  • 1. Data: 2009-04-14 06:52:21
    Temat: Patent na dekielek bez uszka
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Trochę kłopotliwe jest dla mnie chowanie dekielka do kieszeni za kazdym
    razem. Macie jakiś patent na dekielek (Canon) który nie ma uszka czy
    pozostaje tylko kupić jakiś zamiennik z uszkiem? A może zamontowany filtr UV
    na stałe by się sprawdził? Czy jakiś tani nie popsuje zdjęć? Nie rysuje się
    on od chowania np do torby i wyjmowania?

  • 2. Data: 2009-04-14 07:20:25
    Temat: Re: Patent na dekielek bez uszka
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" napisał
    > Trochę kłopotliwe jest dla mnie chowanie dekielka do kieszeni za kazdym
    > razem. Macie jakiś patent na dekielek (Canon) który nie ma uszka czy
    > pozostaje tylko kupić jakiś zamiennik z uszkiem?
    gdzieś (pewnie allegro albo inny MM) widziałem sznureczki mocowane na taśmę
    dwustronną, producent chyba hama

    > A może zamontowany filtr UV na stałe by się sprawdził? Czy jakiś tani nie
    > popsuje zdjęć? Nie rysuje się on od chowania np do torby i wyjmowania?
    było kilka dyskusji na ten temat, poszukaj w archiwum

  • 3. Data: 2009-04-14 07:52:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Agent napisał(a):

    > Macie jakiś patent na dekielek (Canon) który nie ma uszka

    Kropelka ;)

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 4. Data: 2009-04-14 08:09:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, Agent wrote:

    > Trochę kłopotliwe jest dla mnie chowanie dekielka do kieszeni za kazdym
    > razem. Macie jakiś patent na dekielek

    Mamy.
    Po zgubieniu - nie używam.
    Mam założony UV, ale to jest khm... drogie rozwiązanie (z powłokami,
    żeby nie trzeba było za często zdejmować).
    Torebka na aparat jest wyłożona materiałem, nic nie rysuje.
    Z kilku filtrów na kilku aparatach (znajomi wzięli przykład ze mnie :))
    o ile wiem tylko na jednym (z moich dwu) jest drobna plamka (nie wiem
    czy od wytarcia czy od czego innego, np. wady fabrycznej).
    Wniosek: dekielek jest rzeczą zbędną.
    Aparat, w szczegolności takie cóś jak hybryda, jest *znacznie*
    bardziej poręczny bez dekli.

    > Czy jakiś tani nie popsuje zdjęć?

    Tani zapewni flary zawsze jest ujrzy kontrast w kadrze :), drogi
    da flary słabsze i tylko przy dużym kontraście :)
    Jeśli aparat nie jest zbyt cenny w tej skali, może się nie opłacić
    zakładanie filtru (taniego w szczególności).
    Niemniej wiem jak jest - UVka daje zdecydowanie lepsze samopoczucie
    w sprawie obaw o porysowanie.
    Również jak z aparatem pakujemy się w róże albo inne takie :>

    > Nie rysuje się
    > on od chowania np do torby i wyjmowania?

    A to zależy pewnie z czego torba.
    Mi od "materiałowej" się nic nie rysuje (prędzej bym się spodziewał
    pytania o "wycieranie", bo do rys to by metalowych krawędzi trzeba było)
    A z metalowych siatek chyba toreb foto nie robią :D

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-04-14 09:21:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > pytania o "wycieranie", bo do rys to by metalowych krawędzi trzeba było)
    > A z metalowych siatek chyba toreb foto nie robią :D

    No tak. W zasadzie to miałem na myśli że jednak co pewien czas trzeba będzie
    przetrzeć UV i wtedy się moze zarysować. Do tego czy od torby materiałowej
    nie będa się elektryzowac i przyczepiać włoski materiału, drobiny kurzu itp.
    ?

  • 6. Data: 2009-04-14 14:50:12
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    >Do tego czy od torby materiałowej nie będa się elektryzowac i przyczepiać
    >włoski materiału, drobiny kurzu itp.

    Ależ oczywiście że będą! Najlepiej zamknij go w sejfie, jakieś 30 metrów
    pod ziemią.
    A tak poważnie: właśnie wywaliłem tanią HOYE. Powodowała BF. Nic nie
    wkurzyłoby mnie bardziej podczas zdjęć, niż dyndający na sznurku dekielek. A
    do tego to taki sam obciach, jak jeździć autem z rejestracją WWL......

  • 7. Data: 2009-04-14 15:06:12
    Od: "Andy" <p...@p...de>

    "Agent" <w...@o...ue> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > będzie przetrzeć UV i wtedy się moze zarysować. Do tego czy od torby
    > materiałowej nie będa się elektryzowac i przyczepiać włoski materiału,
    To nie slyszales o najnowszym wynalazku japonczykow ? Produkuja taka
    specjalna tasme klejaca. Owijasz caly aparat i zero kurzu, wloskow, a nawet
    tych "o zgrozo" odciskow palcow na obudowie. A jak dobrze poowijasz, to
    nawet pod woda mozna focic.
    :)

    ANdy

  • 8. Data: 2009-04-14 19:27:03
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Agent pisze:
    > pozostaje tylko kupić jakiś zamiennik z uszkiem? A może zamontowany
    > filtr UV na stałe by się sprawdził? Czy jakiś tani nie popsuje zdjęć?
    > Nie rysuje się on od chowania np do torby i wyjmowania?
    Olej dekielek i filtr UV, no chyba ze focisz rajd
    samochodowy z bliska.
    Szklo w obiektywie jest bardziej wytrzymałe na zarysowania
    niż Ci sie wydaje, i w zwykłym obchodzeniu sie z nim i
    chowaniu bez dekla do torby w której nie masz gruzu nic mu
    sie nie stanie.
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-04-14 19:37:13
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 14 Apr 2009 16:50:12 +0200, "awygo" <a...@g...pl> wrote:

    > Ależ oczywiście że będą! Najlepiej zamknij go w sejfie, jakieś 30 metrów
    >pod ziemią.
    >A tak poważnie: właśnie wywaliłem tanią HOYE. Powodowała BF.

    Czy mógłby ktoś coś więcej na ten temat - okrutnie mnie to
    zaintrygowało!

    Jak tylko kupiłem aparat (C450D) z obiektywami (50mm 1/8, Sigma
    18-200), to jeszcze w sklepie założyłem na nie filtry UV Hoya, niby te
    lepsze, Professional, czy jakoś tak.

    I od samego poczatku wożę się z ostrością i wkurzam i w ogóle i....
    rzeczywiście jest to możliwe, że filtr UV przeszkadza w poprawnym
    działaniu auto-focusa?

    --
    z/svc

  • 10. Data: 2009-04-14 20:03:50
    Od: j...@a...at

    On 14 Apr., 21:37, z/svc <z/svc@> wrote:

> [...]
    >
    > I od samego poczatku wożę się z ostrością i wkurzam i w ogóle i....
    > rzeczywiście jest to możliwe, że filtr UV przeszkadza w poprawnym

    ha , ha gdyby to bylo takie latwe.

    czy z filtrem czy bez bedziesz zawsze sie wkurzal na jakosc Af w c450d

    filtr UV nie ma zadnego wplywu na jakosc pracy af .
    soczewki obiektywu sa juz dosyc mocnym filtrem UV.
    nie rozwiazesz problemu zdejmujac lub zakladajac filtr.
    od samego poczatku do samego konca bedziesz sie wozil z ostroscia w
    c450d - on to ma w sobie.
    jest to sprawa i ukladu af w aparacie i mechanizmow w obiektywach.
    sklonnosc do af /bf zalezy rowniez od dlugosci ogniskowej w zoomach ,
    a te sie zmienia w trakcie pracy , zmienna jest wiec dokladnosc pracy
    i rodzaj bledu AF.
    Nie ma rady nic nie poradzisz - raz bedzie lepiej , raz gorzej ,
    sprawa przypadku.