  • 1. Data: 2010-07-14 18:55:44
    Temat: Nikon czy Olympus ?
    Od: Małgorzata Rutkowska-Mamica <r...@o...pl>

    Nikon D5000 + Nikkor 18-105/3.5-5.6 G ED AFs DX VR czy Olympus E-520 + Olympus
    14-42/3.5-5.6 + Olympus 40-150/3.5-4.5 ? Proszę o radę fachowców i posiadaczy tych
    aparatów.
    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2010-07-14 19:31:51
    Temat: Re: Nikon czy Olympus ?
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Małgorzata Rutkowska-Mamica pisze:
    > Nikon D5000 + Nikkor 18-105/3.5-5.6 G ED AFs DX VR czy Olympus E-520 +
    > Olympus 14-42/3.5-5.6 + Olympus 40-150/3.5-4.5 ? Proszę o radę fachowców
    > i posiadaczy tych aparatów.
    > Z góry dzięki za odpowiedź.

    Z tej pary - Nikon.

  • 3. Data: 2010-07-14 19:41:42
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 14 Lip, 21:31, jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote:

    > Z tej pary - Nikon.

    Mam Olympusa, a wybralbym Nikona, ze wzgledu na wieksza matryce,
    wyzsze uzyteczne ISO,
    no i niezly obiektyw.
    Z moim E520 mam taki jakis plastik ten 14-42. Powoli zaprzyjazniam sie
    z tym aparatem. Mialem D90 z Sigma
    17-50 f2,8 ale nie bylo stabilizacji, anie w body ani w obiektywie:
    ( wiec paszol won za psi grosz.
    StaM

  • 4. Data: 2010-07-14 19:48:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Małgorzata Rutkowska-Mamica pisze:
    > Nikon D5000 + Nikkor 18-105/3.5-5.6 G ED AFs DX VR czy Olympus E-520 +
    > Olympus 14-42/3.5-5.6 + Olympus 40-150/3.5-4.5 ? Proszę o radę fachowców
    > i posiadaczy tych aparatów.

    Nikon da tu wyraźnie lepsze technicznie zdjęcia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2010-07-14 21:49:40
    Od: "Kriss" <k...@a...pl>

    > Nikon da tu wyraźnie lepsze technicznie zdjęcia.
    >
    > --
    Wątpię abyś był w stanie odróznić zdjęcia z tych aparatów zrobione wg tzw.
    "ślepego odsłuchu" - podglądu.
    Po za tym technika jest raczej po stronie fotografa ;-)))

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

  • 6. Data: 2010-07-14 21:50:45
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jul 14, 9:31 pm, jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote:

    > Z tej pary - Nikon.

    Mpze to Ci pomoże pod koniec artykułu jest porównanie Nikona i
    olympusa

    Ja od swojej strony dodam, że z nikonem jest duuuzo mniejszy problem
    zróżnego typu oprogramowaniem
    niż z choćby troche mniej popularnymi aparatami.
    przykładowo program DxO z Canonami, nikonami nie ma problemow,
    z innymi markami np Fuji zaczynają sie schody, to samo dotyczy
    Aperture, iPhoto i moznaby długo wymieniać.
    Produceni softu najczesciej testują w pierwszym rzucie soft na
    canonach, nikonach a potem inne marki

    Wybrałbym nikona.

    PS. CO do softu mam na mysli np. korekcje szkieł, obsługe raw,
    usuwanie szumow (DxO bierze pod uwagę
    konkretny model szkieł i aparatu - to samo Photoshop CS5) z olympusem
    moze byc problem

    http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon_D5000/verdic
    t.shtml

  • 7. Data: 2010-07-14 21:53:56
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jul 14, 11:49 pm, "Kriss" <k...@a...pl> wrote:

> [...]
    > "ślepego odsłuchu" - podglądu.
    > Po za tym technika jest raczej po stronie fotografa ;-)))

    Po stroie fotografa jest raczej talent, a po tej drugiej
    "rzemiosło" (mniejsze szumy, zakres ekspozycji, system pomiaru światła
    - nikon jest bez konkurencji ....)

    pozdr, li

  • 8. Data: 2010-07-14 22:04:31
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 14:50:45 -0700 (PDT), limies napisał(a):

> [...]
    > z innymi markami np Fuji zaczynają sie schody, to samo dotyczy
    > Aperture, iPhoto i moznaby długo wymieniać.

    DxO akurat z Olympusem doskonale współpracuje. iPhoto... a komu to
    potrzebne?

> [...]
    > usuwanie szumow (DxO bierze pod uwagę
    > konkretny model szkieł i aparatu - to samo Photoshop CS5) z olympusem

    Jak pisałem powyżej, dla większości szkieł żadnego problemu z DxO nie ma.

  • 9. Data: 2010-07-14 22:09:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kriss pisze:

    > Wątpię abyś był w stanie odróznić zdjęcia z tych aparatów zrobione wg tzw.
    > "ślepego odsłuchu" - podglądu.

    Mówisz - masz:
    http://grejt.grejt.pl/temp/aa/450dhelios.jpg
    http://grejt.grejt.pl/temp/aa/ep1helios.jpg

    Tylko nie pisz, że to wina obiektywu :)
    Tam jest co prawda canon, ale nikon da podobne efekty jak nie lepsze.
    Ep1 ma sensowniejszą matrycę od e520 więc w tamtym przypadku będzie
    nawet gorzej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to
    jest.../

  • 10. Data: 2010-07-14 22:26:58
    Od: "Kriss" <k...@a...pl>

> [...]
    > Tam jest co prawda canon, ale nikon da podobne efekty jak nie lepsze. Ep1
    > ma sensowniejszą matrycę od e520 więc w tamtym przypadku będzie nawet

    Dzieki za sample. Ale różnicy "wyraźnie" nie widać. skłonny byłbym dać
    pierszenstwo http://grejt.grejt.pl/temp/aa/ep1helios.jpg. Szkoda, że pliki
    nie są z exifem i prosto z aparatu.

    Przeglądałem to LR2, ale w PS na dużym powiększeniu w okolicy anteny olimp
    faktycznie zauważalnie bardziej szumi.