  • 11. Data: 2010-07-14 22:51:11
    Temat: Re: Nikon czy Olympus ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kriss pisze:
    > Dzieki za sample. Ale różnicy "wyraźnie" nie widać. skłonny byłbym dać
    > pierszenstwo http://grejt.grejt.pl/temp/aa/ep1helios.jpg.

    No to raczej na Twoim miejscu w sprawach technicznych na razie więcej
    bym słuchał, a mniej pisał :)

    > Szkoda, że pliki
    > nie są z exifem i prosto z aparatu.

    Szkoda, wtedy byłyby podobnie kiepskie, ale z drugiej strony exif
    poprawiłby ich odbiór :)

    > Przeglądałem to LR2, ale w PS na dużym powiększeniu w okolicy anteny olimp
    > faktycznie zauważalnie bardziej szumi.

    Jakie szumy, na detale patrz! Jest różnica jak wół, canon daje 12
    megapiskeli, olek z pięć może. Zmniejsz sobie to zdjęcie o połowę,
    powiększ z powrotem, różnicy prawie nie będzie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-07-15 07:54:03
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 00:26:58 +0200, Kriss napisał(a):

    > Przeglądałem to LR2, ale w PS na dużym powiększeniu w okolicy anteny olimp
    > faktycznie zauważalnie bardziej szumi.

    Raczej nie o szum chodzi tylko o mocniejszy filtr AA w Olku.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 13. Data: 2010-07-15 08:26:15
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Raczej nie o szum chodzi tylko o mocniejszy filtr AA w Olku.

    A naprawdę jest tam taka jakościowa różnica tych sampli ?

    Krzysztof Wysocki

  • 14. Data: 2010-07-15 08:29:56
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 15 Lip, 00:51, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Jakie szumy, na detale patrz! Jest różnica jak wół, canon daje 12
    > megapiskeli, olek z pięć może. Zmniejsz sobie to zdjęcie o połowę,
    > powiększ z powrotem, różnicy prawie nie będzie.

    A ile megapikseli detalu jest tu:

    http://photozone.smugmug.com/photos/551754081_WwNJs-
    O.jpg

    znafco.

  • 15. Data: 2010-07-15 08:39:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 10:26:15 +0200, Krzysztof W. napisał(a):

    > A naprawdę jest tam taka jakościowa różnica tych sampli ?

    Różnica jest. Czy "taka jakościowa", to już musisz sam zobaczyć.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 16. Data: 2010-07-15 08:45:28
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Różnica jest. Czy "taka jakościowa", to już musisz sam zobaczyć.
    >
    > --
    A możesz mi dać linka, jestem na innym kompie i nie mam poczatku watka

    Krzysztof Wysocki

  • 17. Data: 2010-07-15 09:42:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:

    > A ile megapikseli detalu jest tu:
    >
    > http://photozone.smugmug.com/photos/551754081_WwNJs-
    O.jpg

    > znafco.

    Dzięki wielkie, szukałem tego zdjęcia ZE ZDJĘTYM FILTREM AA od pół roku :)
    Duże litery specjalnie dla ciebie, znafco, gdybyś nie zrozumiał, choć
    nadal mam wrażenie, że nie zrozumiesz :)

    Przy okazji - chętnie się dowiem jak zdjąć to z EP1.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /panowie, szybciutko z tą trumną bo tam spadek czeka.../

  • 18. Data: 2010-07-15 09:44:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzysztof W. pisze:
    > A możesz mi dać linka, jestem na innym kompie i nie mam poczatku watka

    http://grejt.grejt.pl/temp/aa/450dhelios.jpg
    http://grejt.grejt.pl/temp/aa/ep1helios.jpg
    i bardzo dobry przykład, co się dzieje po zdjęciu filtra aa:
    http://photozone.smugmug.com/photos/551754081_WwNJs-
    O.jpg
    Niestety, autor tego zdjęcia nie wykazał się najlepszą obróbką nieco
    psując potencjał.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /osiem procent badanych martwi się, że ich iPod jest zazdrosny o ich
    iPhone'a/

  • 19. Data: 2010-07-15 10:44:25
    Od: limies <l...@g...com>

    > DxO akurat z Olympusem doskonale współpracuje. iPhoto... a komu to
    > potrzebne?

    A dlaczego tak lekcewarzysz iPhoto, bardz przyjemny soft do
    katalogowania, geotaggingu, faces, tworzenie galerii internetowych -
    trezba wziasci caly zestaw naarzdzi wspolpracujacych ze soba
    iPhoto, iMove, iDVD, iWeb jesli uzytkownik Apple ma to za darmo, to
    dlaczego tego nie uzywać. Ktos kto niekoniecznie jest specjalista w
    Photoshopie, tworzeniu Authoringu, albumów, galerii internetowych,
    blogów w połaczeniu ze zdjeciami geotaggingiem, blogami ma fajne
    dobrze przemyslane narzedzia f-my Apple. Kilkoma kliknieciami tworzysz
    fotoalbumy - super zaprojektowane ksiazki w dowolnej obwolucie ukladze
    graficznym, itp, calkiem przyjemne galerie internetowe.
    Pewnie, ze edycja w iphoto jest ograniczona.
    Ja mimo, ze uzywam PS CS5, czesto wykorzystuje równiez Aperture i
    iPhoto do uzyskania szybkich prezentacji
    O bardzo fajnym design-ingu przygotoanym przez Apple, a to akurat maja
    opraccowane perfekcyjnie
    Pozdr, li

  • 20. Data: 2010-07-15 11:35:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 03:44:25 -0700 (PDT), limies napisał(a):

> [...]
    > trezba wziasci caly zestaw naarzdzi wspolpracujacych ze soba
    > iPhoto, iMove, iDVD, iWeb jesli uzytkownik Apple ma to za darmo, to

    Bo mowa była o obróbce, a iPhoto do tego się nie nadaje.

    > Ktos kto niekoniecznie jest specjalista w
    > Photoshopie, tworzeniu Authoringu, albumów, galerii internetowych,
    > blogów w połaczeniu ze zdjeciami geotaggingiem, blogami ma fajne
    > dobrze przemyslane narzedzia f-my Apple.

    Takich narzędzi jest bez liku, niekoniecznie firmy Apple. Większość również
    jest darmowa.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer