  • 11. Data: 2012-04-26 18:02:33
    Temat: Re: Nikon idzie ostro w FF
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 17:33, Mariusz [mr.] pisze:
    > Potrzebne zmiany charakteryzuje to, że gdy już są, to wszystkim, ale
    > to absolutnie wszystkim wydają się oczywiste i że po prostu dziecinnym
    > zadaniem było ich wprowadzenie.
    >
    > Ale tak to wygląda dopiero po ich wprowadzeniu... ;-)

    No ale przed poprzednimi zmianami wiedziałem czego chcę: rozdzielczości,
    dynamiki i możliwości maksymalnego wpływania na proces konwersji. Plus
    rzeczy bardziej... ogólne - niezawodność, szybkość, wygoda. To właściwie
    już jest i teraz jakby nie mam pomysłu :)

    > BTW: Wracając do rynkowego przełomu, jakim były aparaty w
    > telefonach: wczoraj byłem w Krakowie i liczba osób chodzących z rękami
    > wyciągniętymi przed sobą gdzieniegdzie była porażająca (w sumie niezły
    > temat do zdjęć... :)) - portrety sylwetkowe pod światło, a jako
    > podkład muzyczny proponuję The Cranberries - "Zombie". :)))

    Taki odruch, pstryk i tyle. Często nawet nie popatrzą, czasem wrzucą
    gdzieś, ale to nic nie zmienia :)
    Przychodzi chwila, zdjęcia wietrzeją ze znikających dysków, serwisów czy
    gdzie tam... i od początku.

    > Ja! Ja! Ja wiem! ;-) Konkretnie wiem, czego potrzebuję, no i
    > wciąż czekam...

    Ja też wiem - chcę, żeby całe menu można było sobie napisać samemu.
    Poniekąd da się tak w części canonów (złamanych). Tylko to nie jest
    problem techniczny, a ''bo tak''.

    > BTW: Samsung dorzucił do swojego NX-a obrotowy ekran i tym samym
    > dogonił (przeskoczył?) funkcjonalnie Panasonika G'n' (tylko wciąż ma
    > kiepską matrycę [ale to z nadwyżką nadrabia rozmiarem] i wszędzie wciska
    > OLED-y [ale może te dzisiejsze to i 10 lat wytrzymają?]).

    Tylko zooma jednego dobrego ten Samsung nie ma. Zresztą... panas z
    olkiem też - ale można na bidę użyć 4/3.
    W ogóle to akurat stoi na głowie - mamy trzy (jeden podwójny) sensowne
    systemy bezlusterkowców, a ani jednego dobrego zooma.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię palić ogniska w lesie, szczególnie podczas suszy.../

  • 12. Data: 2012-04-26 18:16:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 18:01:08 +0200, Robert napisał(a):

    > Usenet idzie - niestety - w odstawkę. Kończy się pewna "era" ;-)

    Jak ma nie iść, skoro na mobilne systemy klientów nntp jak na lekarstwo?
    Na androida trzy i wszystkie trzy do dupy. Na iOS jeden - taki sobie. Na WP
    ZTCW żadnego. Na Symbiana - żadnego.
    A ludzie używają coraz bardziej mobilnie.
    I nawet jak ktoś będzie na tyle zdesperowany, że już jakoś to skonfiguruje,
    wejdze na grupę a tam co? Same Zygmusie, Pszemole, Enuele, ziutki z apd i
    tym podobni. Wśród nich z rzadka tylko jakaś merytoryczna dyskusja. I dla
    tego warto taki trud ponosić?

    Na forach można mieć przecudne animowane stopki w podpisie, na fejsa można
    słit-focie wrzucać no i od fejsa jest aplikacja na kazdy system. Zły
    pieniądz wypiera dobry pieniądz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2012-04-26 18:30:51
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    > można
    > słit-focie wrzucać no i od fejsa jest aplikacja na kazdy system. Zły

    No bez przesady. Co w nim takieg zlego?
    No chyba, ze to ze WSZYSCY tam moga i potrafia. Pozbawinie mitycznej,
    magicznej otoczki elitarnosci ;-)

    T.

  • 14. Data: 2012-04-26 18:34:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 18:30:51 +0200, Thomas napisał(a):

    > No bez przesady. Co w nim takieg zlego?
    > No chyba, ze to ze WSZYSCY tam moga i potrafia. Pozbawinie mitycznej,
    > magicznej otoczki elitarnosci ;-)

    W sumie to też. Konfiguracja czytnika news była fajnym testem na
    elementarną inteligencję. Choć z drugiej strony niezbyt skutecznym, skoro w
    usenecie grasuje taka Animka na ten przykład.

  • 15. Data: 2012-04-26 19:04:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Waldek Godel:

    > Nikon will position the D600 as an "entry level" full frame camera, so
    > price wise it should be a lot cheaper than the D800, which currently costs
    > around $3,000. The D600 is said to have dual SD card slots, an Auto DX crop
    > mode, an in-camera RAW editor, and possibly GPS integration.

    Raczej zastąpi D700 i będzie kosztował tyle samo, czyli jakieś 2500 USD na
    starcie.

    > Nikon also recently introduced the D3200, a budget DSLR with a 24.2
    > megapixel sensor, 1080p video recording, and the ability to remotely
    > control the camera with smartphones, provided you have the optional
    > wireless add-on.

    I ten budget DSLR kosztuje o połowę więcej, niż poprzedni model D3100.

  • 16. Data: 2012-04-26 19:09:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-26 13:30:33 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Drobne kroczki, nic więcej... Ja myślę, że klienci czekają już na
    > nowego "wymiatacza", tylko producenci nie chcą mnie słuchać... :))

    Ci klienci, którzy żyją z posiadania aparatu kupują to co im posuje i
    tyle. A cała reszta ma w najgłębszej czarnej dziurze swojego odbytu
    kolejnego wymiatacza.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-04-26 19:16:56
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-26 14:00:18 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > A gdyby jeszcze wrócić do rozważań (dziś to brzmi szokująco, wiem),
    > że postęp w krzemowych matrycach światłoczułych będzie zbliżony do 30
    > lat rozwoju procesorów - podwojenie mocy co 18 miesięcy... :))

    Ile czasu upłynęło od pojawienia się 6MPx, do realnego podwojenia, czyli 24MPx?

  • 18. Data: 2012-04-26 19:24:03
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-26 16:30:51 +0000, "Thomas" <a...@b...pl> said:

    > Pozbawinie mitycznej, magicznej otoczki elitarnosci ;-)

    Jak sama fotografia.
    Kiedyś trzeba było rzeczywiście wiele umieć. Mało tego trzeba było
    poświęcić czas, konkretne miejsce w domu i pieniądze całkiem nie małe,
    żeby pochwalić się zdjęciami (w Polsce, w innych krajach było łatwiej).
    A teraz? Każdy ma komputer, albo tableta, aparat w telefonie. Nic nie
    trzeba ekstra wydawać budować poświęcać.

  • 19. Data: 2012-04-26 19:42:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-04-26 14:26, Waldek Godel wrote:

    > http://www.slashgear.com/nikon-d600-full-frame-dslr-
    rumored-26224838/

> [...]
    > The camera company currently offers the D800, and new information points to
    > Nikon creating a cheaper full frame DSLR, the D600. While the megapixel
    > count is currently unknown, a summer announcement is reportedly on the
    > cards that could change the current dynamic of the Nikon range.
    >
    > Nikon will position the D600 as an "entry level" full frame camera, so
    > price wise it should be a lot cheaper than the D800, which currently costs
    > around $3,000. The D600 is said to have dual SD card slots, an Auto DX crop
    > mode, an in-camera RAW editor, and possibly GPS integration.

    Było by fajnie, bo wciąż nie ma entry level FF DSLR, a realnie wybór
    takiego byłby ciekawy dla wielu osób. Niech więc nikon robi, im tańsze to
    tym lepiej, bo nie każdy potrzebuje aż A900, 5DIII lub D800.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 20. Data: 2012-04-26 20:11:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 19:16, JA pisze:
    > Ile czasu upłynęło od pojawienia się 6MPx, do realnego podwojenia, czyli
    > 24MPx?

    No ale komu akurat potrzeba pikseli? To jest dziś parametr prawie
    wyłącznie marketingowy.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/