  • 1. Data: 2012-04-26 14:26:10
    Temat: Nikon idzie ostro w FF
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://www.slashgear.com/nikon-d600-full-frame-dslr-
    rumored-26224838/

    Rumors today have indicated that Nikon is working on a new full frame DSLR.
    The camera company currently offers the D800, and new information points to
    Nikon creating a cheaper full frame DSLR, the D600. While the megapixel
    count is currently unknown, a summer announcement is reportedly on the
    cards that could change the current dynamic of the Nikon range.

    Nikon will position the D600 as an "entry level" full frame camera, so
    price wise it should be a lot cheaper than the D800, which currently costs
    around $3,000. The D600 is said to have dual SD card slots, an Auto DX crop
    mode, an in-camera RAW editor, and possibly GPS integration.

    There won't be an HDR feature as is found on other Nikon cameras, but there
    will be a new external battery grip. The camera is tipped to launch this
    summer. although as always these specs and rumors should be taken with the
    necessary serving of salt. As for the Nikon D800, it's been giving the
    Canon 5D Mark III a run for its money recently, besting it in low-light
    performance as well as video recording.

    Nikon also recently introduced the D3200, a budget DSLR with a 24.2
    megapixel sensor, 1080p video recording, and the ability to remotely
    control the camera with smartphones, provided you have the optional
    wireless add-on.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2012-04-26 14:28:47
    Temat: Re: Nikon idzie ostro w FF
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Nikon will position the D600 as an "entry level" full frame camera, so
    > price wise it should be a lot cheaper than the D800, which currently costs
    > around $3,000.

    No i o to chodzi ;-)

  • 3. Data: 2012-04-26 15:30:33
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > No i o to chodzi ;-)

    Tylko że o kilka lat za późno... ;-)

    Zauważyłeś jak bardzo spadła dzienna liczba postów u nas na grupie
    w ostatnich latach? Jakie straty przyniosła branża foto w 2011? To efekt
    wypuszczania kolejnych pseudonowości...

    W sumie ciekawe, gdyby tak zacząć od Canona 300D, to ile było
    faktycznych przełomów rynkowych (przełomów faktycznych, które
    stworzyły/skłoniły do zmiany zauważalne grupy użytkowników)?

    Początki były takie, że co konstrukcja, to przełom, czasem nawet
    jakieś kosmiczne rozwiązania w poszukiwaniu nowych możliwości (które
    albo się przyjęły, albo obumarły śmiercią naturalną), a wszystko
    wymagało grupowego obgadania. Ale później? Może jedynym (???) było
    wejście EVIL-i, choć i to jest wydumanym przełomem, bo od dawna było
    wiadomo, że przydałby się kompakt z bagnetem:

    - w jakości obrazu rewolucji nie było (bo z mm^2 producenci nie
    wyciskają wiele więcej), a format małoobrazkowy (nie mówiąc o średnim)
    wciąż jest wyceniony na poziomie ekstra;
    - fajnym gadżetem było upowszechnienie się stabilizacji, ale
    wielkiej rewolucji w tym nie ma;
    - LV?

    O, mam mały przełom, jakim było wejście video do lustrzanek. Tylko
    ilu kupiło z tego powodu nowy korpus?

    Drobne kroczki, nic więcej... Ja myślę, że klienci czekają już na
    nowego "wymiatacza", tylko producenci nie chcą mnie słuchać... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-04-26 15:43:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-04-26 15:30:33 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > - w jakości obrazu rewolucji nie było (bo z mm^2 producenci nie
    > wyciskają wiele więcej),

    Plijz, weź przestań smęcić. Porównaj sobie ISO 1600 (bo z 3200 już się
    zdaje się nie da) z tego super-przełomowego 300D z którymkolwiek
    współczesnym lustrem. Pod kątem szumów i dynamiki. Już nawet w
    rozdziałkach monitorowych różnica powinna być widoczna gołym okiem.

    de Fresz

  • 5. Data: 2012-04-26 16:00:18
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    > Plijz, weź przestań smęcić. Porównaj sobie ISO 1600 (bo z 3200 już się
    > zdaje się nie da) z tego super-przełomowego 300D z którymkolwiek
    > współczesnym lustrem.

    No ale 1EV to jest jakaś rewolucja? Znasz jakiegoś normalnego
    użytkownika, który zamierzając kupić negatyw ISO200 robiłby tragedię, że
    w sprzedaży były tylko setki?

    Pisałem wyraźnie o braku rewolucji, a nie braku postępu w ogóle...

    A gdyby jeszcze wrócić do rozważań (dziś to brzmi szokująco, wiem),
    że postęp w krzemowych matrycach światłoczułych będzie zbliżony do 30
    lat rozwoju procesorów - podwojenie mocy co 18 miesięcy... :))

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2012-04-26 16:22:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-04-26 16:00:18 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > No ale 1EV to jest jakaś rewolucja?

    Skąd Ci się to 1 EV wzięło???

    > Pisałem wyraźnie o braku rewolucji, a nie braku postępu w ogóle...

    Nie wiem jak Ty, ale ja bym za cholerę nie zamienił żadnego
    współczesnego aparatu na 300D.

    de Fresz

  • 7. Data: 2012-04-26 16:45:21
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    > Nie wiem jak Ty, ale ja bym za cholerę nie zamienił żadnego
    > współczesnego aparatu na 300D.

    No ale my, to my... :))

    Pisząc o rewolucji miałem na myśli zauważalne zmiany na rynku
    fotograficznym, czyli skutkujące konkretnymi decyzjami zakupowymi
    klientów - co najmniej setek tysięcy.

    Np. konkretną i największą rewolucją była sama fotografia cyfrowa,
    która wbrew prognozom niektórych (np. Kodaka) praktycznie zmiotła
    fotografię analogową z rynku.

    O, ale właśnie: dorzucam faktyczny przełom, jakim był aparat w
    prawie każdym telefonie... My tego nie docenimy, ale dla rynku była to
    znacząca zmiana (która np. wymusiła nowe podejście do konstruowania
    kompaktów).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2012-04-26 16:55:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 15:30, Mariusz [mr.] pisze:
    > Zauważyłeś jak bardzo spadła dzienna liczba postów u nas na grupie
    > w ostatnich latach?

    Facebook itp, fora u Optycznych itp, ogólne ''zezwyklenie'' tematu foto
    no i czuby - Zygmyś, Jacuś, kretyn z Wiednia i jeszcze kilku.

    > W sumie ciekawe, gdyby tak zacząć od Canona 300D, to ile było
    > faktycznych przełomów rynkowych (przełomów faktycznych, które
    > stworzyły/skłoniły do zmiany zauważalne grupy użytkowników)?

    No ale co niby jeszcze mają robić? Powoli zbliżamy się do dynamiki oka
    (praktycznej, nie teoretycznej, bo takiej pokazywać nie ma sensu - jest
    po prostu nieestetyczna). Rozdzielczość HD na razie to wszystko, co
    potrzeba w prawie każdym wypadku, a i tak mamy z 10 razy lepiej (kilka
    razy praktycznie). Topowe modele mają czułość wyższą niż oko (w sensie
    oddania jakości obrazu - gdy nam już siada chrominacja, one pstrykają
    gładkie zdjęcia z ręki). Kilkukrotne zoomy dające jakość na każdej
    przysłonie i w każdym obszarze kadru mamy. Wizjery, w których wszystko
    ładnie widać, gdy w optycznych już ciemność - również. Rawy w filmie
    właśnie padły... Nic mi już do głowy nie przychodzi.

    > Drobne kroczki, nic więcej... Ja myślę, że klienci czekają już na
    > nowego "wymiatacza", tylko producenci nie chcą mnie słuchać... :))

    Obawiam się, że klienci czekają na ''coś'', tylko ani oni, ani nikt nie
    wie, czym owe coś ma być.

    --
    pozdrawia Adam
    /wolę spijać nektar z gregoriańskich spadkołąk w locie dzięcieliny pałej.../

  • 9. Data: 2012-04-26 17:33:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Facebook itp, fora u Optycznych itp, ogólne
    > ''zezwyklenie'' tematu foto

    No ale to jest akurat właśnie dowód na brak rynkowych przełomów...

    > No ale co niby jeszcze mają robić?
    [...]
    > Rawy w filmie właśnie padły... Nic mi już do głowy nie przychodzi.

    Potrzebne zmiany charakteryzuje to, że gdy już są, to wszystkim, ale
    to absolutnie wszystkim wydają się oczywiste i że po prostu dziecinnym
    zadaniem było ich wprowadzenie.

    Ale tak to wygląda dopiero po ich wprowadzeniu... ;-)

    BTW: Wracając do rynkowego przełomu, jakim były aparaty w
    telefonach: wczoraj byłem w Krakowie i liczba osób chodzących z rękami
    wyciągniętymi przed sobą gdzieniegdzie była porażająca (w sumie niezły
    temat do zdjęć... :)) - portrety sylwetkowe pod światło, a jako
    podkład muzyczny proponuję The Cranberries - "Zombie". :)))

    > Obawiam się, że klienci czekają na ''coś'', tylko ani oni, ani nikt
    > nie wie, czym owe coś ma być.

    Ja! Ja! Ja wiem! ;-) Konkretnie wiem, czego potrzebuję, no i
    wciąż czekam...

    BTW: Samsung dorzucił do swojego NX-a obrotowy ekran i tym samym
    dogonił (przeskoczył?) funkcjonalnie Panasonika G'n' (tylko wciąż ma
    kiepską matrycę [ale to z nadwyżką nadrabia rozmiarem] i wszędzie wciska
    OLED-y [ale może te dzisiejsze to i 10 lat wytrzymają?]).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2012-04-26 18:01:08
    Od: "Robert" <b...@g...pl>

    "Mariusz [mr.]" napisał:
    Zauważyłeś jak bardzo spadła dzienna liczba postów u nas na grupie
    w ostatnich latach?

    To dotyczy nie tylko prfc.
    Usenet idzie - niestety - w odstawkę. Kończy się pewna "era" ;-)
    Nie ma co doszukiwać się zależności pomiędzy ruchem na grupie a trendami na
    rynku.