  • 21. Data: 2021-06-24 20:21:07
    Temat: Re: Nietypowe łącze do telewizji
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2021 19:59:34 +0200, Mirek napisał(a):

    > Tak. Naczytał się p.m.e ;)
    LOL

    > Antena wewnętrzna w kształcie cycka. Niesłusznie z tego powodu zwana
    > stoźkową, ale dociekliwi wiedzą, że w środku jest promiennik w kształcie
    > stożka.
    Dalej nie kumam.

    > Był razem z anteną.
    To nie jest odpowiedź :) Wypadało by wiedzieć czy ta antena i kabel w
    ogóle są do właściwej częstotliwości. I prawdę mówiąc, ta pierwsza (od
    góry) antena też.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 22. Data: 2021-06-24 20:37:28
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.06.2021 20:21, Jacek Maciejewski wrote:

    > To nie jest odpowiedź :) Wypadało by wiedzieć czy ta antena i kabel w
    > ogóle są do właściwej częstotliwości. I prawdę mówiąc, ta pierwsza (od
    > góry) antena też.

    To może odwróćmy zasady gry i powiedz mi jakie anteny i kabel powinienem
    zastosować?
    Bo skoro już wiemy, że nie zadziałało, to łatwo teraz powiedzieć. że
    szyny były złe i podwozie też było złe.

    --
    Mirek.

  • 23. Data: 2021-06-24 21:42:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2021 20:37:28 +0200, Mirek napisał(a):

    > To może odwróćmy zasady gry i powiedz mi jakie anteny i kabel powinienem
    > zastosować?
    > Bo skoro już wiemy, że nie zadziałało, to łatwo teraz powiedzieć. że
    > szyny były złe i podwozie też było złe.

    W telefonii komórkowej używa się częstotliwości od 0,8 do 4 GHz. Spory
    zakres. Nie mogę wiedzieć na jakiej częstotliwości próbowałeś ani nawet
    czy stacja bazowa pracowała na tej na jaką miałeś zestaw anten. W każdym
    razie antena "górna" powinna mieć spory zysk i być wąskopasmowa. Antena
    "dolna" powinna mieć dosyć szeroki kąt promieniowania (czyli niewielki
    zysk) bo powinna objąć zasięgiem przestrzeń użytkową mieszkania. Kable
    koncentryczne bardzo się różnią wartością tłumienia jednostkowego (choć
    na oko wyglądają podobnie) i np. kabel całkiem dobry na 800 MHz będzie
    niezłym izolatorem na 2 GHz, więc najpierw muszę wiedzieć na jaką cz. ma
    on być i jaką długość ma mieć.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 24. Data: 2021-06-24 22:17:32
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.06.2021 21:42, Jacek Maciejewski wrote:

    > W telefonii komórkowej używa się częstotliwości od 0,8 do 4 GHz. Spory
    > zakres. Nie mogę wiedzieć na jakiej częstotliwości próbowałeś ani nawet
    > czy stacja bazowa pracowała na tej na jaką miałeś zestaw anten.
    Na stacji jest 900 i 1800. Przewodu jest 8m. Odległość 3,25km.

    --
    Mirek.

  • 25. Data: 2021-06-25 00:01:27
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > do bezprzewodowego przesyłania sygnałów odebranych przez antenę TV
    > naziemnej do odbiornika zlokalizowanego tam gdzie nie może być
    > dociągnięty kabel antenowy. Rzecz jasna, musiało by to być urządzenie
    > składające się z dwóch części: Nadajnika który by odbierał sygnały z
    > anteny TV i konwertował je do pasma gigahercowego oraz odbiornika,
    > zlokalizowanego przy telewizorze, który by odbierał ten gigahercowy
    > sygnał, konwertował go do pasma naturalnego i dostarczał krótkim
    > kabelkiem do telewizora. Ktokolwiek coś słyszał, niech da cynk :)

    Jest pod postacią IPTV. Można przesyłać przez szybkie Wi-Fi w domu. Na
    zestaw składający się z odbiornika streamującego 4 multipleksy DVB-T na
    IP oraz set-top-boxa IPTV należy przeznaczyć około 2000 zł.

    yabba

  • 26. Data: 2021-06-25 00:07:04
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 22:44, Mirek pisze:

> [...]
    > kierunkowa widziała bezpośrednio maszt GSM w odległości 5km.
    > 8m przewodu w kanale wentylacyjnym i na dole w pomieszczeniu antena
    > wewnętrzna stożek. Dało się normalnie prowadzić rozmowę trzymając
    > telefon nie dalej niż metr, półtora od tego stożka. Dalej już zrywało.
    > Po odłączeniu tej anteny nie było możliwości zalogować telefon do sieci
    > - czyli można uznać, że zdaje to egzamin ale korzystanie z tego byłoby
    > mocno uciążliwe.
    > Po tym doświadczeniu nie bardzo uwierzę w te górskie doliny - musiałby

    Nam się udało poprawić sygnał w pomieszczeniu bez okien w środku
    budynku. Kabel koncentryczny satelitarny, na końcach zrobione anteny
    prętowe z odizolowanej żyły środkowej. Sygnał w tym pomieszczeniu wzrósł
    z poziomu "często przerywa połączenie" do "czasem przerywa".

    yabba

  • 27. Data: 2021-06-25 00:13:24
    Od: yabba <...@...pl>

    > Eee, jakoś nieładnie :)

    > Bo koło TV jest gniazdko sieciowe a w pokoju nie ma gniazdka z sygnałem.
    > najbliższe 1 piętro i dwa pokoje w poziomie dalej. A nawet w tym gdzie
    > jest gniazdko antenowe, TV musi wisieć po drugiej stronie pokoju :) A
    > lokator nie lubi kabli.

    Jak są skrętki, to można spróbować budżetowe rozwiązanie. Wzmacniacz TV
    od kablówki z ustawioną dużą korekcją (im wyższa częstotliwość tym
    wyższy poziom sygnału), sygnał rozdzielony na kilka wyjść i wpuszczony
    na pojedynczą parę w skrętce do każdego telewizora. Na kilkanaście
    metrów powinno się udać.

    yabba

  • 28. Data: 2021-06-25 08:44:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2021 00:01:27 +0200, yabba napisał(a):

    > Jest pod postacią IPTV. Można przesyłać przez szybkie Wi-Fi w domu. Na
    > zestaw składający się z odbiornika streamującego 4 multipleksy DVB-T na
    > IP oraz set-top-boxa IPTV należy przeznaczyć około 2000 zł.

    O, coś jednak jest. A dasz jakiś cynk precyzyjniejszy bo nawet nie wiem
    co mam w gogle wpisać :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 29. Data: 2021-06-25 08:58:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/06/2021 08:44, Jacek Maciejewski wrote:
    > O, coś jednak jest.

    To może od razu uderzyć w https://mumudvb.net/ jesli rozwiązania IP
    wchodą w grę? Na razie tylko się pobawiłem, ale dostajesz serwer
    strumieniujący wszystkie kanały jednocześnie i można oglądać byleczymm
    co obsługuje stosowny mpeg.

    Serwer mumu to pi za 100zł, karta na usb do tv za 50zł (razy ilośc
    muxów). Odbiornikiem może być dowolny android box, więc da się kupić <50zł.

  • 30. Data: 2021-06-25 09:21:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2021 22:17:32 +0200, Mirek napisał(a):

    > Na stacji jest 900 i 1800. Przewodu jest 8m. Odległość 3,25km.

    Antena górna:
    https://allegro.pl/oferta/antena-gsm-20-elementowa-a
    tk-20-800-980-mhz-7842814258?reco_id=6d894061-d585-1
    1eb-96de-b8ca3a6c1950&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e6
    64258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017
    Antena dolna:
    https://allegro.pl/oferta/antena-dookolna-gsm-900mhz
    -6-dbi-zlacze-nm-5018596276?bi_s=ads&bi_m=leftpanel&
    bi_c=ZDhiNDcwZGQtMDY1Yi00M2NlLWEwNTUtMTViZTU1MjcwOGI
    3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2bf4e88
    0-e481-4bf2-b656-ca8b61f5beb4
    Kabel RG-58U
    --
    Jacek