    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nietypowe łącze do telewizji
    Date: Thu, 24 Jun 2021 21:42:19 +0200

    Dnia Thu, 24 Jun 2021 20:37:28 +0200, Mirek napisał(a):

    > To może odwróćmy zasady gry i powiedz mi jakie anteny i kabel powinienem
    > zastosować?
    > Bo skoro już wiemy, że nie zadziałało, to łatwo teraz powiedzieć. że
    > szyny były złe i podwozie też było złe.

    W telefonii komórkowej używa się częstotliwości od 0,8 do 4 GHz. Spory
    zakres. Nie mogę wiedzieć na jakiej częstotliwości próbowałeś ani nawet
    czy stacja bazowa pracowała na tej na jaką miałeś zestaw anten. W każdym
    razie antena "górna" powinna mieć spory zysk i być wąskopasmowa. Antena
    "dolna" powinna mieć dosyć szeroki kąt promieniowania (czyli niewielki
    zysk) bo powinna objąć zasięgiem przestrzeń użytkową mieszkania. Kable
    koncentryczne bardzo się różnią wartością tłumienia jednostkowego (choć
    na oko wyglądają podobnie) i np. kabel całkiem dobry na 800 MHz będzie
    niezłym izolatorem na 2 GHz, więc najpierw muszę wiedzieć na jaką cz. ma
    on być i jaką długość ma mieć.
    --
    Jacek
    -I hate haters-