  • 21. Data: 2010-07-15 12:14:54
    Temat: Re: Nikon czy Olympus ?
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > http://grejt.grejt.pl/temp/aa/450dhelios.jpg
    > http://grejt.grejt.pl/temp/aa/ep1helios.jpg
    > i bardzo dobry przykład, co się dzieje po zdjęciu filtra aa:
    > http://photozone.smugmug.com/photos/551754081_WwNJs-
    O.jpg
    > Niestety, autor tego zdjęcia nie wykazał się najlepszą obróbką nieco
    > psując potencjał.

    Dzięki.

    Otwarłem dwa pierwsze pliki w PS i nie widzę jakiś różnic która miałaby
    przesądzać o wygranej.
    Jedynie widzę na niebie w Olympusie kaszkę szumów.

    Może napisz co zwrócić uwagę.

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

  • 22. Data: 2010-07-15 12:42:52
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Otwarłem dwa pierwsze pliki w PS i nie widzę jakiś różnic która miałaby
    > przesądzać o wygranej.
    > Jedynie widzę na niebie w Olympusie kaszkę szumów.
    >
    > Może napisz co zwrócić uwagę.

    Miałem Olympusa E-420 z 14-42 i Nikona D3000 z 18-105
    Ogólnie Nikon dawał wyraźnie ostrzejsze fotki.
    Widać to było zwłaszcza na krajobrazach, nieco odleglejszych drzewach
    itp.

  • 23. Data: 2010-07-15 12:55:57
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]

    Ogólnie Nikon dawał wyraźnie ostrzejsze fotki.
    Widać to było zwłaszcza na krajobrazach, nieco odleglejszych drzewach

    dwa korpusy i dwa szkła. Ni jak porównać. A, tu mamy do samo szkło.

    Krzysztof Wysocki

  • 24. Data: 2010-07-15 14:46:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzysztof W. pisze:
    > Może napisz co zwrócić uwagę.

    Przede wszystkim na anteny i liście.
    Różnica jest oczywiście wtedy gdy się ją widzi i obrabia się zdjęcia
    samemu. W przeciwnym wypadku (a takich jest znacznie więcej) warto kupić
    po prostu to, co pasuje, choć akurat wątkowy obiektyw Nikona to argument
    konkretny (z drugiej strony do olka mamy doskonały 14-54).

    Sam siedzę w dwóch systemach, do pracy używam canona, do lasu olka, bo
    tam kilka megapiskeli wystarczy mi w zupełności, a jest lżej i wygodniej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2010-07-16 06:41:20
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Przede wszystkim na anteny i liście.
    > Różnica jest oczywiście wtedy gdy się ją widzi i obrabia się zdjęcia

    E... ta różnica z iluminacji koloru żółtego w liściach. Może być efektem
    chwilowej zmiany oświetlenia lub ułożenia liści - może wiatr.
    Chyba do onanizmu sprzętowego najlepsze są chyba tablice kontrolne ;-)))

    > samemu. W przeciwnym wypadku (a takich jest znacznie więcej) warto kupić
    > po prostu to, co pasuje, choć akurat wątkowy obiektyw Nikona to argument
    > konkretny (z drugiej strony do olka mamy doskonały 14-54).

    Akurat nie jestem osoba jarającą się markami. Ile osób tak naprawdę
    potrzebuje high detal do wydruku?, nie mówiąc o umieszczaniu później na www.
    Ja prywatnie wykonuje max zadruki 45mm x 30mm. z 8-10Mpx matrycy. Wychodzi
    świetnie.

  • 26. Data: 2010-07-16 07:09:09
    Od: mt <t...@i...pl>

    > Ja prywatnie wykonuje max zadruki 45mm x 30mm. z 8-10Mpx matrycy.
    > Wychodzi świetnie.

    Przy tych rozmiarach to nic dziwnego ;)

    --
    marcin

  • 27. Data: 2010-07-16 07:14:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzysztof W. pisze:

    > E... ta różnica z iluminacji koloru żółtego w liściach. Może być efektem
    > chwilowej zmiany oświetlenia lub ułożenia liści - może wiatr.

    Szczęśliwi nie widzący przyczyn różnic... :)

    > Chyba do onanizmu sprzętowego najlepsze są chyba tablice kontrolne ;-)))

    Tablice kontrolne porównuje się wtedy, gdy na co dzień ma się zamiar
    fotografować... tablice kontrolne. Ja wolę takie kadry, które będę potem
    zwykle pstrykał. Doświadczenie mówi, iż związek między tablicami, a
    widokiem z okna jest dość luźny.

    > Akurat nie jestem osoba jarającą się markami. Ile osób tak naprawdę
    > potrzebuje high detal do wydruku?, nie mówiąc o umieszczaniu później na
> [...]

    I to prawda, tylko wtedy nasuwa się wniosek: po co lustrzanka? E510 z
    kitem jest do zastąpienia przez kilka kompaktów. Lżej, taniej,
    przyjemniej...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 28. Data: 2010-07-16 08:14:30
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Krzysztof W. pisze:

    > Może napisz co zwrócić uwagę.

    Obejrzyj sobie liście, oczywiście w skali 100%, jak tego nie widzisz to faktycznie
    nie ma co sobie głowy zawracać.

    --
    Ziemo

  • 29. Data: 2010-07-16 09:00:03
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Przy tych rozmiarach to nic dziwnego ;)

    To prywatnie. Zawodowo robię tez wydruku 5m x5m z takich matryc. Też wygląda

  • 30. Data: 2010-07-16 09:01:21
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Obejrzyj sobie liście, oczywiście w skali 100%, jak tego nie widzisz to
    > faktycznie nie ma co sobie głowy zawracać.

    Tego widzę