teraz by to było wiele/4

    Ilu składa fototapety? Nawet w powiększanie na ekranie fragmentów
    niewielu się bawi.
    Piksele w znakomitej większości nie są nikomu potrzebne, a jako silna
    cecha marketingowa jest dozowana małymi krokami. Oczywiście nie tylko
    marketing tym rządzi, dynamika np. nie ma żadnej mocy przetargowej, a
    jednak także rośnie - znaczy, że ktoś (inżynierowie, nie księgowi) tam
    chce też po prostu jakości.

    --
    pozdrawia Adam
    /jak wyjaśnić słowo ''deficyt''? - więc wyobraźmy sobie słowo

  • 32. Data: 2012-04-27 10:14:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 20:14, marek augustynski pisze:
    > Przyglądam się dyskusjom na temat fotografii od lat i wciąż ten sprzęt
    > i sprzęt. Niech w końcu szlag trafi tą technologie, niech już będzie
    > tak prosta i zajebista i niech wszyscy skumają, że jest bez znaczenia.

    Bo to nie fotografia, to aparatologia. O fotografii mówi się znacznie,
    znacznie rzadziej i raczej nie tu (właściwie chyba nigdzie)
    :)

    --
    pozdrawia Adam
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 33. Data: 2012-04-27 10:19:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > O fotografii mówi się znacznie, znacznie rzadziej i raczej nie tu
    > (właściwie chyba nigdzie)
    > :)

    I słusznie bo fotografię się ogląda a nie ględzi o niej.

    --
    Pozdr.

  • 34. Data: 2012-04-27 11:19:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-04-26 16:45:21 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Pisząc o rewolucji miałem na myśli zauważalne zmiany na rynku
    > fotograficznym, czyli skutkujące konkretnymi decyzjami zakupowymi
    > klientów - co najmniej setek tysięcy.

    Jakoś Canon czy Nikon nie płaczą z powodu braku tych setek tysięcy osób
    co jakiś czas zmieniających aparat na nowszy. To że Ty do nich nie
    należysz - nie sądzę aby jakoś dramatycznie wpłynęło na stabilność
    finansową tych firm ;-)

    > O, ale właśnie: dorzucam faktyczny przełom, jakim był aparat w prawie
    > każdym telefonie... My tego nie docenimy, ale dla rynku była to
    > znacząca zmiana (która np. wymusiła nowe podejście do konstruowania
    > kompaktów).

    A dupa tam. Aparaty w telefonach musiały najpierw przejść długą i krętą
    drogę, aby jakość zdjęć jaką dają zadowoliła masowego klienta. Wg
    Twoich kryteriów tu też odbyła się ewolucja. Doskonale pamiętam
    koszmarne chowno, jakie dawał mój pierwszy telefon z aparatem, SE T610
    się nazywał, gdzieś koło 2003/04 r. Znośne zdjęcia zaczęły robić
    dopiero telefony z okolic 2008/09 r. i nowsze.

    de Fresz

  • 35. Data: 2012-04-27 17:36:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-26 20:50:22 +0000, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Mam nadzieję na coś taniego, małego i lekkiego z pełną klatą.
    > Da się.
    > Fajnie jak by było evilem.

    Na co masz nadzieję, napisałeś wcześniej i potrafię to zrozumieć.
    Ty mi powiedz Po Co Ci to?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2012-04-27 17:40:39
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-27 08:13:28 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    > marketing tym rządzi, dynamika np. nie ma żadnej mocy przetargowej, a
    > jednak także rośnie - znaczy, że ktoś (inżynierowie, nie księgowi) tam

    Nie w tym rzecz. Nie zrozumiałeś co pisałem.
    O podwojeniu mocy co 18 m-cy. Cokolwiek to znaczy. Ale na pewno znaczy
    także wzrost rozdzielczości, dynamiki, spadek szumów. Rozdzielczość
    najłatwiej pokazać, jak sam zauważyłeś.
    Inaczej. Ile upłynęło czasu między 6 a 12 EV dynamiki?

  • 37. Data: 2012-04-27 17:57:30
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 27 Apr 2012 17:40:39 +0200, JA napisał(a):

    [...]
> [...]
    > najłatwiej pokazać, jak sam zauważyłeś.
    > Inaczej. Ile upłynęło czasu między 6 a 12 EV dynamiki?

    Ejże! Ależ podwojenie to 6 -> 7 EV. :)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 38. Data: 2012-04-27 23:14:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-27 17:40, JA pisze:
    > Nie w tym rzecz. Nie zrozumiałeś co pisałem.
    > O podwojeniu mocy co 18 m-cy.

    Mocy, nie pasma przenoszenia, gęstości upakowania, odstępu od szumu itd.
    Nie policzysz jak nie ma czego, nawet chmurą gógla :)

    > Inaczej. Ile upłynęło czasu między 6 a 12 EV dynamiki?

    A ile upłynie do 24EV? :)
    Stawiam, że nieskończenie wiele. Chyba, że użyjemy otworka do robienia
    zdjęć w próżni :)

    --
    pozdrawia Adam
    /dawno nie czytałem niczego dobrego, chyba muszę coś napisać.../

  • 39. Data: 2012-04-27 23:24:00
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, April 27, 2012 5:14:45 PM UTC-4, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    >
    > A ile upłynie do 24EV? :)
    > Stawiam, że nieskończenie wiele. Chyba, że użyjemy otworka do robienia

    Twojego otworka z cierniem.
    Poznasz glupiego po usmiechu jego.

    Slon

  • 40. Data: 2012-04-28 00:12:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-27 23:24, Slon pisze:

    > Twojego otworka z cierniem.
    > Poznasz glupiego po usmiechu jego.

    Głąb i tak nic nie zrozumie, ale może inni mają wątpliwości - żadne
    szkło nie da czystej transmisji 24ev, a i rozproszenie w powietrzu
    gdzieś tam w tych okolicach da znać.
    To właśnie fotografia otworkowa umożliwia osiąganie ekstremalnej
    dynamiki w hdr (a także jest wolna od dystorsji). Niestety, lipa z
    ostrością (choć obraz z otworka w Greenwich wielkości ponad metra
    kwadratowego wcale nieźle wygląda - polecam zobaczyć przy okazji.

    --
    pozdrawia Adam
    /być dziś trendy to nie być trendy dlatego mój dentysta jest szczerbaty/