  • 51. Data: 2010-07-17 01:16:31
    Temat: Re: Nieżyczliwość mile widziana
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 15 of Jul 2010 21:58, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "nb" i1lcil$6nk$...@n...dialog.net.pl

    > W naturze jest taki?

    Po prostu popatrzyłem na własną rękę.
    Fakt, od paru dni jeżdżę parę godzin dziennie
    rowerem. Ale ci kolarze chyba też sporo jeździli.

    > To jest najgorsze -- brak porównania z tym, co jest
    > naprawdę i (u mnie) brak normalnego monitora. :)
    >
    > I najważniejsze -- trzeba być artystą, aby kolorować zdjęcia.
    > Ja nie jestem artystą, a jedynie rzemieślnikiem. :) Nie dobiorę
    > kolorów. :)

    Ja nie odróżniam rzemieślnika od artysty.

    --
    nb

  • 52. Data: 2010-07-18 21:09:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nb" i1r09d$56n$...@n...dialog.net.pl

    > Po prostu popatrzyłem na własną rękę.
    > Fakt, od paru dni jeżdżę parę godzin dziennie
    > rowerem. Ale ci kolarze chyba też sporo jeździli.

    W ubiegłym roku nie było aż tak słonecznie jak jest teraz. :)
    A pytam, bo patrzę na świat poprzez matowy monitor notebookowy.

    > Ja nie odróżniam rzemieślnika od artysty.

    Rzemieślnik potrafi wykonać coś starannie, ale duszy ;) nie zaklnie w to,
    co jest efektem jego pracy -- w to, co zrobi. Oczywiście można zbudować
    ,,dzieło sztuki użytkowej'' czy ,,dzieło sztuki użytecznej'' którego
    artyzm polega właśnie na staranności i funkcjonalności, nie na jakimś
    pięknie czy harmonii. Ja często kaleczę zdjęcia celowo, aby zobaczyć
    to, co ukrywają w sobie. :) Choć zdjęcie staje się brzydkie -- odkrywa
    coś przede mną. :)

    Ale są i tacy rzemieślnicy, którzy uważają :) siebie za artystów tylko
    dlatego, że są niechlujni. :) I być może to oni właśnie psują wizerunek
    prawdziwego/właściwego artysty. :)

    Przed laty powiedziałem (w dziale wydawnictw -- tam, gdzie (przynajmniej w teorii)
    ,,produkowane są'' książki) że nie potrafię odróżnić pięknego dzieła od niepięknego,
    czyli byle jakiego, bo nie znam się na tych dziełach. Aby pokazać, że nie mówię
    prawdy, jeden z tamtejszych pracowników zauważył, że tomik poezji Baczyńskiego
    jest na sprzedaż. Zaświeciły się moje oczęta, gdy to usłyszałem -- właścicielka
    jednak szybko zdementowała tę wieść i zapytała, dlaczego rozporządza się jej
    własnością. Człowiek ten, który zaproponował mi kupno tego tomiku zauważył,
    że równie dobrze :) mogę kupić tomik poezji Twardowskiego, ale na moim obliczu
    zamiast iskierek radości -- zawitał grymas niezadowolenia.

    Tym oto sposobem okazano, ;) że jednak potrafię odróżniać piękno od...
    No... Od czegoś innego. :)

    -=-

    Jacek Kaczmarski wyjaśnił mi, dlaczego coś mi się podoba, a coś inne uważam za
    brzydotę. :)
    Otóż jego twórczość zawsze podobała się mi (prawie zawsze -- do niezmiernie rzadkich
    wyjątków
    należy to, co nie podoba się mi, choć jest jego autorstwa) choć nie miałem pojęcia,
    dlaczego
    to podoba się mi. Otóż Kaczmarski pewnego dnia objawił, ;) że z jego ,,niektórych''
    wierszy
    nie można usunąć ani jednego słowa bez usuwania treści. :)

    No i ktoś taki, jak Kaczmarski -- jest poetą artystą itd. :)

    W materie potrafi zakląć duszę. :) Na dodatek tak perfekcyjnie,
    że każde słowo jest potrzebne a jednak wychodzą zrytmizowanie,
    a czasami nawet usystematyzowane, wiersze... Gdy policzysz zgłoski,
    porównasz rymy, przyjrzysz się zastosowanym trikom i metodom, zauważysz,
    że niektórzy po prostu potrafią pisać!!! Są tacy, którzy kołyszą słuchacza
    (lub czytelnika) rytmem, pod którym nie ukrywają żadnej treści. (nie będę
    pisał, jakiego wielkiego mam tu na myśli) I są tacy, którzy mówią bardzo
    mądrze, bardzo starannie, ale jednak jakoś tak dziwnie, że są trudni
    w odbiorze. Przypomina się mi tutaj pewna policjantka, która kilka
    minut tłumaczyła w TV, dlaczego tak zwane dopalacze (czyli narkotyki
    dopuszczone do legalnej sprzedaży w Polsce) są złem. Mówiła mądrze,
    rozsądnie, używała rozsądnych argumentów, a jednak była trudna w odbiorze.

    No i są tacy, którzy kołyszą słowami niosącymi treść. :)

    Ja co najwyżej mogę być tą policjantką -- a i to dopiero w porywach,
    bo dziewczyna używała tak spójnej argumentacji, że aż dziwiła swoim
    mówieniem!!! (jakże odległym od: ,,powszechnie wiadomo, że'', ,,nie
    trzeba nikomu tłumaczyć, iż'', ,,każdy umysłowo zdrowy uznaje to'',
    ,,udowodniono wielokrotnie'', ,,nauka od lat śledzi'' itp. bełkotku
    pod którym nic nie ukrywa się treściwego czy zasadniczego)

    -=-

    Potrafię więc tak strzelić fotkę, aby nie uciąć nóg czy ręki w nieodpowiednim miejscu
    (bo widzę, gdzie są krawędzie) czy tak pokombinować, aby ściany były proste i pionowe
    (bo widzę jak biegają linie proste) ale już nie potrafię zobaczyć koloru na monitorze
    swego notebooka i tym bardziej nie potrafię zaprzęgać koloru do opowiadania o tym, co
    chcę przedstawić. Niektórzy ;) nawet uznają, że nie potrafię wykadrować -- rowerzyści
    jadą znikąd donikąd. I trudno mi odmówić racji tym osobom. Sam widuję, zdjęcia ładnie
    skomponowane i brzydko. No i ja potrafię co najwyżej zauważyć, że jakieś jest brzydko
    skomponowane, ale nie potrafię wyobrazić sobie ładnej kompozycji. :)

    A skoro nie potrafię wyobrazić sobie -- tym bardziej nie stworzę takiej kompozycji.

    Potrafię bez trudu napisać tak, aby linie miały taką samą liczbę znaków (jak w
    akapicie
    powyższym) i potrafię tak przyciąć zdjęcie, aby nie było przepaleń czy niedopałków --
    bo
    kolor czerwony od niebieskiego (a tymi zwykle malowane są niedopałki czy przepałki)
    widzę
    dostatecznie wyraźnie i wiem, jakimi suwaczkami można poruszać, aby zmieścić się...

    -=-

    Na szczęście nie każdy musi być artystą. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2010-07-18 22:20:58
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 18 of Jul 2010 23:09, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > Rzemieślnik potrafi wykonać coś starannie, ale duszy ;) nie zaklnie w
    > to, co jest efektem jego pracy -- w to, co zrobi.

    A żaglówki, motocykle, broń, elementy uprzęży, buty i stroje
    nie mogą mieć duszy? Mają, często proporcjonalną do staranności
    wykonania.

    > Oczywiście można
    > zbudować ,,dzieło sztuki użytkowej'' czy ,,dzieło sztuki użytecznej''
    > którego artyzm polega właśnie na staranności i funkcjonalności, nie na
    > jakimś pięknie czy harmonii.

    Ale kto to artysta? Nie widzę różnicy między RZ i A.
    Widzę tylko, że w zależności od traktowania
    różnie się autora nazywa. Jeśli jest się skłonnym
    wybaczyć bezużyteczność dzieła (raczej pasowałoby
    angielskie useless o trochę innym polu znaczeniowym)
    to jest A, jeśli się nie wybacza to RZ.
    A do tchnienia duszy nie trzeba żadnego dzieła
    materialnego. Wystarczy koncept, albo dosłownie nic.

> [...]
    > aby zmieścić się...
    >

    > -=-
    >
    > Na szczęście nie każdy musi być artystą. :)

    Ale ci, którym nic nie wychodzi poprawnie
    (bo krzywe, niewyraźne, za blade, za ciemne,
    rozlatuje się w czasie transportu itd),
    są skazani na bycie artystą.

    --
    nb

  • 54. Data: 2010-07-19 15:51:20
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "nb" <n...@n...net> wrote:

    > Udało się zassać.
    [...]
    > Wyszło tak:
    > http://nb.homeunix.org/tmp/photo/_MG_7287J2_nb2.jpg
    > spora różnica między tym wcześniejszym

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/nie
    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/_MG_7287J2.jpg
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/_MG_7287J2_nb2.jpg

    Jakby ktoś w kilka minut tak mi poprawił zdjęcie, nad którym
    siedziałem i mozoliłem godzinami z obróbką (teoretycznie, bo nie mam
    czasu obrabiać :) to bym się chyba załamał... ;-)

    Ale u mnie zdjęcie kończy się z chwilą zdjęcia palca z migawki,
    dlatego jeszcze trochę pofocę. Super! :))

    > Ostatecznie nie mam zdania, która fotka jest lepsza.
    > Moim zdaniem to dwie różne, równorzędne interpretacje.
    > Ja się skłaniam ku naturalności, ale jak sama nazwa wskazuje
    > sztuka to sztuczność, art - artificial.

    Wiesz co... Nie dorabiaj już ideologii, nie ma co na siłę robić
    dobrej miny do złej gry. Nieprzypadkiem mówi się o PSuciu
    zdjęć :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

    PS.: Wątkotwórca może sobie oszczędzić odpowiadania na ten post
    ze względu na mój KF, ale na przyszłość widocznie niech bardziej ufa
    histogramowi niż swojemu monitorowi.

    [mr.]

  • 55. Data: 2010-07-19 21:17:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mariusz [mr.]" i21sba$8al$...@n...task.gda.pl

> [...]

    > PS.: Wątkotwórca może sobie oszczędzić odpowiadania na ten post
    > ze względu na mój KF, ale na przyszłość widocznie niech bardziej ufa histogramowi

    Nie wiem, co odpisać, bo być może nie rozumiem tego postu. :) Moje ,,godziny''
    obróbki rowerzystów polegały głównie na wyprostowaniu zdjęcia, co trwało tak
    zwaną chwilę. Zabawa w kolory była niejako przyokazyjna, a że patrzenie na
    notebook daje ciekawe efekty (inaczej widać ten sam kolor w różnych miejscach
    monitora -- zmienia się i nasycenie, i barwa, i jasność) kolorystyczne, nie
    próbowałem nawet naprawiania kolorów. :) Może posuwałem jasnością w ,,cieniach''
    i ,,światłach''.

    W żółtym helikopterze posuwałem chwilę odszumianiem, zaś w tym z napisem
    POLICJA (oba są policyjne) domalowałem uciętą łopatę; oba zobaczyłem
    później na innym (ale też słabym) monitorze. W obu zabawiłem się
    zmienianiem kolorów -- można ławo przemalować helikopter na zupełnie
    inny (dowolny) kolorek. :) domalowanie łopaty też nie zajęło godzin,
    nawet trudno mówić o minutach. :) (chwila namysłu, rozdakdrowanie ;)
    (po prostu pokazałem do kadrowania większy obszar niż zajmowało zdjęcie
    przed tym doklejeniem łopaty) kopia najbliższej łopaty, przesunięcie
    i przekręcenie (,,translacje'' te zajęły razem mniej niż 5 sekund)
    pomyślenie o księdzu Konkolu (zaganiającym mnie do łopaty -- czyli
    do kopania rowów) i najtrudniejsza rzecz -- domalowywanie nieba
    (jak widać -- to źle szło) oraz pooglądanie końcowe i pomierzenie
    wszystkich łopatek)

    Tak w ogóle doklejanie łopaty zrobiłem dwukrotnie -- nie pamiętam,
    dlaczego aż dwa razy i który raz pozostał, jeśli został tylko jeden
    efekt. Doklejanie łopaty jest banalnie proste w zestawieniu z przeklejaniem
    oczu, :) czy odcienianiu innych części ciała lub powiększaniem biustu... ;)
    Kiedyś Corelem doklejałem to i owo. Nawet właściciele ;) nie łapali się
    w tym, że pierwotnie ;) czegoś brakowało w kadrze. ;)

    Moje zdjęcia nie kończą się z chwilą zdjęcia palca ze spustu. Lubię je
    oglądać i przy okazji oglądania je modyfikuję -- aby więcej zobaczyć, :)
    nie zaś po to, aby je upiększyć.

    Porównywanie koloru skóry na monitorze z kolorem mojej skóry nie ma
    sensu -- gdy jest widno dookoła monitora, nie widać prawie niczego na
    monitorze; gdy widać dobrze to, co na monitorze, słabo widać skórę ręki,
    albowiem jest już dookoła za ciemno. :)

    Podświadomie szukam zacienionych miejsc w parkach i z niejakim żalem patrzę
    na zmarnowane szanse korzystania z notebooka nocą -- zwykle w Augustowie
    jestem nocą. :) Będąc w mieszkaniu, zasłaniam się żaluzjami nawet we dnie
    pochmurne. :)

    -=-

    I to największy mankament tego notebooka -- matryca!!!
    Słabe kolory oraz ciemne i nierównomierne świecenie -- można jeszcze
    ściemnić, aby oszczędzić :) energię, ale nie można już rozjaśnić, chyba
    że softowo, co teraz mi przyszło na myśl. Ale chyba już kiedyś próbowałem
    softowej regulacji -- i raczej niewiele wskórałem. :) Kiedyś myślałem
    o kupnie lepszego monitora, ale jakoś mi nie chce się. Nie mam nawet
    telewizora w mieszkaniu (choć raz za razem myślę o jakiejś TV -- na
    przykład dziś coś widziałem w Auchan do odbioru TV z satelity)
    a stojąca w innym mieszkaniu (w tym, z którego teraz stukam)
    nagrywarka podpięta do CATV od dawna nie była w użyciu. :)

    -=-

    Na rowerzystach mi nie zależy -- jak chyba łatwo można zgadnąć. :)
    Nie sprzedaję zdjęć, nie konkuruję, nie załamuję się krytyką chyba nigdy. :)
    Chciałem wiedzieć, co powiedzą inni, bo zazwyczaj zdanie innych ludzi jakoś
    kształci i rozwija. :)

    -=-

    Zależy mi raczej na ocenie żółtego helikoptera, z którego jestem dumny. :)
    Co prawda obróbka

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/nie
    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/tu_mnie_zlapano_na_tym_fo
    tografowaniu_od_dolu/CS5/_MG_7255CS5.jpg

    pokazuje niby, iż nieco zakpiłem z odszumieniem kolorów, ale tak naprawdę to zależało
    mi na tym zdjęciu. :)

    To już jest nieco lepiej odszumione. :)

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/nie
    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/tu_mnie_zlapano_na_tym_fo
    tografowaniu_od_dolu/CS5/_MG_7255CS55.jpg

    Rowerzyści jakoś przypałętali się przypadkowo. :)
    (bo helikopter i rowerzyści pochodzą z tego
    samego wydarzenia -- z tej samej imprezy)

    -=-

    Zdjęcie żółtego helikoptera ma swoją ,,podtekstową'' wymowę. Nawiązuje do tego
    zdjęcia

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/nie
    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/dokladnie_za_to_zdjecie/F
    1010010.JPG

    które ponoć było nieprzyzwoite, :) gdyż ,,robione od dołu''
    czyli rzekomo z ukazaniem tego, co dziewczęta mają pod spódnicami. :)
    Ponieważ nigdy nie narzucam się z fotografowaniem, nigdy nie pstrykam
    z ukrycia -- uznałem, że czas najwyższy na pożegnanie mażoretek, przez
    które po prostu zostałem obrażony. :) Nie przez nie? Przez ich ochroniarza? :)
    To nie był ich ochroniarz? Miastowy? Wynajęty nie przez nie, ale przez Miasto?
    Zakończyłem ten temat -- organizatorami dla mnie nie było Miasto, ale stosowne
    stowarzyszenia mażoretkowe. :)

    Przy okazji ostatniego zdjęcia -- dziewczyny siedząc, pozują. Nie są
    zaskoczone -- patrzę na nie poprzez aparat od kilkudziesięciu sekund.
    I właśnie wtedy, w czasie patrzenia podszedł do mnie ochroniarz, którego
    zachowanie skwitowałem propozycją leczenia psychiatrycznego. :) Ostatecznie
    zdjęcie pstryknąłem nie zastanawiając się już dłużej nad nim i uznałem, że
    mam chyba do czynienia z nieco ;) rynsztokową ,,kulturą''. :)

    Raz jeszcze pstrykałem mażoretki, ale przy okazji pstrykania tamburmajorek
    z Suchowoli. I kolejnego razu już nie było. :) Tam jedna z nich chciała ze
    mną porozmawiać, ale najwyraźniej zabrakło jej odwagi, więc posłała na
    pertraktacje swojego ojca -- temu też zabrakło odwagi. :) (może uznał, że
    na połamanych nogach nie ucieknę za daleko i odkładał rozmowę na ,,później''?)

    -=-

    Rozumiem, że fajnie mieć zdjęcia za darmo, ale nie rozumiem, po co uciekać
    się do obrażania kogoś, kto je robi? (czynienia winnego, który winę swą
    może wynagrodzić... hm... robieniem zdjęć za freeko?)

    -=-

    Moje zdjęcia nie są jakimś efektem finalnym. Każde jest
    jakimś ćwiczeniem i każde daje jakieś nowe doświadczenie. :)

    -=-

    Z innej strony -- mnie podobają się wszystkie zdjęcia robione przez innych
    ludzi bez względu na to: kto pstryka; czym dysponuje przy pstrykaniu i przy
    obrabianiu; jaką dorabia filozofię; jakie błędy popełnia; czym szczyci się;
    czego się wstydzi itd. :)

    -=-

    Ty, jak zrozumiałem, uznałeś, że nad kolarzami ślęczałem godzinami. :)
    Ani nie przygotowywałem się do pstrykania (nawet nie zamierzałem tam
    iść) ani nie szukałem dobrego miejsca do pstrykania, ani nie zależało
    mi na tych zdjęciach. Jeśli miały dla mnie wartość poznawczą, to taką,
    że kolarze produkują ogromne ilości kurzu -- wklejającego się w sprzęt
    służący fotografowaniu. :)

    Nawet nie wiedziałem, czy kolarze zmieszczą się w kadrze. :)

    A kolory... Cóż... Śmiać mi się chce, gdy pomyślę, że widzę raczej
    śmieszne kolory u siebie, co mi jakoś nie przeszkadza w tak zwanym
    życiu. Daltoniści mają gorzej, a jednak żyją. :)

    -==-

    Wracając do żółtego helikoptera i zdjęć ,,od dołu'' -- takimi żółtymi
    helikopterami (takimi zdjęciami) odpowiadam na ,,modły'' mażoretkowe. :)
    Nie należy zapraszać kogoś modłami, aby go następnie obrażać. :) Za fotki
    mażoretek nie chciałem zapłaty (nie proponowałem, nie sugerowałem, nie
    modłowałem itd.) i nie należało mnie obrażać. :)

    Aby było jasne -- obrabiać bym nie obrabiał ani za darmo, ani za pieniądze,
    ale RAWki mogłem dać za freeko. :) (za koszt nośnika -- 50 groszy za krążek
    DVD; i tak mam kilogramy tych krążków i prawie na pewno któregoś dnia wywalę
    te płyty do śmietnika, :) bo nie zechcę na nie niczego nagrywać, gdyż tańsze
    staną się niebawem nagrania na HDD niż na DVD)

    -=-

    Aparat raczej służy mi jako pamiętnik -- ma ,,datownik'', który jest niezwykle
    pomocny. :) Jakbym kiedyś znalazł kogoś, kto by mnie nauczył czegoś ciekawego
    w fotografii (na przykład w obrabianiu fotek) pewnie bym poświecił nieco ;)
    czasu na naukę. :) Na razie mi starcza tych umiejętności, którymi już dysponuję. :)

    -=-

    To tyle. Jeśli ktoś zauważy pisarskie błędy (ortograficzne, stylistyczne itp.)
    niech uzna je za swoją zdobycz, ;) którą nie musi się dzielić ze mną. ;) Jeśli
    zaś merytoryczne -- chętnie poczytam komentarze. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2010-07-20 00:43:27
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Jul 2010 17:51, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    >
    > Ale u mnie zdjęcie kończy się z chwilą zdjęcia palca z migawki,
    > dlatego jeszcze trochę pofocę. Super! :))

    Ja jeszcze wywołuję - w analogowym i cyfrowym znaczeniu.

    > Wiesz co... Nie dorabiaj już ideologii, nie ma co na siłę robić
    > dobrej miny do złej gry.

    Sam coś dorabiasz i na dodatek tego mi zabraniasz. To jakoś choroba.
    Od paru lat na tyle powszechna, że powoli staje się normą.

    > Nieprzypadkiem mówi się o PSuciu
    > zdjęć :))

    Ha, ha!
    To aparat psuje zdjęcia. Dlatego zmieniam ustawienia domyślne
    na minimalną ostrość, kontrast i nasycenie, a później poprawiam
    (GIMPem nie PSem) to, czego aparat nie zdołał zepsuć swoimi
    poprawkami.

    --
    nb

  • 57. Data: 2010-07-20 08:59:55
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "nb" <n...@n...net> wrote:

    > Sam coś dorabiasz i na dodatek tego mi zabraniasz. To jakoś choroba.
    > Od paru lat na tyle powszechna, że powoli staje się normą.

    Ogólnie odnoszę wrażenie, że w całości nie zostałem dobrze
    zrozumiany, ale chyba szkoda już trudu, żeby to naprostowywać ab ovo. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 58. Data: 2010-07-23 00:49:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 20 of Jul 2010 10:59, Mariusz [mr.] wrote:

    > Ogólnie odnoszę wrażenie, że w całości nie zostałem dobrze
    > zrozumiany, ale chyba szkoda już trudu, żeby to naprostowywać ab ovo.
    > ;-)

    Sorry! Poszedłem na skróty i rzeczywiście się nie dogadaliśmy.
    Co gorsza, zawsze tak jest upraszczam. Ale jak tu pisać
    o rozróżnieniu ideologii od przyczepiania etykiet
    w dobrym i złym znaczeniu. Każdy z tematów to parę
    godzin do przewałkowania, a i tak najczęściej
    nie uda się ustalić języka pojęć, którymi się posługujemy,
    a problem może zostać nieruszony. Stąd skróty,
    i zbyt rygorystyczne przyglądanie się sposobie dyskusji.

    --
    nb

  • 59. Data: 2010-07-24 19:05:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "nb" <n...@n...net> wrote:

    > Sorry! Poszedłem na skróty i rzeczywiście się nie dogadaliśmy.
    [...]

    No, moja wina też w tym jest - takie są skutki mojego nadmiaru
    kurtuazji względem wątkotwórcy. ;-)

    A swoją drogą osiągam dwie dodatkowe korzyści nieobrabiając zdjęć -
    po pierwsze są w miarę "prawdziwe" (a to lubię w swoich zdjęciach) - tym
    bardziej, że naprawdę trzeba się mocno trzymać (i rzadko kiedy się
    udaje) żeby nie przedobrzyć podczas obróbki. Na cudzych zdjęciach mi to
    tak nie przeszkadza, a są tego miliony - przesłodzonych, przeostrzonych,
    przeziarnionych, przestylizowanych, itd.

    Druga korzyść to pewna długofalowa jedność stylistyczna zbliżona do
    dawnych mistrzów fotografii analogowej. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 60. Data: 2010-07-24 20:44:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mariusz [mr.]" i2fdk7$t3o$...@n...task.gda.pl

> [...]

    > Druga korzyść to pewna długofalowa jedność stylistyczna zbliżona do
    > dawnych mistrzów fotografii analogowej. ;-)

    Widocznie w analogowej byłeś równie mocny co w cyfrowej. :)
    W analogowej to dopiero są możliwości ,,PSucia'' -- wręcz
    nie ma możliwości powstania zdjęcia bez ,,PSucia''. Ale Ty
    najwyraźniej pstrykałeś, po czym nosiłeś do ,,fotografa''. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'