  • 11. Data: 2009-04-15 07:55:30
    Temat: Re: Nikon D5000
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 15 Apr 2009 09:48:11 +0200, John Smith <u...@e...net> wrote(a):
> [...]
    .asp
    > He, he, a jak pisałem, że Canon 500D ma niedorobione filmy (20fps) i
    > brakuje mu odchylanego wyświetlacza, to mnie obśmiali. A tu proszę:
    > 24fps i odchylany ekranik. Tak szybkiej reakcji Nikona na mojego posta
    > się nie spodziewałem ;-)

    Spokojnie, amputowali inne rzeczy... ;)

    BTW programy tematyczne: "portret zwierzęcy" albo "żywność" - położyły
    mnie na łopatki. ;)

    pozdrawiam, B.

  • 12. Data: 2009-04-15 08:21:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Bartosz Mierzwiak wrote:

    > BTW programy tematyczne: "portret zwierzęcy" albo "żywność" - położyły
    > mnie na łopatki. ;)

    Niech dodadzą program "Nasza klasa".

  • 13. Data: 2009-04-15 08:22:43
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Niech dodadzą program "Nasza klasa".

    Robiony tylko pierwszy plan, w tło wstawiane BMW i willa w Konstancinie?

    wer

  • 14. Data: 2009-04-15 08:34:35
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > ^^^^^^^^^
    >
    > No, dość ciekawie jak na 3-cyfrową serię ;)

    Ups, oczywiście miało być 4-cyfrowo ;-)

    Pzdr,
    Sławek

  • 15. Data: 2009-04-15 08:38:45
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    John Smith wrote:

> [...]
    > brakuje mu odchylanego wyświetlacza, to mnie obśmiali. A tu proszę:
    > 24fps i odchylany ekranik. Tak szybkiej reakcji Nikona na mojego posta

    No i widzisz tak sie własnie wmawia kłamstwo, które niby jest prawdziwe, ale
    nie do końca. Prawda jest taka, iż Canon ma tryb 1280x720/30fps w
    przeciwieństwie do Nikona który ma tylko 1280x720/24fps. Canon dodatkowo ma
    wykastrowany tryb 1980x1080p/20fps, którego Nikon nie ma wcale. Ponadto
    Nikonowy MJPEG (max 5 minut w 1280x720) nadaje się do HD jak...

    Teraz sprawa LCD - tak ekran Nikona D5000 się odchyla co jest czesto
    wygodne, natomiast jakosc obrazu przy 320k pikseli jest daleko gorsza od
    ekranika Canona (>900k pikseli). Przy LV rozdzielczosc ma spore znaczenia.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 16. Data: 2009-04-15 09:30:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mikolaj Tutak napisał(a):

> [...]
    > ma wykastrowany tryb 1980x1080p/20fps, którego Nikon nie ma wcale.
    > Ponadto Nikonowy MJPEG (max 5 minut w 1280x720) nadaje się do HD jak...

    Nie potrzebuję (na razie) kręcić SCEN dłuższych niż 5 minut. Kompresja
    mjpeg to rzeczywiście jeszcze nie to, ale przebolałbym. Filmy dla mnie
    wciąż są tylko dodatkiem, choć już nie zbytkiem.

    > Teraz sprawa LCD - tak ekran Nikona D5000 się odchyla co jest czesto
    > wygodne, natomiast jakosc obrazu przy 320k pikseli jest daleko gorsza od
    > ekranika Canona (>900k pikseli). Przy LV rozdzielczosc ma spore znaczenia.

    Oj, jasne że ani nowy Canon ani Nikon nie są idealne. Śmieję się tylko,
    że to czego mi brakowało w jednym, to dali w drugim. A że przy okazji co
    innego zabrali... :-)
    Dlatego pisałem wcześniej, że jeszcze z rok poczekam. Jak już jedni i
    drudzy będą musieli dać komplet (porządne filmy i porządny odchylany
    ekranik), "bo Olympus i Sony dali".

    --
    Mirek

  • 17. Data: 2009-04-15 13:29:37
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 15 of Apr 2009 09:48, John Smith wrote:

> [...]
    > brakuje mu odchylanego wyświetlacza, to mnie obśmiali. A tu proszę:
    > 24fps i odchylany ekranik. Tak szybkiej reakcji Nikona na mojego posta

    To poproś jeszcze o lepszy wyświetlacz (co najmniej 3", ponad 1 MB px)
    i zamiast kilku trybów tematycznych tryby użytkownika (PASM zostaje
    bez zmian). I żeby kolor czerwony obudowy nie był tak paskudny
    jak w G1, ale miał odcień krwi żylnej zaaklimatyzowanego himalaisty
    albo nałogowego palacza.

    --
    nb

  • 18. Data: 2009-04-15 13:36:06
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 15 of Apr 2009 10:38, Mikolaj Tutak wrote:

> [...]
    > wygodne, natomiast jakosc obrazu przy 320k pikseli jest daleko gorsza
    > od ekranika Canona (>900k pikseli). Przy LV rozdzielczosc ma spore

    Oj, ma! Niedawno bawiłem się Nikonem P6000. W porównaniu z 2.7" dobrze
    notowanym wyświetlaczem alfy, to niebo a ziemia.

    --
    nb

  • 19. Data: 2009-04-15 13:44:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    nb pisze:

> [...]
    > bez zmian). I żeby kolor czerwony obudowy nie był tak paskudny
    > jak w G1, ale miał odcień krwi żylnej zaaklimatyzowanego himalaisty

    Się na marketingu nie znasz. Kto kupi aparat w kolorze krwi
    himalaisty??? To taki turpistyczne. Kupuje się sprzęt w kolorach:
    - czerwony odcień Ferrari (podobno są jakieś zarezerwowane odcienie
    czerwieni)
    - ciemny czerwony zwany bordeaux (czy jakoś tak)

    i tym podobne. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 20. Data: 2009-04-15 13:47:27

    nb napisał(a):

> [...]
    > bez zmian). I żeby kolor czerwony obudowy nie był tak paskudny
    > jak w G1, ale miał odcień krwi żylnej zaaklimatyzowanego himalaisty

    Ale cena 700 euro za body to trochę sporo. Już lepiej dorzucić 300 zł i
    kupić D90. W USA 730$ czyli 2350 zł, czyli w miarę sensowna cena.

    wer