  • 1. Data: 2010-07-09 19:24:32
    Temat: Nieżyczliwość mile widziana
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Wszelkie uwagi nieżyczliwe (niekoniecznie konstruktywne) są (przeze mnie) mile
    widziane. :)

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/nie
    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/_MG_7287J2.jpg

    Tego

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/nie
    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/tu_mnie_zlapano_na_tym_fo
    tografowaniu_od_dolu/CS5/_MG_7255CS55.jpg

    także. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-07-09 19:28:26
    Temat: Re: Nieżyczliwość mile widziana
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 9 Jul 2010 21:24:32 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Wszelkie uwagi nieżyczliwe (niekoniecznie konstruktywne) są (przeze mnie) mile
    widziane. :)

    > http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/nie
    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/_MG_7287J2.jpg

    cóż
    "Nawet przeciętny kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem"
    :)

  • 3. Data: 2010-07-09 20:02:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "...::QRT::..." zrl5f3nuf6qh$....@4...net

    przyzwoite_zdjecia_od_dolu/_MG_7287J2.jpg

    > "Nawet przeciętny kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem"

    Czyli zdjęcie udane! -- widać, że są tam kolarze!!

    Dobrze! Ponadto daje się zauważyć, co stanowi treść zdjęcia (temat?
    pierwszy plan?) a co jedynie jest tam tłem. :) Pełny sukces -- jak
    przypuszczałem zresztą!!

    Szkoda, iż nie widać, że to są dwaj kolarze, nie jeden...
    Trudno.. Trzeba jeszcze poćwiczyć... Ale i tak nieźle wypadło!!!

    A może jeszcze ktoś się wypowie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-07-09 20:27:16
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > A może jeszcze ktoś się wypowie? :)

    oba bym starał sie uchwycić na dłuższym czasie, żeby jakiś ruch tam był bo
    nie wiem czy to wyścig czy stójka bez dotykania ziemi na czas.

  • 5. Data: 2010-07-09 20:32:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i180nj$16pc$...@o...icpnet.pl

    > oba bym starał sie uchwycić na dłuższym czasie, żeby jakiś ruch tam był bo nie wiem
    czy to wyścig czy stójka bez dotykania ziemi
    > na czas.

    Wyścig. Szprychy najbliższego koła są rozmyte. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-07-09 20:34:05
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    Pierwsze zdjęcie kolarze - słabe, za mało dramatyzmu. Mało ciekawe jak na
    finisz. Takich zdjęć było mnóstwo i musisz coś ciekawego pokazać. A nie tylko co
    się udało cyknąć. Nie wiem co za sprzęt masz (i po tym tez nie oceniam) ale jak
    masz jakąś lustrzankę to w tym typie zdjęć, to staję sie przed linia finiszu i
    wali seriami po kilkadziesiąt zdjęć na sekundę aby to najlepsze wybrać. Po to
    zapłaciłeś za droższy sprzęt aby korzystać z tej możliwości. Na swój geniusz
    fotograficzny bym tu nie liczył bo to jest tylko kwestia szczęścia fotoreportera
    jak zachowuje warsztat.
    Ponadto zdjęcie wygląda na mocny kadr i potem ciągnięte z cieni bo jest jakieś
    blade i kolory już nienaturalne.
    Drugiego zdjęcia z helikopterem nie komentuję - bo to dla mnie nie jest
    fotografia tylko dokument dla fanów helikopterów i coś w tym stylu.

  • 7. Data: 2010-07-09 21:01:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-09 22:34:05 +0200, "Gil" <g...@o...pl> said:

    > wali seriami po kilkadziesiąt zdjęć na sekundę
    Hmmm

    > Po to
    > zapłaciłeś za droższy sprzęt aby korzystać z tej możliwości.
    Zdradzisz mi jaki sprzęt umożliwia to co opisujesz w pierwszej części zdania?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-07-09 21:16:22
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 9 Jul 2010 22:32:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Wyścig. Szprychy najbliższego koła są rozmyte. :)

    I minę ma jak przygłup ;)
    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-07-09 21:17:16
    Temat: Re: NieĹźyczliwoĹ&#65533;&#65533;mile widziana
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Hmmm

    > Zdradzisz mi jaki sprzęt umożliwia to co opisujesz w pierwszej części zdania?

> [...]

    W zasadzie każdy sprzęt to umożliwia. Od najtańszych - zdjęcia seryjne po kilka
    JPG na sekundę, do najdroższych po kilkadziesiąt. Nie bez powodu w prezentacji
    nowego sprzętu producenci sie chwalą - szybkość zdjęć seryjnych w JPG i RAW.
    Tego się używa w zdjęciach sportowych a nie statywu i jednej fotki i liczy się,
    że zdjęcie będzie genialne.
    Do sportu trzeba korzystać z tego co aparat oferuje a głupoty jest pisać jak ty
    - "Hmmm"

    > wali seriami po kilkadziesiąt zdjęć na sekundę

    To nie skanowanie - to fotki sportowe i trzeba mieć refleks i znajomość sprzętu.

  • 10. Data: 2010-07-09 21:20:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gil" 4...@n...onet.pl

    > Pierwsze zdjęcie kolarze - słabe, za mało dramatyzmu. Mało ciekawe jak na finisz.

    To żaden finisz. :) 4 rundy po mieście -- i to jest chyba druga.
    Od biedy można to nazwać finiszem,ale IMO to nie jest finisz.

    > Takich zdjęć było mnóstwo i musisz coś ciekawego pokazać. A nie tylko co
    > się udało cyknąć. Nie wiem co za sprzęt masz (i po tym tez nie oceniam) ale jak

    C 450 D i 70-300 IS Canona. :)

    > masz jakąś lustrzankę to w tym typie zdjęć, to staję sie przed linia finiszu i
    > wali seriami po kilkadziesiąt zdjęć na sekundę aby to najlepsze wybrać. Po to

    Szybkość aparatu -- 3 zdjęcia na sekundę. :) 6 zdjęć w serii. :)
    Kopiowanie z aparatu do karty -- 1 zdjęcie na kilka sekund. :)

    Seryjność odpada. Ponadto kolarze jadą szybko. Czasu na pstryknięcie nie ma zbyt
    wiele.

> [...]
    > jak zachowuje warsztat.

    > Ponadto zdjęcie wygląda na mocny kadr i potem ciągnięte z cieni bo jest jakieś

    Akurat oba są niezbyt mocno kadrowane.

    To z kolarzami prawie wcale -- odcięta jest góra (ze 20% całego kadru;
    80% zostało na zdjęciu) i całe zdjęcie jest przekręcone o około
    6.5 stopnia i wyprostowane. (no... i domalowane są rogi, bo
    prostowanie nieco obcięło tła...)

    Helikopter jest mocniej kadrowany -- z dołu i z lewej
    strony jest obcięcie nieba, ale 1/3 klatki pozostała na zdjęciu.

    > Drugiego zdjęcia z helikopterem nie komentuję - bo to dla mnie nie jest
    > fotografia tylko dokument dla fanów helikopterów i coś w tym stylu.

    A chcesz zobaczyć, jak to wygląda przed ciągnięciem tych cieni?
    Helikopter od dołu jest oświetlony tym, co odbija się do ziemi, a ziemia jest daleko.
    :)

    -=-

    Prawdę mówiąc -- interesuje mnie tyko to ciągnięcie. :)
    Co do naturalności kolorów -- jak mają być naturalne, skoro nie wiem, do czego
    równać? :)

    -=-

    ISO1600 daje spore szumy. Odszumienie zabiera ostrość i kontrasty. :)
    W przyszłości nie będę celował w F11, ale w F7.1 i mniejszą. :) Dzięki
    temu będę mógł zejść z czułością o jedną działkę, zaś wydłużenie czasu
    może dać kolejne zejście z czułością. :) Kolarze u mnie mają 1/800 s,
    zaś helikopter aż 1/2500 s -- czyli rozrzutnie. :) Ostrość widzenia
    dla tego obiektywu też jest tracona przy przysłonie większej niż F7
    na długim końcu i F5 na krótkim. :) Kolarze są na 90 mm, zaś helikopter
    na 240 mm. W obu wypadkach F11.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'