  • 1. Data: 2009-04-14 07:54:55
    Temat: mniejsze zlo
    Od: "staruch" <a...@o...pl>

    Co jest mniejszym złem:zmniejszenie rozdzielczosci czy zwiekszenie kompresji?

  • 2. Data: 2009-04-14 07:56:14
    Temat: Re: mniejsze zlo
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    staruch napisał(a):

    > Co jest mniejszym złem:zmniejszenie rozdzielczosci czy zwiekszenie kompresji?

    A co jest celem takiej lub takiej operacji?

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 3. Data: 2009-04-14 08:06:55
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    staruch wrote:
    > Co jest mniejszym złem:zmniejszenie rozdzielczosci czy zwiekszenie kompresji?

    zakup 2 karty pamięci ;)

  • 4. Data: 2009-04-14 08:21:28
    Od: Marx <M...@n...com>

    staruch pisze:
    > Co jest mniejszym złem:zmniejszenie rozdzielczosci czy zwiekszenie kompresji?
    to zalezy od paratu
    trzeba samemu zrobic test
    Marx

  • 5. Data: 2009-04-14 14:29:30
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    > staruch pisze:> Co jest mniejszym złem:zmniejszenie rozdzielczosci czy zwiekszenie
    kompresji?

    IMHO do pewnego momentu lepiej zwiększać kompresję później jechać po
    rozdzielczości

  • 6. Data: 2009-04-14 16:15:54
    Od: j...@a...at

    On 14 Apr., 09:54, "staruch" <a...@o...pl> wrote:
    > Co jest mniejszym złem:zmniejszenie rozdzielczosci czy zwiekszenie kompresji?
    >
    > --

    odpowiedz na to pytanie jest natychmiastowa.

    jesli obserwujesz zdjecie na monitorze w calosci i jesli jego
    rozdzielczosc jest wyzsza od rozdzielczosci monitora to niezaleznie
    od rozdzielczosci zdjecia bedziesz je widzial zawsze w tej samej
    rozdzielczosci rownej rozdzielczosci monitora.
    np obserwujc zdjecie o rozdzielczosci np 10 mpx na monitorze 1 mpx
    zobaczysz tylko obraz skladjacy sie z 1mpx
    tak samo obserwujac zdjecie o rozdzielczosci np 20 mpx na tym samym
    monitorze zobaczysz zawsze obraz skladajacy sie z 1 mpx. a wiec
    redukcja rozdzielczosci nie wplynie na pogorszenie obrazu ktory
    obserwujesz , gdyz zobaczyc w wyzszej rozdzielczosci niz monitor sie
    nie da.

    redukcja rozdzielczosci ograniczy wielkosc obrazu jaki bedzisz mogl
    zobaczyc , a tym samym nastapi redukcja szczegolow w skali 100%

    czyli jesli ustalisz w jakim powiekszeniu maksymalnym bedziesz
    obserwowal obraz mozesz spokojnie najpierw redukowac rozdzielczosc do
    okreslonej wielkoscia obrazu liczby px przy mozliwie malej kompresji.

    kompresja jpeg ( bo chyba tre masz na mysli to nic innego jak
    zastapienie kilki roznych px ta sama liczba takich samych px)

    slowem: w zdecydowanej wiekszosci przypadkow tzw fotografii ogolno-
    uzytkowej redukujac rozdzielczosc zdjecia nie zaobserwujsz spadku
    jakosci , a niekiedy nawet subiektywnie poprawe jesli dokonasz
    redukcji programem majacym lepsze algorytmy niz w systemowych szybkich
    przegladarkach ( ktore i tak czy chcesz czy nie na czas podgladu
    zawsze dokonuja redukcji do rozdzielczosci ekranu).

    qurde czy nie zawile napisalem ?- to takie proste .
    najpierw redukcja
    potem kompresja.

    XXX

  • 7. Data: 2009-04-14 17:39:37
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 14 of Apr 2009 18:15, j...@a...at wrote:

> [...]
    > zawsze dokonuja redukcji do rozdzielczosci ekranu).
    >

    > qurde czy nie zawile napisalem ?- to takie proste .

    Zawile.

    > najpierw redukcja
    > potem kompresja.

    Nie wiadomo na jakie pytanie to jest odpowiedź,
    Wystarczy przyjąć jakiś punkt odniesienia.
    Np to, że z 20 mega obrazka, chcemy uzyskac 2 mega.

    I tu odpowiedź jest prosta. Zmniejszenie rozdzielczości
    tnie skóre, mięśnie i kości, a zwiększenie kompresji
    usuwa nadmiar zbędnego tłuszczyku. Tutaj przyklad:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/bilby/
    (oglądać obie fotki na pełnym ekranie)

    --
    nb

  • 8. Data: 2009-04-14 20:11:24
    Od: j...@a...at

    On 14 Apr., 19:39, nb <n...@n...net> wrote:

    > Zawile.

    > Nie wiadomo na jakie pytanie to jest odpowiedź,
    > Wystarczy przyjąć jakiś punkt odniesienia.
    > Np to, że z 20 mega obrazka, chcemy uzyskac 2 mega.

    intencja pytajacego jest jasna

    mozna do tego dojsc na 2 sposoby przez redukcje rozdzielczosci lub
    zwiekszenie stopnia kompresji.

    redukcja rozdzielczosci w fotografi ogolnej jesli ja ogladamy w
    calosci na monitorze bedzie praktycznie niezauwazalna - a wiec mozna
    ja zrobic do minimalnej dopuszczalnej i nastepnie schodzic konieczna
    kompresja , jak najmniejsza.

    XXX

  • 9. Data: 2009-04-14 21:20:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, Marx wrote:

    > to zalezy od paratu

    ...i treści kadru.
    Zwiększenie kompresji "wytnie" wpierw szczegóły o małych kontrastach
    (zostanie sieczka i kontrastowe szczegóły), zmniejszenie rozdzielczości
    "wytnie" mniej więcej po równo z mało- i mocno kontrastowych.
    Oczywiście z uwzględnieniem "preferencji" algorytmu w aparacie jak
    piszesz :), ale właśnie nie tylko w tę stronę (znaczy nie można
    powiedzieć że dla danego aparatu wynik testu będzie uniwersalny).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-04-14 22:07:29
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 14 of Apr 2009 22:11, j...@a...at wrote:

> [...]
    > calosci na monitorze bedzie praktycznie niezauwazalna - a wiec mozna
    > ja zrobic do minimalnej dopuszczalnej i nastepnie schodzic konieczna

    A tego to ja już zupełnie nie rozumiem. Nie widzę jak została
    zinterpretowana intencja pytania. Brak założenia stanu początkowego
    i określenia celu zmian. Widać jakieś dwa procesy pomiędzy
    nieokreślonymi stanami - początkowym i końcowym.

    --
    nb