  • 1. Data: 2010-07-09 17:20:55
    Temat: Kompakt do ogólnego uzytku za 1000 - 2000 zł
    Od: " Asfo" <a...@N...gazeta.pl>

    Ponieważ szumy na ISO 50 generowane przez Dimage Z3 coraz bardziej mnie
    irytują zastanawiam się nad zakupem nowego aparatu o nieco lepszych
    właściwościach.

    Zależy mi głównie na jak najmniejszych szumach i dobrej jakości zdjęciach
    makro. Oprócz widoczków na wakacjach oraz cioci na imieninach zamierzam
    uwieczniać biżuterię i robić akceptowalne zdjęcia różnych przedmiotów do
    sklepu internetowego.

    Poczytałam sobie trochę o aparatach i na razie wpadł mi w oko Fujifilm FinePix
    HS10. Czy to jest dobry pomysł, czy nie za bardzo?

    Niespecjalnie znam się na aparatach, tyle co przeczytałam w popularnej prasie.

  • 2. Data: 2010-07-09 17:52:36
    Temat: Re: Kompakt do ogólnego uzytku za 1000 - 2000 zł
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik " Asfo" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > HS10. Czy to jest dobry pomysł, czy nie za bardzo?
    >
    > Niespecjalnie znam się na aparatach, tyle co przeczytałam w popularnej

    Ciekawą propozycją jest Samsung EX1. Światło 1,8 to zaleta nie do
    przecenienia. Do tego bardzo dobre wykonanie, świetny wyświelacz amoled.
    Zrobiłem kilka fotek w sklepie przy świetle zastanym i jestem pod wrażeniem
    :)

  • 3. Data: 2010-07-09 17:58:53
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Asfo napisał:
    > Poczytałam sobie trochę o aparatach i na razie wpadł mi w oko Fujifilm FinePix
    > HS10. Czy to jest dobry pomysł, czy nie za bardzo?

    Skoro spodobał ci się ten aparat poczytaj o alternatywach:

    http://dpreview.com/reviews/Q110superzoomgroup/

    HS10 ma fenomenalny zestaw opcji na papierze, ale jak zwykle Fuji
    skopało optykę...

    m.

  • 4. Data: 2010-07-10 11:28:22
    Od: "Asfo" <a...@g...pl>

    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> napisał(a):

    > Skoro spodobał ci się ten aparat poczytaj o alternatywach:
    >
    > http://dpreview.com/reviews/Q110superzoomgroup/

    Dzięki za link.

    Faktycznie, znalazłam zdjęcia testowe zrobione tym Fuji i nie wyglądają one
    najlepiej. Trochę lepiej wyglądają zdjęcia z Sony Alpha NEX-3, ale to
    urządzenie mi się nie podoba, bo nie da się doń podłączyć normalnej lampy
    błyskowej.

    A może w takim razie lepiej kupić amatorską lustrzankę?
    Do wyboru w zakresie cenowym 1500 - 2000 jest (w e-cyfrowe.pl):
    - Canon EOS 1000D
    - Sony Alpha 290 lub 330
    - Nikon D3000 lub 5000
    (wszystko z obiektywami 18 - 55 mm)
    - Olympus E420 / 450 /520 (tu dają ob. 14-42mm + 40-150mm)

    Tyle że w tym wypadku musiałabym dokupić jakiś obiektyw do makro.
    Pytanie, czy jakość zdjęć byłaby jakoś zasadniczo lepsza?

  • 5. Data: 2010-07-10 11:49:23
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

> [...]
    > - Nikon D3000 lub 5000
    > (wszystko z obiektywami 18 - 55 mm)
    > - Olympus E420 / 450 /520 (tu dają ob. 14-42mm + 40-150mm)

    zob. tex pentax k-x
    ma b.dobre recenzje
    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=26969

    Jerzy

  • 6. Data: 2010-07-11 08:47:05
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Asfo napisał:
    > Pytanie, czy jakość zdjęć byłaby jakoś zasadniczo lepsza?

    Przy bazowych czułościach co lepsze kompakty ocierają się jakością
    o lustrzanki - dramat zaczyna się już nawet o działkę wyżej.

    m.

  • 7. Data: 2010-07-11 08:56:51
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-07-2010 o 10:47:05 Mikolaj Machowski <m...@w...pl> napisał(a):

    > Przy bazowych czułościach co lepsze kompakty ocierają się jakością
    > o lustrzanki - dramat zaczyna się już nawet o działkę wyżej.

    No tak, bo po prostu za pomocą tego pierwszego w gorszych warunkach w
    ogóle nie zrobisz zdjęcia.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 8. Data: 2010-07-11 09:42:42
    Od: "Asfo" <a...@g...pl>

    Piotr M <x...@x...xx> napisał(a):

    > No tak, bo po prostu za pomocą tego pierwszego w gorszych warunkach
    > w ogóle nie zrobisz zdjęcia.

    No to jest dość poważny punkt za lustrzanką. Najchętniej co prawda kupiłabym
    sprzęt bez automatyki, a za to z lepszą matrycą, ale takich nie robią. ;-(

    No ale cóż, jak się nie ma co się lubi...
    Pozostaje dokonać trudnej decyzji i wybrać producenta - przede mną jeszcze
    dużo czytania.

  • 9. Data: 2010-07-11 10:03:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 11 Jul 2010 09:42:42 +0000 (UTC), Asfo napisał(a):

    > No to jest dość poważny punkt za lustrzanką. Najchętniej co prawda kupiłabym
    > sprzęt bez automatyki, a za to z lepszą matrycą, ale takich nie robią. ;-(

    No jak nie robią, jak robią? A Leica M9? ;)

    BP, NMSP

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 10. Data: 2010-07-11 10:14:03
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
    > zob. tex pentax k-x
    > ma b.dobre recenzje
    > http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=26969

    tak jest. I dobre szkło do makro, można mieć za ok. 1000 zl.

    --
    Yogi(n)